Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#33607
He hallo,

Heb afgelopen woensdag mijn TT'tje 1.8T 180PK laten chiptunen in Aalten bij de ***. Ging allemaal prima en kreeg een andere TT terug! Allemachtig wat een power! Had ook de chip op maat genomen dus flink wat pk'tjes winst.

Echter, gisteravond reed ik op de snelweg en toen ik hem even flink intrapte begon mijn turbo in plaats van te fluiten heel hard te blazen, beetje vergelijkbaar met een kat die blaast. Dit deed ie eerst niet. Maak me nu wel een beetje zorgen, zal *** maandag wel bellen maar vroeg me af of jullie enig idee hebben? Las op het forum iets over de DV die kapot is???

Groeten,

Rik
door LuckyK3
#33618
Ik denk niet dat dit je turbo is die aan het blazen is. Ik denk eerder dat de slang naar je intercooler eraf is geschoten.
door Rbuimer
#33660
Heb de wegenwacht erbij gehad, bleek de EHC regulator of iets dergelijks (regelt de gedeeltelijke terugvoer van uitlaatgas weer terug de motor in voor milieu doeleinden) te zijn die was doorgeroest en door het trappen het net wat eerder had begeven, niets om me zorgen over te maken dus gelukkig!

Thanks voor de snelle reply!
door allewijn
#33661
Rbuimer schreef:Heb de wegenwacht erbij gehad, bleek de EHC regulator of iets dergelijks (regelt de gedeeltelijke terugvoer van uitlaatgas weer terug de motor in voor milieu doeleinden) te zijn die was doorgeroest en door het trappen het net wat eerder had begeven, niets om me zorgen over te maken dus gelukkig!

Thanks voor de snelle reply!
Voor dat soort dingen de wegenwacht bellen?
Mag dat?
De wegenwacht is er toch voor als je echt met PECH staat? Jij kon gewoon nog prima rijden (naar bijv. een garage) zonder dat er schade oid op zou treden. Alleen iets teveel afblaas geluid.
Ik ben ook al járen lid van de anwb, maar ik zou niet eens 'durven' bellen voor dit soort zaken. Alleen als ik echt met pech sta.
(betreft Wegenwacht NL + Woonplaats Service)
Gebruikersavatar
door bazzz
#33669
Nou dat zou ik ook doen hoor, gewoon bellen!! liever hun voor een kleinigheidje laten komen dan dat ik me auto stuk rijd.

Betaal al 7 jaar aan de wegenwacht dus mocht het voorkomen mogen ze gerust een keertje voor iets kleiners op komen draven!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33755
dat je kan rijden is niet altijd zonder extra gevolgschade als je er wel mee doorrijdt, dus ik zou ook gaan bellen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]