Audi TT Club - Forum

Deel hier je tips and trics over het behandelen van leer
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38909
Vanmorgen de lederen stoelen eens met het bestelde colourlock setje (n.a.v. de Car Care Meeting) behandeld.
Ben nog niet helemaal klaar, want ze staan nu te drogen en te wachten op de verzegeling en de protector :)

De beginsituatie:
Afbeelding
Zoals te zien is, is de wang aardig kaal geworden.

Dezelfde wang, na een tweetal passes Freshkleur:
Afbeelding
Afbeelding

Tja en toen werd ik bruut aangevallen door een eng groen monster.... :smt106
Afbeelding

De freshkleur was nog wat nat toen ik de foto's maakte, dus komt het ietwat 'shiny' over in de volle zon.. Maar ben nu al erg tevreden over het behaalde resultaat :thumbright:

Groeten
Joop

P.S. foto van het eindresultaat komt nog uiteraard :wink:
door allewijn
#38912
Ziet er toch érg goed uit Joop!
Ik baal eigenlijk stiekem toch een klein beetje dat ik de set toen niet op de meeting gekocht heb (ik vond die complete set te duur), maar ook ik heb op de linkerwang van de bestuurdersstoel zulke lelijke kale plekken...
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38913
Het is wel leuk om het zo te zien veranderen :)


Wat ik echter niet helemaal begrijp, is dat ik de bijrijdersstoel gisteren al heb behandeld met de freshkleur, terwijl de stoel nog steeds zwart af geeft als ik de verzegeling wil gaan aanbrengen. Zou dit normaal zijn?
Andere berichten over colourlock vertellen mij dat het hele proces in een (mid)dag geklaard wordt. Ben erg zuinig geweest op de bijrijdersstoel met de freshkleur, daar deze weinig tot geen slijtage vertoonde. Zal vanavond of anders morgen nog maar eens proberen.
door creative117
#38916
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 1:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#38919
Ziet er super uit Joop. Ben zelf nog in blijde afwachting van de producten.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38920
'k ben ook veels te ongeduldig wat dat betreft :lol: moet meteen resultaat zien 8) :wink:
het afgeven van de kleur heeft m.i. te maken met de mate van verzadiging. Op de kale plekken 'trekt' de verf meer in het leer, dus zal minder afgeven. Ik heb er nu 2 lagen verzegeling opzitten en straks nog de protector.
door allewijn
#38921
Happy Socks schreef:'k ben ook veels te ongeduldig wat dat betreft :lol: moet meteen resultaat zien 8) :wink:
het afgeven van de kleur heeft m.i. te maken met de mate van verzadiging. Op de kale plekken 'trekt' de verf meer in het leer, dus zal minder afgeven. Ik heb er nu 2 lagen verzegeling opzitten en straks nog de protector.
En als je klaar bent krijg ik de restanten van jouw flesjes toch Joop??? :D :wink:
Gebruikersavatar
door Marcellos
#38922
Ik ben vanaochtend ook bezig geweest. Echt fantastisch resultaat. Ik laat het nog maar een dagje drogen voor verzegeling en hoop dat het dan niet afgeeft.

Had net zoiets als Joop maar ook een klein krasje.

Resultaat voor:

Afbeelding

Resultaat na:

Afbeelding
door Marco1976
#38923
Wat Joop aangeeft vond ik ook opvallend. Zo een glans erover. En toen ik de verzegeling, of het laatste flesje erop deed was het al veel minder.
Ben er super blij mee...lijkt wel weer nieuw ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38928
allewijn schreef:En als je klaar bent krijg ik de restanten van jouw flesjes toch Joop??? :D :wink:
Da's goed hoor, moet ik alleen wel nog even de inhoud van die flesjes ergens anders indoen. De flesjes zelf mag je gerust hebben hoor :P
Gebruikersavatar
door Vincentos
#38930
Mooie resultaten van de kleur behandelingen! Ziet er weer als nieuw uit.

Het leer in mijn TT had weinig kleurschade en echt glimmen deed het ook niet. Ik heb dan ook niet de lederfresh gekocht maar de reiniger mild, de protector (voeding), en de leder verzegeling.

