Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#15488
Ik heb een heel irritant geluid in de stoel van mijn TT!
Het is steeds hoorbaar als je zeg maar eventjes 'uit' je stoel bent gekomen, zodra je dan weer in je stoel gedrukt wordt, zodra je dus bijvoorbeeld gas geeft, of als je van een rotonde afdraaid en weer volledig recht in de stoel komt te zitten, dan hoor en voel je een 'TIK' (een soort van ijzer geluidje van iets dat zich weer even aan het 'zetten' is).
Ik heb zelf het idee dat het uit de onderzijde van mijn stoel komt, maar het is moeilijk te lokaliseren.

Ik wil mijn stoel uit mijn TT halen, ik heb gezien dat dit vrij makkelijk gaat door de vier bouten van de railing los te maken (en de stoel dus zo met railing en al uit de TT te halen).
Ik kan op die manier nml. de onderzijde bestuderen en alles smeren/vastdraaien in de hoop iets te vinden...

Ik heb alleen een vraag over de connectoren aan de onderzijde van de stoel: En dan met name de AIRBAG stekker.
Kan ik deze, mits ik de accu vantevoren los koppel, gewoon los halen zonder dattie per ongeluk uit mijn stoel klapt?
Weet iemand hier het juiste antwoord op?
En heeft iemand nog tips, in de jacht naar de 'TIK'?

BeDaNkT

(p.s.: het advies wat de engelse 'wak' gaf, over het inspuiten met olie van de vering aan de achterzijde werkt bij mij niet, zie Creaking seat)
Gebruikersavatar
door screamer
#15495
De mijne piept een beetje als ik me wat uit de stoel ligt en weer ga zitten. Niet erg storend, maar denk ook maar is een keer even er uit halen en alles wat inspuiten en controleren.

(Een piepende stoel een z'n auto kan natuurlijk niet!) ;)
Gebruikersavatar
door MARK
#15509
:shock: Tim.....voor deze actie zijn speciale stekkertjes "nodig".......

"Nodig" wil eigenlijk zeggen..................

Deze stekkertjes zijn ervoor de contacten van de stekers aan de stoel af te blinden zodat deze niet perongeluk dmv een statische lading kunnen zorgen voor het uittreden van de airbag. Gebruik je deze niet wees dan uitermate voorzichtig!
Gebruikersavatar
door MisterCats
#15524
Dit kan ik onderschrijven... Ik heb een kennis die in het ziekenhuis beland is door een plotseling ontploffende airbag.
Enne .. ontploffen schijnt de juiste uitdrukking te zijn als je ondersteboven iets aan het monteren bent :shock:
door allewijn
#15527
Ik heb het probleem gelukkig alweer opgelost! :smt026
Ik heb mijn stoel even in de hoogste positie gezet, vervolgens in de laagste, en toen op een hoogte die prettig is voor mijzelf.
Deze hoogte zit nét iets lager dan dat de stoel altijd stond.
En zowaar, de stoel voelde ineens véél steviger. Hij zat gewoon ineens volledig 'vast' op de bodemplaat, zo voelde het.
En niet, zoals voorheen een beetje krakerig en dus die 'tik'.
Nu is dat alles ineens verdwenen! Ik hou mijn stoel dus ook mooi in deze stand!
Misschien dat die andere, net ietsje hogere stand ietswat 'lam' is geworden en op die hoogte wat speling is gekomen?
Gelukkig dus geen gedoe met airbag stekkertjes voor mij!
Thanks voor de tips iig!
Gebruikersavatar
door nickbox
#15528
Das mooi, bij mij zit de tic er nog in (bij mij de TT-tic, maar in de TT de stoel-tic dan...)
Ik heb de stoel altijd in de laagste stand staan. Ik zal eens proberen om van laag naar hoog te gaan en omgekeerd, misschien werkt het bij mij ook........
door Ven00559
#89897
zie mijn eerdere reply in andere thread. Had zelfde probleem en is verholpen door wat rubber ringetjes tussen stoelframe en autoframe te plaatsen. Heeft te maken volgens mij met torderen van autoframe in bochten (klein beetje maar genoeg). die ringetjes vangen dat op..
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]