Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#14188
Ik heb op een TDI forum gelezen dat ze via Vagcom uit kunnen lezen (dmv een ritje met een laptop aan de auto gekoppeld) hoevel Nm's de motor levert.
Kan dit ook met onze TT's?
Ik ben daar érg benieuwd naar, zeker omdat ik binnen nu en twee weken de knoop door ga hakken waar ik hem laat chiptunen. Ik zou het dan prettig vinden om een meeting vóór en ná de mapping te doen.
door emanuel
#14198
De waardes die VAG-Com geeft zijn berekende waardes en kloppen alleen in een standaard auto. Je hebt er dus niets aan als je een vergelijking wil maken tussen een gechipt en een standaard blok.

Zul je toch voor op de rollenbank moeten.

Je koopt trouwens voor een paar tientjes al een bruikbare kabel voor VAG-COM :D
door allewijn
#14215
Volgens mij kan het NIET enkel met standaard waardes, maar gewoon altijd:

Ik heb een complete uitleg gevonden:

Uitleg
Afbeelding

Iemand die al Vagcom heeft en het uit wil proberen???"
Hou er even rekening mee dat de omschrijving voor TDI's is, dus dat wij TT rijders wél verder door moeten trekken dan 4000 toeren om uit te testen uiteraard!
(En je moet invullen in Kpro hoeveel benzine er nog in je tank zit, wat met vagcom uit te lezen is, maar je moet daar dan de inhoud van de reservetank bij optellen, hoeveel liter is de reserve van een TT? Ook 7.5?)

Én tel bij het ledige gewicht van de TT het gewicht van de personen op die tijdens de proefrit in de auto zaten!
Laatst gewijzigd door allewijn op vr jul 27, 2007 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#14216
hier is trouwens K-power te downloaden:

K-power
door emanuel
#14218
Ik heb VAG-COM, zij het een oude versie, maar het werkt wel. Wat ik bedoelde te zeggen was dat de Nm waarde die de auto uitspuugt niet klopt. Als je andere meetwaarden zoals snelheid, toerental, gewicht van de auto e.d om gaat rekenen met dit KPower programma dan krijg je wel een reel beeld.

Ik zal het programma eens downloaden om te zien of het met mijn VAG-Com werkt.
door emanuel
#14221
allewijn schreef: Iemand die al Vagcom heeft en het uit wil proberen???"
Hou er even rekening mee dat de omschrijving voor TDI's is, dus dat wij TT rijders wél verder door moeten trekken dan 4000 toeren om uit te testen uiteraard!
(En je moet invullen in Kpro hoeveel benzine er nog in je tank zit, wat met vagcom uit te lezen is, maar je moet daar dan de inhoud van de reservetank bij optellen, hoeveel liter is de reserve van een TT? Ook 7.5?)

Én tel bij het ledige gewicht van de TT het gewicht van de personen op die tijdens de proefrit in de auto zaten!
Voor het gewicht van de auto kun je heb beste in je onderhoudsboekje op de sticker kijken, daar staat het werkelijke gewicht. Schrik niet als je dit ziet, het is hoger dan je denkt ! Ik weet het gewicht van mij auto niet omdat er een LPG tank en nog wat extra zooi is ingebouwd. Dit maakt de meting er niet nauwkeuriger op. Ik kan natuurlijk even naar de plaatselijke vuilstort rijden, daar hebben ze een weegbrug :wink:
door ptie
#40376
*subtiele kick*

Ik heb vandaag ook 2 runs met Kpower gedraaid, maar ik vraag me af of ze kloppen. De eerste run zit ik op 240pk, de tweede op 230pk. De auto zou 225pk moeten zijn.

Wat ik doe is vanuit zijn 3 op 1500 toeren doortrekken naar 6000 toeren, en in zijn vrij laten uitrollen tot 50 km/h.

Wat overigens niet meevalt op de openbare weg :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#40377
ptie schreef:
Wat overigens niet meevalt op de openbare weg :D
Iets wat je natuurlijk dan ook echt niet en ook noooooit zou doen natuurlijk :angel4:
door allewijn
#40406
ptie schreef:*subtiele kick*

Ik heb vandaag ook 2 runs met Kpower gedraaid, maar ik vraag me af of ze kloppen. De eerste run zit ik op 240pk, de tweede op 230pk. De auto zou 225pk moeten zijn.

Wat ik doe is vanuit zijn 3 op 1500 toeren doortrekken naar 6000 toeren, en in zijn vrij laten uitrollen tot 50 km/h.

Wat overigens niet meevalt op de openbare weg :D
Alle gewichten wel goed vermeld? Dus ook flink extra gewicht van jezelf, grotere velgen, extra balast, gewicht benzine, etc?
Want dat scheelt zo aanzienlijke pk's in het positieve of negatieve!
door ptie
#40416
De gewichten heb ik mijns inziens goed ingevuld. Helemaal zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, de auto heeft niet op een weegbrug gestaan :) Voor het gewicht van de auto heb ik 1634kg gebruikt. Ik zag op een aantal vermogensgrafieken hier op het forum voor een 225pk 1624kg staan en 1644kg. Ik ben daar maar tussenin gaan zitten. Zelf weeg ik 80kg, en dan een halve tank benzine a 30l + 7,5l reserve maal 0,6kg (1 liter benzine schijnt 0,6kg te wegen). Extra ballast heeft de auto nauwelijks.

Ik heb helaas geen volledig vlakke weg kunnen gebruiken. De eerste run is licht bergopwaarts, de tweede licht bergafwaarts. Het frappante is dan weer dat de eerste run meer pk geeft, dan de tweede run.
Gebruikersavatar
door loodwillem
#41471
hallo


kun je met vagcom ook je tt helemaal uitlezen tempraturen en dat soort dingen?
mijn meter kloppen niet meer dus ik wil weten wat voor waardes ik heb.

groeten willem
Gebruikersavatar
door screamer
#41483
Ja hoor dat kan allemaal. Maar de temp. van de koelvloeistof kun je ook met de Climate Control uitlezen (zie het betreffende topic). Met VAG-Com sofware kun je ook een tellerunit test doen, kun je eenvoudig achterhalen of de meters nog de juiste waardes aangeven.


Guy
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]