Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#24269
Ik ben van plan om een zogenaamde 'carputer' te gaan bouwen waar mee ik MP3's kan afspelen, radio, DVD, navigatie en noem maar op alles in 1 systeem met in princiepe onbeperkte mogelijkheden. Kwa scherm (7" DIN touchscreen)/computer en software ben ik er al uit wat ik wil. Maar zou graag gelijk een 5.1 dolby surround systeem willen. Nu heb ik een digitaal 5.1 uitgang, maar zijn er ook versterkers die met dit signaal overweg kunnen? De enige 6 kanaals versterker die ik heb kunnen vinden is er 1 van Conrad (zie hier)

Is er iemand met een dergelijk systeem of die weet dat zoiets bestaat.



Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24321
Google maar eens, zijn dr de laatste jaren genoeg mee bezig geweest.
door allewijn
#24350
Gewoon een Dolby Digital / DTS decoder zodat je vijf losse cinch line out uitgangen krijgt.
Zodoende kan je dan elke versterker(s) naar keuze eraan hangen! Dus bijvoorbeeld één 5 kanaals versterker, óf bijvoorbeeld 3 tweekanaals, óf één 6 kanaals, etc.
door emanuel
#24356
Als je een PC gebruikt dan heb je alle kanalen al analoog beschikbaar, dus je hebt geen decoder of speciale versterker nodig. als je 1x 6 kanaals of een 2 en een 4 kanaals versterker pakt ben je er ook, of 3x 2 kanalen of 6x monoblok als je het heel mooi wil doen. Er zijn legio moederborden waar deze audio al op zit en ook losse geluidskaartjes die 5.1 analog out hebben (zijn al die gekleurde koptelefoon uitgangen achterop. Met een simpele verloop leg je die zo naar een versterker.

Kijk ook hier maar eens: http://www.carmedia.nl/catalog/index.ph ... ersterkers
of hier: http://www.rondevries.nl/ (bij versterkers, 6 kanaals)
Gebruikersavatar
door screamer
#24360
Inderdaad, er zit op de meeste geluidskaarten al voor L/R, achter L/R, centraal en subwoofer. Enkel die jack pluggen is minder... En dan 2 versterker (4+2), of één 6 kanaals. Bedankt in ieder geval voor jullie info! Ga weer even veder zoeken. :D


Guy
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]