Audi TT Club - Forum

Hier kan je alles plaatsen wat niet te maken heeft met het Audi TT Forum
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Mischa
#31964
Afgelopen zaterdag is Peter (Ptje) gezellig even op bezoek geweest. De bedoeling was om te kijken of we konden vinden wat er mis was met zijn navigatie en ook gelijk even naar de climatronic te kijken... In plaats daarvan heb ik Peter volgens mij een nachtmerrie bezorgd :D (uiteraard niet expres ;))

We zijn begonnen met eerst maar eens de computer aan de auto te hangen. Gelukkig/helaas geen echte foutmeldingen in het systeem gevonden. Helaas omdat het altijd makkelijk is als de auto gewoon zelf verteld waar je moet gaan zoeken ;) De enige melding die langs kwam was in de navi-module dat hij sporadisch contact verloren had met de cd-drive in de kofferbak. Maar goed, er staat helaas nooit een datum bij dus echt veel kan je er niet mee. Behalve dan wissen en na een tijdje kijken of hij weer terug gekomen is of niet. Maar goed... Verder gaf de computer wel aan dat de GPS "goed" was en de zelf diagnose vertelde ook natuurlijk niets. Maar ondanks dat gaf het systeem alleen maar 0 van 8 satellieten gevonden....

Dus wat dan? Juist, gewoon maar EVEN de kabels na lopen. Dus maar ELSA opgestart en gekeken hoe en wat allemaal gedemonteerd moest worden om bij de navi-unit in de kofferbak te komen. Maar ja, om die ene plaat in de kofferbak los te krijgen mag ook gelijk natuurlijk de helft van de rest van de auto. :roll:
Voor mij niets vreemds. Eigenlijk standaard routine iedere keer als ik een nieuwe auto koop. Maar volgens mij niet echt iets wat Peter vaak doet. (zeg het gerust als ik het mis heb Ptje ;))

Maar goed, om een lang verhaal toch maar kort te houden: Uiteraard niets vreemds kunnen vinden. Het enige wat nog echt overblijft is de GPS ontvanger zelf vervangen. De computer zegt namelijk wel dat de GPS "ok" is, maar is dat de ontvanger of alleen de kabel? Helaas had ik natuurlijk "toevallig" net geen extra GPS ontvanger liggen om dat te testen. :(

Hoogtepunt van de dag was trouwens wel dat ene kabeltje waar we maar niet van snapte waar die van was.... Later bij het terug plaatsen van de kofferbak bekleding kwamen we er achter dat die van het lampje was.... :oops: Ach ja, als je alles gelijk weet is er natuurlijk ook niks aan :D



Alles bij elkaar, naar mijn mening, in ieder geval wel een gezellig middag. De TT is er gelukkig zonder beschadigingen uit gekomen. Op wat vette hand afdrukken na.... (Sorry nog voor mijn buurman's handjes... :smt012 Maar hij is wel handig voor het gereedschap :D ) Alleen dus jammer dat we de problemen niet hebben kunnen oplossen.



P.s. Hoe staat het met de accu?
door ptie
#31984
Was zeker gezellig! Is zeker voor herhaling vatbaar, er vanuit gaande dat mijn TT deze keer enigszins heel blijft :D

Maar ik vond het geen nachtmerrie hoor, je pakte alles verdomd netjes en voorzichtig aan, zoals het hoort. Je had beter automonteur kunnen worden.

Na de operatie startte mijn TT niet, vanwege een lege accu (strakke actie Mischa :D ). Na de startkabel deed alles het weer, op de radio na, die was op SAFE gesprongen. Ik heb deze gisteren pas aan de praat gekregen, zaterdag lukte het met niet. Voor het invoeren van de code moet je de TP + RDS ingedrukt houden, waarna er 1000 op het display komt te staan. Dan kan je de code invoeren. Maar bij mij kwam er geen 1000 te staan. Ik dacht eerst: "Misschien houd ik de knoppen niet lang genoeg ingedrukt?" Maar na 5 minuten continue de knoppen ingedrukt te hebben gehouden heb ik het maar opgegeven :D Gisteren lukte het me wel. Blijkbaar drukte ik niet hard genoeg op de TP + RDS knoppen.

Anyway, die vette vingers van je buurman heb ik er gelijk afgeveegd met de Quik Detailer. Wel een aardige vent verder volgens mij.

Jammer dat we het probleem niet op hebben kunnen lossen, maar ach. Ik weet nu hoe een TT onder de bekleding eruit ziet ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]