Audi TT Club - Forum

  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door philipc
#40754
Allen,

Tijdens mijn afwezigheid is er vogelpoep op mijn aoto gekomen die ik na 4 dagen verwijderd heb. Nu de vogelpoep weg is zie je doffe plekken op de lak. Is hier iets aan te doen of is de lak dermate beschadigd dat je dit niet weg krijgt (of je moet de auto laten over spuiten).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thanks,
Philip
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40756
je kan het goed gaan polijsten met een goede poets machine,
dan gaat het er vaak zo goed als altijd af.

bij donkere lak kleuren zoals zwart wordt het moeilijker om het
eruit te poetsen. deze kleuren worden altijd warmer door de zon.

maar goed polijsten moet wel lukken denk ik aangezien het er
nog maar vier dagen op heeft gezeten.

gr.dennis
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#40767
Het enige wat ik kan bedenken is inderdaad polijsten. Heel veel ervaring heb ik er niet mee. Je zou het aan vincentos kunnen vragen, die weet er veel van.
Als het niet te polijsten is, dan is het een kwestie van waterproof schuren en wat blanke lak er over heen.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door Vincentos
#40768
Ai, vogelpoep kan echt naar zijn voor je lak. Eigenlijk is er niet echt een vaste regel als: ''1 dag = geen schade''. Het ligt er namelijk ook sterk aan wat die beesten hebben gegeten. Sommige vogels droppen zulke zooi dat het na enkele uren al schade kan achterlaten. (dat die vogels nog vliegen, kan toch nooit goed voor ze zijn :lol: )

Oplossing: voorzichtig polijsten en kijken of je het kunt verbeteren/weghalen.

Succes,

Vincent
door ptie
#40778
Verdorie Vincent, je bent me voor :D

Als je vogelpoep op je lak hebt, dan kan je deze het beste verwijderen door een warme, natte doek even een minuutje te laten inweken, en het daarna van je auto af te vegen.

1 dag is voor vogelpoep is soms al te veel. Afhankelijk van de kleur van de auto, kan je de plek blijven zien (zij het licht, onder een bepaalde hoek, of lichtval).

Wat ik zelf doe, is met een Quick Detailer de plek oppoetsen. Zoals hierboven wordt aangegeven, is machinaal polijsten daarna eigenlijk de enige oplossing.

Voorkomen is beter dan genezen. Ik ben daarom ook groot voorstander van een automatisch luchtafweergeschut, in combinatie met patriot raketten. Van die gevallen die ze in de eerste Irak oorlog ook gebruikten.
door Ducaudi
#43381
ptie schreef: Voorkomen is beter dan genezen. Ik ben daarom ook groot voorstander van een automatisch luchtafweergeschut, in combinatie met patriot raketten. Van die gevallen die ze in de eerste Irak oorlog ook gebruikten.
haha, als je een inbouwhandleiding erbij hebt wil ik er een afnemen
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]