Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peultje
#37362
Hallo,

Ik neem aan dat iedereen hier wel last van heeft namelijk geplette vliegjes op de bumper!
Ik heb er een gruwelijke hekel aan om maximaal te schrobben op die auto..

heeft er toevallig iemand tips om ze er snel en veilig af te halen?
of om dat te voorkomen?

ik ben namelijk niet van plan om niet meer te gaan rijden met mooi weer!!!!

alvast bedankt!
door ptie
#37364
Er bestaat speciale insectenspray, waarmee je de bumper kan inspuiten, waarna je de insecten er vrij simpel van af kan poetsen.

Voorkomen lijkt me onmogelijk :)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37365
Insectenspray maakt de vliegjes inderdaad week waardoor je ze daarna weer gemakkelijk eraf kunt wassen. Zie Poorboys Bug Squash

Voor vuiligheid dat je er niet met het wassen af krijgt kun je ook klei gebruiken. Dit is heel veilig en zorgt ervoor dat hars van bomen e.d. verwijderd wordt. :) Klei megs

Als je er geen zin in hebt, dan breng je hem maar langs voor een full detail beurt :D
Gebruikersavatar
door Peultje
#37367
ok ok!! hier zal ik wel wat aan gaan hebben!!! heel hartelijk bedankt!!!!

voor die "lakbeurt" / "reinigingsbeurt" heb ik wel een mannetje voor;) toch bedankt voor het aanbod;)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37368
Peultje schreef:ok ok!! hier zal ik wel wat aan gaan hebben!!! heel hartelijk bedankt!!!!

voor die "lakbeurt" / "reinigingsbeurt" heb ik wel een mannetje voor;) toch bedankt voor het aanbod;)
Aan de slag zou ik zeggen.

Oke prima. Als hij maar niet met de commandant aan de haal gaat :D
Gebruikersavatar
door Peultje
#37394
ik heb al even een bepaald goedje gehaal van "D2" en dat werkt prima!, tis nog steeds ff poetsen maar het werkt!:D

bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37405
er is ook nog eens een speciaal insecten sponsje op de markt dat is een sponsje met een soort panty eromheen
werkt ook supergoed
Gebruikersavatar
door svkaster
#37410
gewoon direct dezelfde dag nog met warm water verwijderen :D

dan hoef je ook geen insecten spray te gebruiken.

Mocht je het toch nodig hebben ga dan eens naar de Kruitvat :D
Ja je hoort het goed de kruitvat :)

Daar kost insecten spray 1,25 en velgen spray ook iets van 1,25. Werkt perfect, moet alleen met de velgen spray opletten dat je het niet op je kunstof vergroomde doppen of afdek kapjes spuit, hier komt anders het chroom van af.

Ik weet dat jullie liever 50 euro uitgeven voor dat spul bij C....n, maar dit spul werkt echt en kost een beetje :lol: :lol:

Stefan
Gebruikersavatar
door Vincentos
#37411
svkaster schreef:
Ik weet dat jullie liever 50 euro uitgeven voor dat spul bij C....n, maar dit spul werkt echt en kost een beetje :lol: :lol:

Stefan
:D Mee eens
Gebruikersavatar
door screamer
#37420
svkaster schreef: Werkt perfect, moet alleen met de velgen spray opletten dat je het niet op je kunstof vergroomde doppen of afdek kapjes spuit, hier komt anders het chroom van af.

Ik weet dat jullie liever 50 euro uitgeven voor dat spul bij C....n, maar dit spul werkt echt en kost een beetje :lol: :lol:

Stefan
Maar dat kan je wel vele euro's schelen aan spuit kosten.... :roll: ;)


Guy
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37421
Hahaha, maar het gaat om het eindresultaat: het vuil is weg.... :lol:
Gebruikersavatar
door screamer
#37426
Ja das waar, het werkt wel. :D
Gebruikersavatar
door svkaster
#37456
Het vliegenspul van de Kruitvat is niet zo achresief datchet de lak loslaat. Ik wet dat al die andere velgen reiniger even smeerig zijn. Als je in de gaten houd dat je verchroomd plastic bij je velgen hebt, dan zou ik gewoon wat vaker mijn velgen wassen met een sopje, dan heb je die reiniger niet nodig.

Ik ging er in het begin vanuit dat mijn dop van mijn BBs velgen van metaal was, dit bleek niet zo te zijn na 20 velgreibigingen. Heb voor 3 tientjes vier nieuwe doppen gekocht en nu blijven ze als nieuw, mits je het spul maar niet op de dop spuit.

M.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Peultje
#38178
Ik was mijn auto elke week en gebruik nooit velgenreiniger. :o vliegen verwijderaar van d2 moet je opspuiten, in laten werken (niet op laten drogen) met een natte spons afboenen en dan met veel water afspoelen. Werkt prima, velgen doe ik gewoon altijd met een sopje en een andere spons, werkt prima zolang je het bijhoud!
Gebruikersavatar
door Vincentos
#38189
Peultje schreef:Ik was mijn auto elke week en gebruik nooit velgenreiniger. :o vliegen verwijderaar van d2 moet je opspuiten, in laten werken (niet op laten drogen) met een natte spons afboenen en dan met veel water afspoelen. Werkt prima, velgen doe ik gewoon altijd met een sopje en een andere spons, werkt prima zolang je het bijhoud!
Precies ;) Het mooiste is om zo min mogelijk aggresieve spullen te gebruiken. Ik hou ze zo goed bij dat de autoshampoo voldoende is om het vuil mee weg te halen. Er zijn namelijk velgenreingers die op bepaalde velgen voor doffe plekken kunnen zorgen. Even mee oppassen dus.

Groeten,
Vincent
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]