Gisteren had ik eindelijk de tijd om eens een stoel te doen. Wat een vuil komt er van de stoel af na alleen de reiniger te hebben gebruikt. Alleen de reiniger zorgt er alleen al voor dat het leer een stuk mooier wordt.
Na het reinigen moet het leer ruim twee drogen voordat de verzegeling erop kan. Op de verpakking staat dat de leder verzegeling (die je voor de protector gebruikt) twee dagen moet drogen. Even een geschikte dag kiezen dus :)

Als ik aan de slag ga zal ik nog wat foto's maken van voor en na.

En tim, als je weinig kleurschade hebt kunnen we binnenkort jouw interieur ook wel even opfrissen. Bij jou TT glom het leer aardig dus de reiniger zal goed zijn werk doen. Zit genoeg in zo'n flesje :)

Groetjes,
Vincent
door allewijn
#38958
Vincentos schreef:Mooie resultaten van de kleur behandelingen! Ziet er weer als nieuw uit.

Het leer in mijn TT had weinig kleurschade en echt glimmen deed het ook niet. Ik heb dan ook niet de lederfresh gekocht maar de reiniger mild, de protector (voeding), en de leder verzegeling.

Gisteren had ik eindelijk de tijd om eens een stoel te doen. Wat een vuil komt er van de stoel af na alleen de reiniger te hebben gebruikt. Alleen de reiniger zorgt er alleen al voor dat het leer een stuk mooier wordt.
Na het reinigen moet het leer ruim twee drogen voordat de verzegeling erop kan. Op de verpakking staat dat de leder verzegeling (die je voor de protector gebruikt) twee dagen moet drogen. Even een geschikte dag kiezen dus :)

Als ik aan de slag ga zal ik nog wat foto's maken van voor en na.

En tim, als je weinig kleurschade hebt kunnen we binnenkort jouw interieur ook wel even opfrissen. Bij jou TT glom het leer aardig dus de reiniger zal goed zijn werk doen. Zit genoeg in zo'n flesje :)

Groetjes,
Vincent
ToP Vincent, lijkt me tof!
En poetsen moeten we ook eens gaan doen samen hè!
Ik heb vandaag mijn koffer met oa mijn G220 weer op orde gemaakt (alleen nog nieuwe spray voor de klei kopen).
Gebruikersavatar
door Ronnie
#38998
allewijn schreef:
Happy Socks schreef:'k ben ook veels te ongeduldig wat dat betreft :lol: moet meteen resultaat zien 8) :wink:
het afgeven van de kleur heeft m.i. te maken met de mate van verzadiging. Op de kale plekken 'trekt' de verf meer in het leer, dus zal minder afgeven. Ik heb er nu 2 lagen verzegeling opzitten en straks nog de protector.
En als je klaar bent krijg ik de restanten van jouw flesjes toch Joop??? :D :wink:
Zeeuwen binne zuuunig :lol: maare Tim, gewoon een setje bestellen ;)

Ik smeer t mooi 3x per jaar in met van dat ouderwetse heldere ledervet, dus heb nergens last van gelukkig, hebben de vorige eigenaren van beide 50+ blijkbaar netjes t leer gepoetst.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#52437
Hoihoi,

Even een vraagje.
Ik heb mijn lederen bekleding van me auto ooit eens met een gloedje van halffords gepoets.
Met het resultaat dat het juist erg dof uitsloeg en dat het je echt gewoon vlekken zag!!
Nu met de nieuwe roadster wil ik de stoelen ook weer op poetsen maar niet met die troep van halffords.
Nu lees ik hier het één en ander over colourlock?

Maar hoe werkt dat precies en wat kost dat?

Alvast bedankt,

Gr.Ell
Gebruikersavatar
door Vincentos
#52461
De spullen van colourlock zijn best aardig. Al vind ik zelf de reiniger veel te sterk.

Heeft het leer van je TT kleurschade? (post anders een foto). Anders kun je ook best andere spullen gebruiken waar je wat langer plezier van hebt.

Gewoon eerst goed reinigen met een goede cleaner. Bijvoorbeeld deze
Inwrijven met een zachte borstel bijvoorbeeld deze.
Daarna een goede conditioner gebruiken en de gelegenheid geven om in te trekken. Conditioner

Nog een tip!: Maak de stoelen schoon als het leer lekker warm is. Het vuil komt dan veel beter los. Dus lekker de stoelverwarming aan en even gaan zitten zodat het leer lekker warm wordt. Luieren in een warme stoel moet voor de meeste TT rijders geen probleem zijn.

Gr,
Vincent
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]