Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door WimTT
#64727
Hallo TT liefhebbers,

Morgen wil ik mijn TT gaan kleien en het stappenplan afwerken van Meguiars.
Ben benieuwd of mijn het ook in 1 dag lukt, wil om 9 uur beginnen.

Nu is mijn vraag mag je ook de ramen kleien om ze goed schoon te krijgen of kun je dat beter doen met de speciale NXT Glass Cleaner van Meguiars?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#64729
De ramen kun je evt ook gewoon meenemen met het kleien. Het materiaal is net zo hard of harder als de laklaag. Ik doe dat ook nog weleens. Enige waar je even bij moet opletten is de kunststof vensters van de koplampen.

Als je de velgen wilt doen, neem dan even een apart stuk klei wat je in het vervolg ook alleen maar voor de velgen gebruikt. Remstof e.d. is doorgaans niet zo jofel op je lak :wink:

Wanneer dit de eerste keer is dat je gaat kleien, schrik dan niet van wat er allemaal nog vanaf komt na het wassen :D
Het zal je wagen in ieder geval zéker goed doen :thumbright:
Houd er rekening mee dat na het kleien ook de evt. aanwezige waxlagen worden verwijderd :!: opnieuw in de wax zetten is dus noodzakelijk.

Succes & maak ff een fotootje als je klaar bent :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door WimTT
#64730
Bedankt voor je antwoord, wat bedoel je met opletten met de koplampen? Kan ik die beter niet doen of heel zachtjes drukken. Worden ze anders mat?

Ja dit is de eerste keer dat ik dat doe. Hoewel ik vind dat de Audi's bijna allemaal glimmen alleen al na wassen, ben ik echt benieuwd naar het resultaat.
Ik moet de auto wel 5 keer langs wassen, kleien, cleanen, polijsten en dan in de was zetten. :roll:

De velgen doe ik niet want ik wil er nog nieuwe op kopen. De originele heb ik verpest :cry: , teveel tegen stoeprandjes aan gezeten bij het strak langs de weg parkeren.
Op de originele velgen ga ik dan winterbanden leggen.

Ik zal zeker een foto plaatsen van het resultaat.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64736
de koplampen zijn van kunstof en zijn daarom snel verknoeid. ik poets m`n koplampen zo nu en dan gewoon met een doek cleaner, dan zijn ze ook weer als nieuw.

bijna dan want de steenslag krijg je er nooit weer uit :(
Gebruikersavatar
door WimTT
#64738
Bedankt, goed dat ik dat weet anders had ik ze ook gedaan
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64742
het zal waarschijnlijk wel kunnen maar heb er geen ervaring mee en het is zachter dan staal kunstof dus kan het je niet 100% garanderen dat het kan.
Gebruikersavatar
door WimTT
#64815
Het is me gelukt om de auto in één dag te verwennen.
Vanmorgen begonnen om 9uur en vanmiddag om 5 uur klaar.
De foto's zal ik er nog wel opzetten van het resultaat.
Kleien ging prima eerst met de spray,
maar later gewoon met water. Dat ging ook heel goed.

Nu goed bijhouden!!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64827
kwam er ook een hoop vuil af? Ben benieuwd na het eind resultaat.

Ook al met de koplampen bezig geweest?
Gebruikersavatar
door WimTT
#64849
Nu pas tijd om even op het forum te kijken.
Er kwam redelijk wat vuil vanaf, maar het scheelt toch zeker wel dat hij altijd overdekt achter een roldeur staat. Want als die stilstaat wordt die niet vuil.
Maar hij is er wel heel glad van geworden, ik heb er al verschillende vliegen hun poten erop zien breken :lol: :lol:
Het verschil is op de foto's niet zo goed te zien, maar je ziet het echt wel dat die met liefde is gepoetst.

De koplampen heb ik maar niet gedaan, ik vond ze na het wassen en met de retailspray al heel mooi schoon. :D

Volgende week nog een laag wax aanbrengen en dan is het voorlopig weer klaar.
De wax is echt een peuleschilletje tov de andere stappen. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64856
je auto ziet er als nieuw uit man!! complimenten hoe het eruit ziet.

het kost wat tijd maar dan heb je ook wat :)
Gebruikersavatar
door denders
#64861
Zwart is ook een kleur en gepoetst een hele mooie :wink:
Gebruikersavatar
door WimTT
#64862
Dank voor het compliment. :) Nu nog een keer Carglass bellen of er een beperking zit in het aantal putjes, want er zitten toch wel een behoorlijk aantal kleine putjes in de voorruit. Ik weet ook niet of er een minimum grootte is voor die putjes. :?:
En verder begint de gele reflecterende laag van het nummerbord op sommige plekjes los te laten. :(
Is dat te repareren? Ik heb nummerborden met opgelegde letters en cijfers.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64863
gewoon even een klap op het raam geven zodat het barst, krijg je wel een nieuwe uit de verzekering. altijd mooier dan het laten repareren de sterretjes.

en het raam niet bij car glass laten zetten, het zijn prutsers en hebben niet top kwaliteit ruiten in de handel.

nummer platen kan je zo opnieuw bestellen, met opgedrukte letters zijn ze nieuw niet veel duurder dan de standaard gaik plaat.
Gebruikersavatar
door WimTT
#64865
Je kunt toch tegenwoordig niet zomaar een nieuw nummerbord bestellen?
Ik heb er nu een 1-tje op staan, vorige eigenaar heeft schade gehad en nummerbord beschadigd. Daardoor zit er nu een 1-tje op, heb ik me laten vertellen.
Dus als ik een nieuwe wil krijg ik er een 2-tje op, toch?

De putjes zijn zo klein dat worden geen sterretjes of ik moet een hamer gebruiken en dat doe ik niet. Ik ga mijn TT niet slaan :lol:
Is autototaalglas dan beter of is dat hetzelfde?

Ik heb ook maar de shampoo gekocht van Meguiars, blijft die helemaal in topconditie. :D
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64866
hij is niet beschadigd geweest, dat hebben ze maar verzonnen. je krijgt er een 1tje op als je nummerbord kwijt is geweest en je nieuwe besteld.

als ie beschadigd is kan je een verfrissing aanvragen en moet je je oude inleveren en krijg je netjes nieuwe met hetzelfde nummer en helaas het 1tje :(

even je raam helpen heeft geen rare gevolgen hoor, je krijgt dan mooi een nieuw raam. je bent dan meteen van de steenslag en sterretjes af.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]