Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door duc
#2625
Ik heb een vraag of eigelijk een probleem met het elektrische raam aan de bestuurders kant. Het raam gaat niet geheel dicht. Ik heb de tt zaterdag opgehaald ik nog een half jaar garantie maar als het simpel te verhelpen is hoef ik niet een halve tank benzine er aan te verspelen. Ik heb het raam met het bekende trukje gereset dit hielp niet. Het raam moet eigelijk nog maar een 1/2cm omhoog aan de bijrijderskant sluit hij wel goed. Op de snelweg geeft het een irritant windgeruis. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

De audi is voor de rest geweldig ik ben lang op zoek geweest maar erg te spreken over de nieuwe aanwinst.

TT coupe 225pk Quattro van 2002
Groeten Duc
Gebruikersavatar
door MARK
#2626
Hallo Duc...

Gaat het raam niet automatisch omhoog en ook niet handmatig?

Het trucje is helemaal omlaag, loslaten nogmaals knop omlaag bedienen en 2 sec vasthouden.
vervolgens omhoog, loslaten nogmaals knop omhoog bedienen 2 sec vasthouden vervolgens omlaag en weer omhoog.
Wanneer je de knop naar beneden nu kort bediend moet het raam helemaal naar beneden lopen en andersom tot maximaal wanneer de deur is gesloten en tot de deursluitstand wanneer deze open staat. Vervolgens dichtlopen wanneer je de deur sluit.

Hoor het wel, mocht het niet werken ga ik even op zoek!

Succes,

Mark.
Gebruikersavatar
door duc
#2627
Hoi Mark

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het trucje direct geprobeerd maar ik heb nog steeds het zelfde probleem. Het raam functioneerd helemaal naar behoren alleen sluit hij niet helemaal. Als ik het raam van de bijrijders kant vergelijk zit deze +/- een 3mm hoger in het deurrubber.

Ik hoor het wel,

Groeten Duc
Gebruikersavatar
door MARK
#2628
Wat gebeurt er met het raam wanneer je de deur opent en sluit??

Om je de waarheid te vertellen....ik heb ook veel problemen gehad met mijn ruitbediening aan het begin, waarschijnlijk weinig gebruikt. Diverse malen resets uitgevoerd zekeringen getrokken nogmaals resetten. Sinds kort is alles ineens :shock: naar behoren gaan werken, waarschijnlijk door veelvuldig bedienen. Kompleet naar boven en naar beneden ook automatisch en over de afstandsbediening....dus er is hoop.

Kijk eerst maar eens wat er gebeurt wanneer je het portier opent en sluit en doe nog maar eens een resetpoging.

:D :D
Gebruikersavatar
door MarkG
#2629
Misschien was dit ook al het bekende truucje, maar bij mij werkte het wel.
Hij wilde alleen maar naar beneden en naar boven als je het knopje lang in bleef houden ipv even vast te houden. Ook bij het dichtdoen van de portier ging het raam niet een paar mm meer omhoog. Dit was alleen bij de bestuurderskant!

Ik deed gewoon alsof de massakabel los was geweest en het werkte weer.

Uit mijn TT-boekje blz 25 bij Elektrische Ruitbediening:

Aanwijzing
Na het los-en vastmaken van de massaka-
bel van de accu is de openeings-/sluitingsauto-
maat buiten werking gesteld.

Om de automaat na het vastmaken van de
massakabel van de accu weer in paraatheid
te brengen, zijn de volgende stappen nood-
zakelijk:
  • *Ruit tot de aanslag naar boven laten
    schuiven door constant aan de ruitbe-
    dieningsschakelaar te trekken.
  • *Schakelaar loslaten en vervolgens weer één seconde aan de schakelaar trekken.
  • *De automaat is weer geactiveerd.
Gebruikersavatar
door duc
#2632
Als ik de portieren open gaan de ramen een stukje naar beneden dit werkt goed. Ik heb geprobeerd te resetten enkele malen. Ik vraag me af als ik de accupool eraf haal en weer terugplaats of dit geen andere gevolgen heeft.

Ik probeer nog wat en anders ga ik terug naar de garage waar ik hem gekocht heb.

Groeten duc
Gebruikersavatar
door MARK
#2634
Hoogstwaarschijnlijk is je ruitmechaniek vervangen en niet goed teruggeplaatst. Dit moet je inderdaad onder garantie laten herstellen.

Alle elektrische functie's werken, dus....ruitframe afstellen :)

Laat de resultaten even weten :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2653
Bij mij was het de deurvanger van t slot zeg maar naar binnen tikken, Mark heeft t gezien wat ik bedoel als ik het fout benoem.
Gebruikersavatar
door duc
#3152
Het is alweer even geleden maar eindelijk heeft de garage het raam gesteld. Ik ben er zelf niet bij geweest.
Ze hebben het paneel van de deur verwijderd en daarna het frame van de ruit gesteld met de bouten onder in de deur en aan de zijkant van de deur. Ik denk zelf dat het raam nog wel iets hoger kan als ik hem vergelijk met de andere kant. Ik moet toch nog een keer terug kan ik hem gelijk nog een keer laten stellen.

De cruise control functioneerde ook niet. De garage heeft de auto uitgelezen en het bleek dat de schakelaar van de koppeling open of dicht bleef staan. Ze hebben de schakelaar vervangen.

Nu bleek toen ze proef gingen rijden dat de richtingaanwijzer bleef tikken De garage heeft bij de vorige eigenaar een halfjaar geleden het relais van de richtingaanwijzer vervangen. De monteur heeft een nieuw onderdeel besteld. Ik ga morgen een afspraak maken voor zaterdag. Ik kan er dan zelf bij zijn om te kijken wat eventueel het probleem is. Ik laat het wel horen.

Groeten Duc
Gebruikersavatar
door MARK
#3155
Knipperlichtrelais is één geheel met de alarmlichtschakelaar, deze zal dus worden vervangen!

Bekend euvel!

:D :D
Gebruikersavatar
door Cees
#3156
Ik heb dit twee keer gehad, bij mijn S3 en mijn TT.
Bij beide auto's hadden ze eerst de alarmschakelaar vervangen, dit was echter niet het probleem.
De storing zat in de richtingaanwijzerhandel ( mooi scrabble-woord :D :D :D ).
Had ik toch maar even ook twee nieuwe alarmlichtschakelaars (weer een mooi scrabble-woord :D :D )
Gebruikersavatar
door duc
#3157
Kan kloppen de monteur had het over een hendel vervangen. Ik hoop dat dit het is. Ik ben al lang blij dat het nu gebeurt en niet over 6 maanden als de garantie er af is. :D

Groeten duc
Gebruikersavatar
door MARK
#3159
Zodra de garantie eraf is en het gebeurd weer, handle maar even uit elkaar halen en schoonmaken, contactvervuiling is de oorzaak van blijven hangen.
Gebruikersavatar
door duc
#3626
Ik ben zaterdag naar de garage geweest om de hendel te laten vervangen. De monteur haalde de aibag eruit en het stuur eraf daarna een paar afdekkappen. De hendel zat met een paar schroeven vast ik denk dat de monteur +/- een 1/2 uurtje nodig heeft gehad om de hendel in te bouwen.

De monteur heeft het raam ook nog opgesteld. Het raamframe wordt eerst aan de zijkant van de deur losgedraaid. Met de drie bouten onder in de deur heeft hij vervolgens het raam opgesteld. daarna de boel weer vastdraaien en klaar. Weer een tevreden klant :D

Groeten Duc

ps:Hoe kun je je aanmelden voor de club.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]