Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ptie
#33223
Van de goede Sint heb ik een velgenborstel gevraagd. Ik had op de verlanglijst verwezen naar:

Mothers velgenborstel

of

Meguiars velgenborstel

Omdat ik de kans klein achtte dat ik er überhaupt één zou krijgen, heb ik ze gevraagd aan de eigen èn de schoonfamilie.

Nu zit ik dus met twee velgenborstels :D

Deze zijn niet van Mothers of Meguiars, maar eentje van Halfords en eentje van Motip. Een stukje goedkoper dus. Op zich natuurlijk ook geen probleem.

Met de Halfords heb ik afgelopen zaterdag mijn velgen gedaan, en op zich ging dit prima. Het is een stevig ding, met een goede rubberen handvat. Niettemin zijn de haartjes bevestigd aan een metalen draad. Nu ben ik dus als de dood dat het metaal gaat krassen, zodra de borstel iets gaan slijten (haartjes weg).

Iemand hier ervaring mee? Maak ik me druk op niks? Of kan ik beter een andere bij Carclean bestellen?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33224
Zelf heb ik al geruime tijd de borstel van Meguiars.
Op zich bevalt ie wel goed, netjes afgewerkt en een fijn handvat eraan. Enige nadeel is dat de haren niet mooi terugkomen in de originele staat, dus je hebt al gauw een beetje het ontplofte kapsel idee :)
Tim van Carclean liet ons bij de afgelopen meeting aldaar een andere zien:
EZ Detail Auto Brush

Deze zou voorzien zijn van een soort memory-beharing, die in warm water netjes weer de originele vorm zouden aannemen. Ook is deze wat langer als de rest, zodat je makkelijker overal bij kunt komen. Oh ja, hij spat ook nog eens minder :wink:
Helaas is het er voor mij nog niet van gekomen 1 aan te schaffen :roll:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#33225
Ik heb die van Meguiars, maar die is inderdaad bij mij ook in de staat " ontploft kapsel "
Mijn volgende word zeker ook die van EZ Detail

@ ptie: zowiezo altijd uitkijken met metaal op de velgen, maar zolang de haren nog goed zijn
kan het denk ik weinig kwaad.
door ptie
#33246
Het moet wel een stevige borstel zijn. Ik moet wel een beetje druk kunnen zetten. Bij die EZ Detail lees ik dat hij een beetje slap is.

Natuurlijk, zolang de haren goed zijn is er niets aan de hand. Maar ja, er hoeft maar een klein stukje metaal zichtbaar te worden, en ik ga een heel chagerijning weekend tegemoet.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33248
Zo'n velgenborstel gebruik ik eigenlijk alleen maar om nét even bij die kleine hoekjes/gaatjes/randjes te komen, waar je met de washandschoen niet gemakkelijk bij kunt. Dus tussen de spaken, de binnenrand (voor zover mogelijk) en de renklauwen.
Dit zijn ook voornamelijk de plaatsen waar je weinig zijdelingse kracht hoeft uit te oefenen; het naar voren en naar achteren bewegen van de borstel volstaat dan ook meestal.
Ook het gebruik van een goede velgenreiniger scheelt een hoop in het schrobwerk :wink: en de regelmaat van het poetsen speelt natuurlijk ook parten :)
....Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat die regelmaat er bij mij wel eens bij inschiet :D, maar goed, dat terzijde....

Groeten
Joop
door ptie
#33254
Ik gebruik de borstel eigenlijk alleen voor de binnenrand, aangezien ik daar totaal niet bij kan. In principe probeer ik de velgen eens in de twee weken doen. De vorige eigenaar dacht hier wat anders over, waardoor er nu wat aangekoekte remvloeistof op de velgen zit. Vandaar dat ik flink wat druk wil kunnen zetten, en geen borstel zoek die teveel mee buigt, of zelfs breekt.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#33259
ptie schreef:Ik gebruik de borstel eigenlijk alleen voor de binnenrand, aangezien ik daar totaal niet bij kan. In principe probeer ik de velgen eens in de twee weken doen. De vorige eigenaar dacht hier wat anders over, waardoor er nu wat aangekoekte remvloeistof op de velgen zit. Vandaar dat ik flink wat druk wil kunnen zetten, en geen borstel zoek die teveel mee buigt, of zelfs breekt.
Probeer eens klei voor de remstof ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33286
Vincentos schreef:Probeer eens klei voor de remstof ;)
Hele goeie, alleen wel even een stukje gebruiken wat je in het vervolg ook alleen maar voor je velgen gebruikt. Dus niet erna vrolijk over je lak mee gaan gummen :D
En om het helemaal af te maken kun je er nog een velgenwax opzetten, zodat de vervuiling minder kans heeft om zich vast te hechten aan je velgen. Scheelt zeker in het schrobben :idea:

Groeten
Joop
door ptie
#33289
Vincentos schreef: Probeer eens klei voor de remstof ;)
Goed idee. Ik kan er alleen moeilijk bij, vandaar zo 'n borstel ;)

Maar die van Meguiars, is dat nu een stevig ding of niet? Hij ziet er iig niet stevig uit, dan lijkt me die van Mothers beter.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33290
Borstel is op zich best stevig, die van Mothers heb ik geen ervaring mee helaas.
Trouwens, dat 'flexibele' in die borstel kun je natuurlijk ook als een soort beveiliging zien :wink: Op die manier kún je nl. nooit teveel druk uitoefenen :)
Dus om het even plastisch uit te drukken: deze beweging maken :jerk: en niet deze brushteeth ... :tongue3:

Groeten
Joop
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]