Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door slider
#26896
Hello vrienden, wie kan me helpen met het vervangen van mijn koppeling wat gedaan moet worden denk ik ?? als ik smorgens weg wil rijden dan krijg ik de auto haast niet in de versnelling of uit de versnellling als hij savonds in de versnelling staat, als ik dan eenmaal ga rijden dan gaat het wel weer goed, hij ontkoppelt ook nu alleen nog maar als ik het pedaal helemaal diep intrap.....dus ik dacht koppeling moet worden vervangen??
Ik heb een TT 2003 Quattro

Ik heb tijdens de meeting in OSS 4 weken terug gesproken met een jongen uit Boxtel maar ben zijn naam kwijt.....

Alle hulp en adviezen zijn welkom.

mvg

Raim ( Slider )
door emanuel
#27129
Als je koppeling versleten is gaat hij juist doorslippen bij zwaardere belasting. Wat jij omschrijft lijkt me meer aan het mechaniek eromheen te liggen. De koppeling werkt hydraulisch. Mogelijk zit er lucht in het systeem, dan ontkoppeld hij ook niet goed meer. Ik zou daar eerst eens naar (laten) kijken voordat je de koppeling zelf gaat vervangen. Wat is je Km stand ?
Gebruikersavatar
door Carmello
#27132
Hoeveel km heeft de auto gelopen??? Als het rond de 150 a 160 is dan kan die wel eens versleten zijn.
Gebruikersavatar
door slider
#27139
hij staat nu op 145.000 hij schakelt na het feonomeen wel prima..
Gebruikersavatar
door Carmello
#27141
Kan ook goed zijn dat de drukgroep niet goed meer werkt. Die bakken gaan naar mijn weten nooit kapot. Tenminste nooit meegemaakt. Succes ermee
Gebruikersavatar
door slider
#27142
Mark gaat morgen even kijken hopen dat hij wat vinden kan ;-) keep you guys posted on the progress.....
Gebruikersavatar
door slider
#30555
eind resultaat was dat de gever in de versnellingsbak lekte deze zoog lucht aan waardoor de druk wegviel met schakelen, dit is nu gerepareerd hij schakelt nu weer als een zonnetje ;-)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]