Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#12898
Ik ben bezig met de inbouw van een Focal Composet en een JBL decade versterker.
Nu moet er natuurlijk een dikke 12V kabel vanaf de accu naar de kofferbak getrokken worden, maar hoe krijg ik die in hemelsnaam naar binnen toe vanaf de motorruimte? Ik zie nergens een gat waardoor ik de kabel kan voeren?>

IEMAND?
#12899
allewijn schreef:Ik ben bezig met de inbouw van een Focal Composet en een JBL decade versterker.
Nu moet er natuurlijk een dikke 12V kabel vanaf de accu naar de kofferbak getrokken worden, maar hoe krijg ik die in hemelsnaam naar binnen toe vanaf de motorruimte? Ik zie nergens een gat waardoor ik de kabel kan voeren?>

IEMAND?
Hee Allewijn,

Wellicht heb je hier iets aan:
Subwoofer inbouwen

Er staat iets in over het doorvoeren van een kabel vanuit de motorruimte.

Succes!
Groeten,
Joop
door allewijn
#12922
Aan die link had ik helaas niets, althans ik had die site zelf ook al bekeken, daar staat enkel het 'begin' van het doervoeren.
Maargoed, ik heb vandaag de heren van 'MARJA' opgebeld die ook mijn cruisecontrol ingebouwd hadden, en zij hadden de oplossing:
Ruitenwissers eraf halen, de kap eronder eraf halen, dan zit aan de bestuurderskant een waterdichte box die opengeklikt kan worden, daarin zitten al meerdere standaard stekkers die naar binnen toe gaan (waaronder het draadje van de cruise control), daar kon ik hem dus héél makkelijk waterdicht bijduwen en zo onder het dashboard vandaan plukken :lol:

Het duurt allemaal wel een stuk langer dan verwacht, dus ik ga ik het rustig aan doen, ik wilde het niet in één dag afraffelen.

Vandaag heb ik dus de voedingskabel geheel strak afgeschermd tot in de kofferbak gelegd via de linkerzijde.
Via de rechterzijde heb ik een afgeschermde RCA kabel getrokken en de remote (zit in de rca kabel verwerkt).
Ik heb een RCA line out gemaakt op de de Audi Concert radio.
Ik heb de Ground via een IsoFix punt bij de achterbank gehaald.

Eerst volgende vrije dag ga ik de Focal composet in mijn deuren bouwen (woofer, scheidingsfilter en tweeter), de binnenzijde van de deuren volledig dempen met BITUMEN en speakerkabels trekken vanaf de versterker die in de kofferbak komt tot in de deuren.

Al met al een leuk klusje dus.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#12950
Gelukkig maar dat je er nog bent uitgekomen, ben zelf (nog) niet met dat soort dingen bezig. A.s. maandag ook even bij MARJA cruise control in laten bouwen.... ben benieuwd!! 8)

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Ronnie
#12952
je kan een nieuw gat steken uit de buurt van andere kabels, kan ook bij andere types, maar weet wel wat je doet en dicht t goed af middels een speciaal rubber. A3 heb ik t ook mee gedaan toen, de TT zat een bose system in en vond t wel best... nu zit dr niet eens een head unit in en dat rijdt ook goed... hoor vanalles volgens mij wat ik niet moet horen maja t geluid vand e 1.8T verveeld gewoonweg niet :D
Gebruikersavatar
door massari
#13027
Waarschijnlijk had je ook achter de accu wat doorvoergaten kunnen vinden of ergens anders in het schutbord. Deze zijn aangeduidt als rubberen dopjes die je eruit moet halen, daarna kan je de kabel doorvoeren.

Ik hoop niet dat je storingen krijgt zoals je hem nu doorgevoerd hebt. Ik heb zelf een kabel van 35mm in mijn Golf zitten en die heb ik zo ver mogelijk van andere belangrijke bekabeling geplaatst.
door allewijn
#13032
Volgens de heren van MARJA was dit de ideale plek voor het doorvoeren van een versterker-voedings-kabel.
Hier ligt hij droog en afgeschermd.
Dus vanaf de accu, waar hij in originele toestand bij de andere 3 hoofdzekeringen gezet is, loopt hij die zwarte brede plastic kabelgoot in. Deze kabelgoot komt uit onder de afdekplaat van de ruitenwissers. Vanaf daar loopt hij naar de zwarte box waar hij dmv een doorvoerrubber ingaat. De onderkant van deze box is open en loopt uit onder het dasboard. Ik heb de kabel dan ook onder het dashboard vandaan weten te halen, in een snakeskin gelegd en via de linkerdorpel naar achteren doorgevoerd.
Lijkt mij een goede manier toch?
Gebruikersavatar
door svkaster
#13261
heb je toevallig wat foto's gemaakt?

m.v.g

Stefan
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]