Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#22814
hoi,zeg heeft er nog iemand een radio concert liggen.

ik heb deze week mijn radio proberen herstellen zoals allewijn beschreven heeft in zijn prachtig topic.alleen heeft het niet mogen baten .ik had dan ook het probleem dat het volume naar keihard ging vanaf je aan de volumeknop kwam maar het was het proberen waard natuurlijk.

mijn auto is van "99 dan heb ik toch een concert 1 juist (het is nog altijd de eerste radio)omdat de mijn er toch iets anders uitziet dan die van allewijn(kan geen foto's plaatsen want camera is ook defect )potentiometer ziet er iets anders uit


is er iemand die mij de juiste prijs kan geven van een concert 1,ik heb hier namelijk al twee prijzen gelezen iets van een 200 euro en dan heb ik nog eens gelezen van een 400 euro.

als er nog iemand een kapotte heeft ,wil ik hem wel eens proberen te herstellen eventueel dan niet eentje dat loeihard gaat want zo heb ik er al twee( de volgende gaat hier door het raam denk ik)

laat maar iets weten alvast bedankt.
Gebruikersavatar
door Niels82
#22818
Ik heb er 1 in de auto zitten die mag je wel kopen. want ik ga er een andere radio inzetten. Die van mij heeft het zelfde probleem met hard en zacht geluid. moet je maar kijken.

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door tim
#22819
wat doet de radio dan juist niels.en hoeveel zou je er voor willen hebben
Gebruikersavatar
door Niels82
#22824
het probleem zit hem puur in de draai knop als je die zachter wil zetten gaat die in eens vol uit of hij gaat heel zacht.
maar het is een radio zonder cd speler alleen casettedek dus dat is wel erg minder vindt ik zelf.
door allewijn
#22836
Hai 'tim',

jammer dat mijn topic over het 'maken' van het geluidsprobleem niet heeft geholpen, jij had dus kennelijk last van 'klacht 1' ipv 'klacht 2'
(mijn topic: klik)

Het kan inderdaad zijn dat jouw Concert I er nèt iets anders uitziet als de mijne, je hebt dan vermoedelijk een 'amerikaans' model erin zitten.

Als ik jou was zou ik even zoeken naar een Concert II model, deze is nieuwer en mooier en heeft een cd-frontloader.
Enige is dan wel dat je er een CANBUS-simulator kastje bij moet kopen, daar jouw TT nog niet over Canbus beschikt.
(anders gaat de Concert II na 2 uur automatisch uit, reageert ie niet op contactslot en werkt verlichting niet)

Op Marktplaats zie je ze allemaal voor rond de 200,- euro.

Aan de andere kant... -> Als je niet persé een originele radio wilt dan zou ik eens kijken naar een mooi klapscherm model, zoals de Clarion VRX578RUSB, welke natuurlijk véél meer kunnen dan de originele radio's. Als het origineel moet blijven lijken zou je ook voor Becker kunnen kijken.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22837
Ik was erg onder de indruk van de Becker Cascade Pro :shock:
Gebruikersavatar
door winkeltje
#22862
Ik was het volume probleem ook helemaal zat en heb net na de kerst mijn Concert I vervangen door een Concert I Plus.
hoe kouder het weer, hoe meer last ie er van had, super irritant.

Op MP biedt iemand die dingen aan, uit Enschede (maar hij woont in Gronau, C. Evers)
Ik heb hem mijn defecte gegeven en ik heb van hem een Concert I Plus gekregen met 150 euro bijbetaling van mijn zijde.

wel veel geld voor een radio casette :-( maar dan is ie wel weer origineel.

in combinatie met een xcarlink (70 euri) ben je weer helemaal bij de tijd

Enschede/Gronau is redelijk uit de buurt voor je geloof ik, maar misschien is het te combineren
met een dagje shoppen met ega in Enschede. Enschede heeft een goede update gehad de laatste jaren.
Laatst gewijzigd door winkeltje op zo feb 03, 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door tim
#22872
dan heb je hetzelfde probleem als ik niels .daar is niks aan te doen.ik zoek eigenlijk eentje waar de volumeknop niet van reageert wanneer je er aan draait.
Gebruikersavatar
door Bossie
#23009
Hoi Tim,

Laatst ook mijn radio vervangen want je wordt er echt RRRRRRR van die volume knop.
Heb de radio bij Charles gekocht via internet.
Hij stond ergens op het forum.
De radio kost ? 175,- en dan heb je er geen last meer van

audi-onderdelen@hotmail.com

gr Pascal
door Jakkeraar
#23233
Modderaar schreef:Ik was erg onder de indruk van de Becker Cascade Pro :shock:
Ben ook aan het kijken naar de Cascade Pro. Heb jij er een gekocht / ervaring mee / ervaringen over gehoord?
door Jakkeraar
#23234
allewijn schreef:Hai 'tim',

jammer dat mijn topic over het 'maken' van het geluidsprobleem niet heeft geholpen, jij had dus kennelijk last van 'klacht 1' ipv 'klacht 2'
(mijn topic: klik)

Het kan inderdaad zijn dat jouw Concert I er nèt iets anders uitziet als de mijne, je hebt dan vermoedelijk een 'amerikaans' model erin zitten.

Als ik jou was zou ik even zoeken naar een Concert II model, deze is nieuwer en mooier en heeft een cd-frontloader.
Enige is dan wel dat je er een CANBUS-simulator kastje bij moet kopen, daar jouw TT nog niet over Canbus beschikt.
(anders gaat de Concert II na 2 uur automatisch uit, reageert ie niet op contactslot en werkt verlichting niet)

Op Marktplaats zie je ze allemaal voor rond de 200,- euro.

Aan de andere kant... -> Als je niet persé een originele radio wilt dan zou ik eens kijken naar een mooi klapscherm model, zoals de Clarion VRX578RUSB, welke natuurlijk véél meer kunnen dan de originele radio's. Als het origineel moet blijven lijken zou je ook voor Becker kunnen kijken.
Past zo'n Clarion VRX578RUSB klapscherm achter het aluminium TT-klepje? Zo nee, welke merken wel?
door robgoedknegt
#89791
Ik ben me ervan bewust dat dit eenoud topic is, maar ik heb nu een Concert II in mn TT gezet, maar die doet niks, weet iemand welk merk/type Canbus conv. moet hebben?

Alvast bedankt
door robgoedknegt
#89792
Ik ben me ervan bewust dat dit een oud topic is, maar ik heb nu een Concert II in mn TT gezet, maar die doet niks, weet iemand welk merk/type Canbus conv. moet hebben?

Alvast bedankt
door leon 59
#89820
De microprocessor van jullie radio is kapot . Die kun je laten vervangen , ik had hetzelfde probleem. Mijn kosten waren rond de €160,00 en nu is hij origineel en perfect.
Gr. Leon
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]