Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34862
Hellow Hellow,

Bijna weekend! :lol: Mijn weekendvraag: Wie heeft er ervaring met versterkte drijfstangen,
voor een TT 225 Quattro met motorcode APX, danwel met een andere 1.8t (20vt) motor variant?

Ik zit inmiddels op 318 pk en 401 nm, maar met een turbo die maar met een N75 met een waarde van 57% staat afgesteld.
Dat betekend dat mijn turbodruk begrenst wordt op 57% van maximaal.

Nu na 2 maanden, begin k ook aan dit vermogen wel te wennen ... :roll:
Verstevigde drijfstangen erin en op naar de 350~360 pk hoop ik.

Wie weet welk merk goede kwalteit biedt, en hoever je dan kunt gaan? Experience???

Fijne dagen,
Groetjes Ingmar
door robbyrr
#34863
Er zijn best veel verschillende merken op de markt,maar je hebt in ieder geval H-profiel drijfstangen nodig..ik had ze nieuw via marktplaats voor 350 euro(setje 4 stuks)....ik weet niet wat voor een turbo je hebt maar bij mij levert ie 400 pk,480 nm @1.8bar met 550cc genesis injectoren.

Groeten,

robby
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34864
Hoi Robby,

Bedankt voor je reactie! Ik heb een Garrett GT2871R (max 400pk) eliminator turbo.
Verder 550 cc injectoren. Tegelijk met de montage van de drijfstangen, wil ik ook de 42 daft design 3'' downpipe hebben.
RVS Eps middendempervervangen en Eisenmann uitlaat.

Wordt jouw turbo nog door de N75 aangestuurd?

Een vriend van me in Canada die heeft dezelfde turbo als ik: Garrett Eliminator GT2871R de rest origineel! (ook originele drijfstangen)
Die heeft 300 pk op de 4 wielen! +/- 365 pk op de krukas, en het blijft is nog steeds heel.... toch duft ik het niet.

Hij zegt dat het komt omdat de gt2871r erg laat opspoelt en pas power lever op hogere toerentallen, waardoor de drijfstangen minder te voorduren hebben...
Raar, maar hij rijd er al 2 jaar mee niks aan de hand....


Dat setje drijfstangen van jou, heeft dat een bepaald merk? Want als die 400pk / 480 mn kunnen handelen, is dat voor mij ook prima.
Heb je info bij wie, en of die nog leverbaar zijn toevallig, of was het een particulier?

Alvast bedankt!
Groetjes Ingmar
door robbyrr
#34871
Hey ingmar,

ja,mijn turbo word nog door de n75 aangestuurd....weet niet op hoeveel procent,heb helaas nog geen vag.com ...ik heb ook een 3 inch downpipe,moest wel voor de turbo,en de rest van eps....maar ik heb wel alles intern veranderd,volgens mij waren het carillo drijfstangen ofzo maar dat weet ik niet meer zeker,het was van een particulier...meteen ook gesmede nieuwe JE zuigers,sterkere koppakking en kopbouten,alle lagers enz vervangen...wat je eigenlijk ook zeker moet hebben met zo'n grote turbo is een front mounted intercooler,of heb je die al?
Mijn turbo spoelt ook pas laat op,bij 4000rpm ongeveer..:D...maar mij lijkt dat dat juist meer belastend is voor je drijfstangen omdat dan de klap ineens heel heftig komt in plaats van geleidelijk vanaf een laag toerental?..maar ik weet t ook niet hoor..
Mocht je nog nieuwe zuigers zoeken,die heb ik nog wel liggen voor de 225pk versie(gesmede mahle zuigers)..;)...

Groetjes
Robby
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]