Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#29161
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KLIK HIER VOOR HET INTERVIEW

Als rechtgeaarde Nederlanders hebben wij best waardering voor initiatieven die de fiscus op het verkeerde been zetten. Zelfs wanneer je daarvoor een Audi TT gruwelijk moet mishandelen.

In dit geval maken we een uitstapje naar Denemarken, een land waar ze lachen om de toeslagen die wij in de vorm van BTW en BPM voor onze auto?s betalen. Voor een nieuwe auto betaal je in Denemarken ongeveer twee keer zoveel dan bij ons. Maar gelukkig kennen ook de Denen mazen in de wet waardoor je die torenhoge bijdrage aan de schatkist kunt omzeilen.

Je kunt bijvoorbeeld een bedrijfsauto kopen, waardoor je aanzienlijk minder belasting betaalt. Maar ja, wat moet je als als je je hart hebt verloren aan een Audi TT? Om even aan te geven hoe erg het is: een TT 2.0 TFSI met automatische zesbak kost bij ons net even meer dan 48.000 euro. In Denemarken moet je voor diezelfde auto een totaalbedrag van 85.500 euro overmaken. Dat wordt een stuk minder als je een TT koopt bij het bedrijf Eurobiler, want die maken er een heuse pick-up van. In plaats van een achterklep met kofferbak heeft deze een met aluminium traanplaat beklede laadbak. En dus is het een echte bedrijfswagen. Met een veel vriendelijker prijskaartje van ongeveer 50.000 euro.

De fabrikant ziet de TT pick-up kennelijk echt als pakezel, getuige de foto?s waarop de auto dienst doet voor schilders en bouwvakkers. En dat voor een auto die ooit is verkozen tot Gay Car of the Year? (Bron: Top Gear Magazine)
Gebruikersavatar
door screamer
#29169
Hhahaha, geen ruimte gebrek meer in ieder geval! :D Had deze ook al eens in de vorm van een MK1 gezien dacht ik.
Gebruikersavatar
door tim
#29170
nu kan ik eindelijk mijn vrouw overtuigen dat een tt wel een praktische wagen is.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#29179
Ik kende 'm ook al ja :D Blijft leuk om te zien!
Waren volgens mij nog wat meer uitvoering te zien op internet.
Een bagagenetje zou hier zeker wel op zijn plaats zijn, gok ik :roll:

Groeten
Joop
door rudmerw
#29180
ze hebben een punt als je verhuist naar denemarken ( en dat kan in mijn geval snel gebeuren) dan ben je de pineut je bent uiteraard welkom maar wel even tussen de 105% en 180% registration tax betalen, je kunt natuurlijk ook een A4 1.8 avant kopen uit 2004 voor slecht 43,000 EUR :(.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#29200
die is in t begin van t forum begon al es voorbij gekomen... als MK1 ook met vuilnis dr in... :twisted:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#29201
rudmerw schreef:ze hebben een punt als je verhuist naar denemarken ( en dat kan in mijn geval snel gebeuren) dan ben je de pineut je bent uiteraard welkom maar wel even tussen de 105% en 180% registration tax betalen, je kunt natuurlijk ook een A4 1.8 avant kopen uit 2004 voor slecht 43,000 EUR :(.
Huur of koop je toch een huis in Duitsland, je daar registreren, Duits kenteken en je dokt nog minder dan t verschil met hier en Denemarken. EN tjah dat je voor je werk veel in Denemarken zit :D
door rudmerw
#29204
maar ja dan loop jke het 25% loonbelastingtarief mis da's ook veel waard daarnaast wordt je van de weg geplukt met een ander kenteken mag je alsnog dokken
Gebruikersavatar
door Ronnie
#29210
rudmerw schreef:maar ja dan loop jke het 25% loonbelastingtarief mis da's ook veel waard daarnaast wordt je van de weg geplukt met een ander kenteken mag je alsnog dokken
Er rijden hier anders genoeg ondernemers rond met Duitse kentekenplaten op hun eigen auto of Belgse... die hangen hier ook de rest van de week uit en zelfs in t weekend... Nederland zal wel lakser zijn dan om ze op de vingers te tikken dan de Denen hun regels handhaven.
door joTTie
#29653
Dit mag niet eens in NL.
Dit valt onder mishandeling :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#29656
Je zal dr maar mee rijden idd
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]