Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Cees
#25626
Afgelopen weekend een aantal cilinderoverslagen gehad en mijn vermogen was bij 160 km/uur weg.

Volgens mijn VAGCOM was het cilnder 2. Ik had al eerder problemen met de bobines gehad, dus een nieuwe
bobine gekocht en geplaatst en vervolgens storing gewist.
Helaas was het probleem niet verholpen. Vervolgens alle bougies maar eens losgedraaid en bekeken.
Wat bleek? : de puntjes waren aardig weg en de bougies waren aardig zwart.
Oplossing: nieuwe bougies geplaatst en voilá, probleem opgelost.

Ik vond het toch vreemd dat de bougies er zo slecht uitzagen mede omdat ik altijd V-Power tank.
Wat blijkt nu: V-Powers octaangehalte zit bijna tegen de 96 aan, dus te laag, helemaal als je TT getuned is.

Volgende tankstop maar bij BP of Texaco doen en gewoon 98 tanken.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25639
Cees dat was toch al lang bekend! V-power is gewoon ene iets betere euro 95... want in het prille begin de eerste weken stond dr 97 op de stickers van de pompen... maar dat moscht niet aangezien het net de 96 haalde... daarom tank ik nooit bij die Shell pompen met chiptuning met mijn vermogen... want zelfs op euro 98 met een slechtere bobine gaf de 4de bougie een storing van 3% aan en dan wil je echt niet op euro 95 rijden en je bougies weg branden. Bokt wel leuk op zich want de motor wordt dan in de veligheids modus gezet zodat niet alles naar de knoppen gereden kan worden en valt de motor even in vermogen terug. Het is echter wel irritant rijden... of je moet van zo'n rodeo stier houden :cry:

BP Ultimate is erg goed en heeft mijn voorkeur dat rijdt echt goed...
Makro tegenwoordig ook best goed, want is slechter geweest...
Texaco...

maar dan houdt t een beetje op want verder tank ik absoluut geen euro 98 bij de anwb, tinq, tango en andere pompen want pingelde de TT op die ik gereden heb.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]