BESCHRIJVING:
De DV (nr 6) wordt aangestuurd door omloopklep (nr 18...N249) zie onderstaande foto. De werking is gemakkelijk te verklaren;
op het moment dat het gas wordt losgelaten, sluit de smoorklep (nr 22...J338), er onstaant nu onderdruk in het inlaatspruitstuk. Tegelijkertijd stuurt het regelapparaat (J220) omloopklep nr 18...N249) aan waardoor er een vacuum ontstaat aan de bovenzijde van de DV, het membraan wordt tegen de veerkracht in opengetrokken waardoor de gecomprimeerde lucht via de DV om de turbo wordt gevoerd naar de inlaat, er onstaat dus een luchtcirculatie.
Hiermee wordt voorkomen dat de turbolader afremt omdat deze zijn geleverde druk niet kwijt kan doordat de smoorklep (nr 22...J338) is gesloten. Het oppakken van het gas zal dus wezenlijk sneller gaan, de turbo heeft immers nog voldoende rotatiesnelheid!
Tevens heb ik een extra foto toegevoegd om te laten zien hoe de DV inwendig in elkaar steekt..
Niet alle delen verkeren meer in geheel oorspronkelijke staat (dit door demontage)