Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door patrick4tt
#42400
Hallo,

Na veel lezen en speuren op het web nog steeds geen nuttige informatie gevonden over het volgende:

Toen ik de TT kocht zat er een Chorus cassette speller in, zonder cd-wisselaar.

Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe Pioneer radio gemonteerd. Nu doen de achterspeakers het niet, dit probleem had ik eigenlijk wel verwacht, omdat vele van jullie die ook hebben of gehad hebben.

Ik heb al een paar kabels gekocht en aangesmeerd gekregen, maar geen van alle doen de achterspeakers aansturen.

Ik ben er nu wel uit, waar voor het gele blokje is, bij mij met 5 draadjes, ik weet echter nog steeds niet waar ik deze kan monteren zodat de achterspeakers het gewoon lekker doen.

Ik verheug me op jullie wijze advies.

Groetjes,

Patrick

EDIT:

Even een foto van de situatie.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Vincentos
#42405
In het bruine ISO blokje zie je de draden voor twee speakers.
Grote kans dus dat de vier draden in het gele blokje voor je achterspeakers zijn. Wellicht kun je ze verbinden met de draden die vanuit de radio op niets uitkomen in het bruine blokje.

Je kan het heel simpel testen door even je oude radio erbij te pakken, het gele blokje niet aan te sluiten en dan kijken of de achterspeakers het dan doen.

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door patrick4tt
#42406
Ja, klopt in het bruine blokje zitten 4 draadjes voor de voor speakers.
Ik heb ook al geprobeerd, me oude radio aan te sluiten, en dan doen de achterspeakers het gewoon.
Wat het probleem is, dat ik de 4 kabeltjes voor de achterspeakers snap. Maar er zit ook nog een wit/zwarte draad tussen, ik heb geen idee waar die moet.

Groetjes
Gebruikersavatar
door denders
#42437
Meet even met een multimetertje op massa en die zwart witte kabel en kijk wat die doet als de radio aangaat/kontakt enz. + of - gever.

Ik denk dat het een aansturing is voor bijv. versterker / -sub o.i.d. (of filter)
Heb je geen problemen met de vier kabeltjes aansluiten en werken de speakers goed, (aan de kleuren te zien ook de juiste voor speakers alleen..)
lekker zo laten zitten en op een juiste manier afdoppen dmv krimpkousje of aan het gele blokje laten zitten als je deze niet wilt weghebben.

Meestal is het dit trouwens:
blauw/groen = links achter+
bruin/rood =rechts achter -
bruin/zwart = links achter -
rood/groen = rechts achter +
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]