- zo apr 26, 2009 19:43
#37669
Na enkele overpeinzingen heb ik toch maar mijn nieuwe koplamp units gedemonteerd.
Uiteindelijk bleek het eenvoudiger dan gedacht.
Ik wil toch graag de smoke lenzen monteren voor de knipperlichten. (& heb deze inmiddels besteld bij Design-Car)
Blijft over of ik de zwarte binnen kap nog laat spuiten.
3 opties:
- Zwart houden (origineel)
- Titaan grijs spuiten (is volgens mij de standaard bij de TT V6) "Correct me if I'm wrong"
- Zeezilver Y7W metallic (kleur van de auto)
Heeft iemand misschien de correcte kleurcode voor mij van de V6 versie? Of hoe je het ook mag noemen.
Hieronder de beschrijving met foto's hoe ik het aangepakt heb, in de hoop dat anderen er wat mee kunnen.
De nieuwe koplamp unit
Allereerst de 4 clips eraf halen.
Deze rand (aansluiting) met kit moet van elkaar gescheiden worden.
Gebruik hiervoor een verf blower.
Blijf voortdurend de blower heen & weer bewegen. Het moet echt heet gemaakt worden, maar als je te lang op één plek blijft blazen zal het plastic smelten.
Stukje bij beetje begin je de twee delen van elkaar te trekken. Begin hierbij in een hoek, daar heb je het beste houvast. Je moet hiervoor aardig kracht zetten, maar probeer het rustig aan te doen, en herhaal het verhitten. (ook waar hij al los begint te komen)
De drie delen los van elkaar.
Neem niet de moeite om de kit te verwijderen. Dit is echt een K*T klus, en niet nodig.
Als de units weer gaat monteren kan je kit weer verhitten, en in elkaar drukken.
Als de lamp unit weer in elkaar zit kan je de rand altijd nog extra kitten met speciale autoruiten kit (of vergelijkbaar product)
De losse binnen kap.
Nog spuiten of niet. Ik ben er nog niet uit.
De binnenkant met de lens.
Om de lens eruit te krijgen, is het het makkelijkste om het zwarte plastic uit elkaar te duwen zodat de lens eruit kan kantelen.
Kap met lens eruit.
Binnenste van de koplamp.
Nu is het wachten op de nieuwe lensjes, en mijn besluit over het spuiten.
Misschien kunnen jullie me helpen mijn besluit makkelijker te maken en de poll invullen.
Als alles klaar is zal ik de How To afmaken, en jullie laten zien hoe het weer in elkaar gezet wordt.
En het resultaat op de auto natuurlijk.
P.S.
Ik heb denk ik ook een reden gevonden waarom de koplampen vaak condens hebben aan de onder rand van unit.
Op de drie volgende foto's zijn twee rechthoekjes te zien.
Dit zijn openingen in de koplamp waar gemakkelijk vochtige lucht of insecten doorheen kunnen.
Ik denk dat deze openingen niet echt nodig zijn omdat in de afdek kap aan de achterkant ook ventilatie zit.
Uiteindelijk bleek het eenvoudiger dan gedacht.
Ik wil toch graag de smoke lenzen monteren voor de knipperlichten. (& heb deze inmiddels besteld bij Design-Car)
Blijft over of ik de zwarte binnen kap nog laat spuiten.
3 opties:
- Zwart houden (origineel)
- Titaan grijs spuiten (is volgens mij de standaard bij de TT V6) "Correct me if I'm wrong"
- Zeezilver Y7W metallic (kleur van de auto)
Heeft iemand misschien de correcte kleurcode voor mij van de V6 versie? Of hoe je het ook mag noemen.
Hieronder de beschrijving met foto's hoe ik het aangepakt heb, in de hoop dat anderen er wat mee kunnen.
De nieuwe koplamp unit
Allereerst de 4 clips eraf halen.
Deze rand (aansluiting) met kit moet van elkaar gescheiden worden.
Gebruik hiervoor een verf blower.
Blijf voortdurend de blower heen & weer bewegen. Het moet echt heet gemaakt worden, maar als je te lang op één plek blijft blazen zal het plastic smelten.
Stukje bij beetje begin je de twee delen van elkaar te trekken. Begin hierbij in een hoek, daar heb je het beste houvast. Je moet hiervoor aardig kracht zetten, maar probeer het rustig aan te doen, en herhaal het verhitten. (ook waar hij al los begint te komen)
De drie delen los van elkaar.
Neem niet de moeite om de kit te verwijderen. Dit is echt een K*T klus, en niet nodig.
Als de units weer gaat monteren kan je kit weer verhitten, en in elkaar drukken.
Als de lamp unit weer in elkaar zit kan je de rand altijd nog extra kitten met speciale autoruiten kit (of vergelijkbaar product)
De losse binnen kap.
Nog spuiten of niet. Ik ben er nog niet uit.
De binnenkant met de lens.
Om de lens eruit te krijgen, is het het makkelijkste om het zwarte plastic uit elkaar te duwen zodat de lens eruit kan kantelen.
Kap met lens eruit.
Binnenste van de koplamp.
Nu is het wachten op de nieuwe lensjes, en mijn besluit over het spuiten.
Misschien kunnen jullie me helpen mijn besluit makkelijker te maken en de poll invullen.
Als alles klaar is zal ik de How To afmaken, en jullie laten zien hoe het weer in elkaar gezet wordt.
En het resultaat op de auto natuurlijk.
P.S.
Ik heb denk ik ook een reden gevonden waarom de koplampen vaak condens hebben aan de onder rand van unit.
Op de drie volgende foto's zijn twee rechthoekjes te zien.
Dit zijn openingen in de koplamp waar gemakkelijk vochtige lucht of insecten doorheen kunnen.
Ik denk dat deze openingen niet echt nodig zijn omdat in de afdek kap aan de achterkant ook ventilatie zit.