Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#18514
Mijn headunit trekt mijn accu leeg (Alpine IVA-D105R). Na een paar dagen stil staan wilt mijn wagen niet meer starten en is de accu leeg. Startkabels erbij en het is weer gaan met die banaan, echter om continue hetzelfde te moeten doen als het eigenlijk niet nodig is, is gewoon doodzonde.

De headunit heb ik zodanig moeten aansluiten dat hij continue stroom krijgt vanaf de accu. Er is geen draad aanwezig voor de geschakelde plus. Volgens een audio-inbouwer is dit bij Audi normaal.

Wie heeft een after-market radio erin zitten die alleen werkt als het contact is ingeschakeld? Wie kan me vertellen hoe ik de geschakelde plus krijg? Schijnt dat je vanaf de zekeringkast een draadje moet trekken, maar ik heb het nooit gedaan... als het makkelijker kan, dan hoor ik dat graag.

:wink:
Gebruikersavatar
door remarc
#18515
Hey Massari,

Ik zie dat jij zondag ook komt, ik heb van Charlotte begrepen dat iemand van Den Otter Car systems komt, die meneer weet heel veel, heeft bij mij ook mijn Concert II icm Parrot carkit aangesloten ed. Moet je zondag maar aan hem vragen.

Tot zondag
door Jerry
#18521
In de voedingstekker zit al een geschakelde plus, dat is pen 4. Pen 7 is de vaste 12 V voeding, en pen 8 de massa....Wanneer je de radio alleen op een geschakelde voeding zet heb je kans dat de zender niet in het geheugen blijven...

suc6

Jerry
Laatst gewijzigd door Jerry op zo nov 11, 2007 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door charlotte
#18522
Maar daar loopt je accu toch niet van leeg???
Gebruikersavatar
door massari
#18523
Pen 4 is bij mij leeg.............
Gebruikersavatar
door massari
#18791
Niemand ervaring met het trekken van een kabel voor de geschakelde plus vanaf de zekeringenkast naar je radio?
door emanuel
#18951
Als je de bekleding aan de bestuurderskant onder het stuur weghaalt zie je linksonderaan een kunststof blok met daar div dikke bouten doorheen waar veel draden aan vast zitten. Een van deze punten is de geschakelde 12V. Je kan daar een extra kabel-oog bijplaatsten met een zekering en draad naar je radio. Plaats de zekering zo dicht mogelijk bij dat blok. Succes ermee !
Gebruikersavatar
door massari
#19022
Hoi Emanuel,

Heb ik nog een specifieke zekering nodig? Ik heb namelijk nog nooit echt iets met zekeringen gedaan, dus ik ben vrij voorzichtig... :wink:
Je hebt trouwens pb!
door emanuel
#19087
10Amp erin, dat zit er standaard ook voor. Bij de automaterialen handel hebben ze mooie zekeringhouders waar je 2 draden aan kan zetten.

Succes ermee !
Gebruikersavatar
door massari
#19099
Ik heb dat blok met al die draden gevonden. De bekleding onder het stuur zit los en ik heb daar een soort van verzamelpunt gevonden met een aantal bruine draden, dit is 'em toch?

Bij de Brezan heb ik al een x aantal 10Amp zekeringen gekocht.
door emanuel
#19112
Nee, dat is een van de aard punten. Net boven de hendel waar je de motorkap mee opentrekt zit een rij contactpunten, daar zit de geschakelde + ook bij. Even meten welke je moet hebben dus.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]