- do mei 21, 2009 20:51
#38603
Gisteren een hele dag bij Hartog Tuning geweest om mijn TT onderhanden te nemen.
Na een bakkie te hebben gedronken, zijn we een testrit gaan maken, VAGCOM erop, G-tech meter erbij en rijden maar. Waardes volgens Hartog in VAGCOM zagen er goed uit. Enkel en alleen was er een foutlog zichtbaar van 29-04-2009 waarin een of andere fout in een waarde werd gelogd met betrekking tot de (sport)katalysator (is van Milltek). Enfin, dit zou Hartog met de mannen van Milltek zelf bekijken. Het was gelukkig geen showstopper.
Helaas kon de G-tech niet nauwkeurig gebruikt worden in mijn auto. Op de een of andere manier kon hij het vermogen niet nauwkeurig meten.
Bij terugkomst werd de auto op de brug gezet, de Forge diverter valve werd gemonteerd en de Forge switchable blow off spacer (in de volledig open stand). De software werd vervolgens onderhanden genomen.
Na lang wachten hebben we een testrit gemaakt. Ik werd als bijrijder 'angstig' van de trekkracht, het toegenomen geluid van het Milltek uitlaatsysteem (deze is nu echt hard te noemen, nog harder!), het gemak waarmee hoge snelheden worden bereikt en ik maakte me zorgen over de zielige voorbandjes die het erg zwaar te verduren hebben. Zelfs in de derde versnelling zie je het ASR lampje flink branden...
De Forge blow off spacer was goed te horen, maar is niet hinderlijk/irritant te noemen.
Volgens Pedro kon er nog meer gefinetuned worden en dit hebben we ook gedaan. Door mijn Milltek systeem kon mijn auto nog verder getuned worden. Hartog had wat settings aangepast en toen gingen we weer naar het 'privecircuit' toe. Met VAGCOM erop de boel uitgelezen, uiteindelijk vond hij het toch een beetje overkill, dus zijn er weer wat settings aangepast. Vervolgens is er nog een testrit gemaakt en mocht ik uiteindelijk zelf even met de auto rijden.
Het is een beest geworden, de vermoedelijke pk's liggen tussen de 260-270pk, ik noem mijn auto bij deze echt wel TT-S waardig, al heb ik de daadwerkelijke cijfers nog niet gezien. Hartog wilde graag exact weten wat de tuning heeft gedaan en regelt uit eigen initiatief een afspraak bij Hurricane Racing in Heerhugowaard. Tot die tijd moet ik mijzelf en jullie het daadwerkelijke vermogen even schuldig blijven.
In vergelijking met mijn oude getunede MK1 (225pk quattro), die ook op de 260-270pk ligt, merk ik dat het 2.0 TFSI blok veel gretiger is en nog harder trekt dan de 1.8t blokken. Echt om angstig van te worden.
Na een bakkie te hebben gedronken, zijn we een testrit gaan maken, VAGCOM erop, G-tech meter erbij en rijden maar. Waardes volgens Hartog in VAGCOM zagen er goed uit. Enkel en alleen was er een foutlog zichtbaar van 29-04-2009 waarin een of andere fout in een waarde werd gelogd met betrekking tot de (sport)katalysator (is van Milltek). Enfin, dit zou Hartog met de mannen van Milltek zelf bekijken. Het was gelukkig geen showstopper.
Helaas kon de G-tech niet nauwkeurig gebruikt worden in mijn auto. Op de een of andere manier kon hij het vermogen niet nauwkeurig meten.
Bij terugkomst werd de auto op de brug gezet, de Forge diverter valve werd gemonteerd en de Forge switchable blow off spacer (in de volledig open stand). De software werd vervolgens onderhanden genomen.
Na lang wachten hebben we een testrit gemaakt. Ik werd als bijrijder 'angstig' van de trekkracht, het toegenomen geluid van het Milltek uitlaatsysteem (deze is nu echt hard te noemen, nog harder!), het gemak waarmee hoge snelheden worden bereikt en ik maakte me zorgen over de zielige voorbandjes die het erg zwaar te verduren hebben. Zelfs in de derde versnelling zie je het ASR lampje flink branden...
De Forge blow off spacer was goed te horen, maar is niet hinderlijk/irritant te noemen.
Volgens Pedro kon er nog meer gefinetuned worden en dit hebben we ook gedaan. Door mijn Milltek systeem kon mijn auto nog verder getuned worden. Hartog had wat settings aangepast en toen gingen we weer naar het 'privecircuit' toe. Met VAGCOM erop de boel uitgelezen, uiteindelijk vond hij het toch een beetje overkill, dus zijn er weer wat settings aangepast. Vervolgens is er nog een testrit gemaakt en mocht ik uiteindelijk zelf even met de auto rijden.
Het is een beest geworden, de vermoedelijke pk's liggen tussen de 260-270pk, ik noem mijn auto bij deze echt wel TT-S waardig, al heb ik de daadwerkelijke cijfers nog niet gezien. Hartog wilde graag exact weten wat de tuning heeft gedaan en regelt uit eigen initiatief een afspraak bij Hurricane Racing in Heerhugowaard. Tot die tijd moet ik mijzelf en jullie het daadwerkelijke vermogen even schuldig blijven.
In vergelijking met mijn oude getunede MK1 (225pk quattro), die ook op de 260-270pk ligt, merk ik dat het 2.0 TFSI blok veel gretiger is en nog harder trekt dan de 1.8t blokken. Echt om angstig van te worden.
Audi TT(S) 2.0 TFSI