Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Speedster
#27774
Hoi jongens, heeft er soms iemand ervaring met het vervangen van een raammotor.(Bestuurders portier)
het probleem is het volgende, bij het openen van mijn raam stopte ie er plots mee !!!!.
Gelukkig bleef het raam maar 3 cm open staan, ik dacht even een zekring vervangen en klaar is Kees.
Maar dat was het niet want de ramen lopen via een automaat.
En het is zeker niet dat de motor geen stroom krijgt, tijdens het bedienen van de raam schakelaar hoor je een relais achtig iets in de deur schakelen.

Dus toen maar even binnen scherm van het portier verwijderd, en de behuizing van het motor verwijderd en het motor anker
met de hand bediend om op deze mannier het raam toch dicht te krijgen.

Nu komt de vraag, heeft er hier al iemand het motor vervangen.
En zo ja kan je het motor los vervangen worden of komt er een volledig nieuwe unit in.

Gr.Pascal
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#27787
Hee Speedster,

de motor heb ik nog niet hoeven te vervangen, maar als ik op de tekening kijk dan zit dat ding met een 4 parkers vast.
Alleen als ik naar de prijs kijk dan schrik ik wel even....
Nu beschouw ik deze maar als indicatieve prijzen, maar bij de motor zie ik toch nog een prijs staan van ± ? 170,- :?
Duur geintje...
Motor is zo te zien wel als 1 los onderdeel te krijgen:

8N8 959 801 E - elektr. motor ruitmechanisme (links)
8N8 959 802 E - elektr. motor ruitmechanisme (rechts)

(alleen ff kijken welke je nodig hebt, vind links en rechts altijd een beetje vaag omschreven. Bekijk je dat nou als je in de auto zit of als je ervoor staat :? )

Succes!!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door screamer
#27795
Klopt motor en mechanisme zijn apart te verkrijgen. Ik ga dit weekend bij mij het mechanisme vervangen. Er zit aardig spelling op een 2 geleiders, en die zijn helaas niet los verkrijgbaar...

Pas wel op bij het loshalen van de motor!! Zorg er voor dat je niet het wieltje waar de kabels aan vast zitten mee los trekt. Dat is een kl#te klus om weer terug tek rijgen. (spreek uit ervaring... :) ) Er staat aardig spanning op de kabels en dat maakt het nog al lastig om het zaakje weer terug op zijn plek te krijgen.

Succes!


Guy
door Speedster
#27805
Jongens alvast bedankt voor de info, als ik morgen tijd heb ga ik me even verdiepen in het het geheel.
Ik laat wel wat weten.
door Speedster
#27833
Ik heb het geheel uit elkaar gehaald, en dacht in eerste instantie dat de koolborstels de collector niet meer raakten
dus de veertje wat meer spanning gegeven, het geheel weer in elkaat gezet en geprobeerd.
Helaas hij doet nog steeds niets (enkel wat geluiden van een relais)
Dus heb ik het vermoeden dat sturing van de raammotor defekt is.

Nu las ik op het forum dat de motor van een golf 4 dezelfde is als de tt, maar gaat dit ook op voor de stuur electronica.
die gebruikt word http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... tor-4.html
Dit zou de sturing zijn van een golf 4.
Maar is volgens mij toch kompleet anders wat aansluiting van de stekker betreft.
door Speedster
#27853
Heeft er soms iemand een adres waar je gebruikte tt parts kan vinden.
ik zoek dus de raam sturing met motor voor het bestuurders portier.
Het mag ook een kompleet geheel zijn.
door Speedster
#28188
Speedster schreef:Heeft er soms iemand een adres waar je gebruikte tt parts kan vinden.
ik zoek dus de raam sturing met motor voor het bestuurders portier.
Het mag ook een kompleet geheel zijn.
Niemand :?
Gebruikersavatar
door screamer
#28191
Ik heb wel het complete mechanisme voor je. Is gebruikt, maar mankeert niets. Motor heb ik helaas niet. (moet er zelf met de tijd één hebben :) )
door Speedster
#28192
Bedankt voor de reactie, maar het mechainse is nog ok.
Ik zoek ook de elektronica met motor.
Gebruikersavatar
door miel
#88645
Patat, met wat geduld komt het altijd voor mekaar, ook al is het dag op dag 9 jaar later hihi, ;-)
Maar zal altijd wel iemand helpen hier, top hoor lasson !
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]