Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door evdb
#43946
Ik heb een aantal weken geleden een TT roadster (225Pk) gekocht.
Toen ik de auto ging halen bleek achteraf dat deze getuned was.
Ik heb een CD-Rom gekregen met originele software.

Als ik nu in de buut van de 4500 toeren kom, dan schiet de auto vooruit.
Ik vind dat niet prettig rijden.
Graag zou ik het vermogen wat verdeel willen hebben.
Zodat ik er ook wat aan heb, als ik 2000 toeren rij.

Kan dat? Of is het verstandiger om de orgienel software weer terug te plaatsen?
Kan dat ook door iemand anders gebeuren of moet dit gedaan worden bij de gene die heb getuned heeft?

Overigens heeft Hartog tuning deze auto getuned.

Dank,

Erwin


P.S.
Ik ga sowieso proberen om aanwezig te zijn a.s. Zondag bij TTuning MeeTT!
Gebruikersavatar
door Pase
#43949
hallo,

Naar mijn mening kan het ook anders en lijkt me de boost bij 4500 rpm inderdaad niet ideaal.

Probeer ZATERDAG (niet zondag) gewoon naar de TT meet te komen en je zal er alles over te horen en zien krijgen.

Succes.


PS. ik geloof niet dat we je reeds bij de voorstellingsronde gezien hebben :wink:


Mvg
pascal
Gebruikersavatar
door sweeper
#43954
De manier van tunen die bij Ronald gedaan wordt is in mijn ogen nauwkeuriger dan bij Hartog.

Hij is met mijn TT afgelopen zaterdag van 12 tot 17 bezig geweest om hem correct af te stellen. Hierbij heeft hij in elke versnelling over het hele toeren gebied alles bekeken, en bijgesteld. Dit was op de weg, en daarna op de rollenbank nog een stuk of 6 runs gemaakt. Het betreft hier wel een "chip op maat 2"

Bij Hartog worden (zover ik weet) de wagens niet op een rollenbank gecontroleerd op de resultaten van de weg. Er is dus geen zekerheid dat alles klopt. Als het je lukt om bij Ronald op de rollenbank te komen, kan hij je zo laten zien waar het mogelijke probleem zit. Verder kan hij eerdere run's van andere 225pk TT's erbij halen, het vergelijken. Hij kan je dan vertellen wat hij voor je kan doen.

Tunen is ook voor jouw weggelegd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#43978
Ronald perfectioneert tot hij tevreden is ook al zou je als klant al tevreden zijn, andersom heb je ook altijd uitzonderingen en die klanten gaan door met intercoolers, injectoren, turbo's etc. en dan helpt Ronald ook met zijn kennis om een leuke performance op te bouwen en Gijs ondersteund hem daar weer bij. Net klaar met wat werk, moet af dus nu maar es slapen en straks kijken hoe ver ik kom en of ik nog een ritje naar Aalten er in heb zitten :D
Gebruikersavatar
door evdb
#43983
Ik rij over 30 minuten richting Aalten..... tot zo!
Gebruikersavatar
door sweeper
#44006
En :?:

Wijzer geworden over je tuning van je TT.
Gebruikersavatar
door evdb
#44038
JA!! heel veel wijzer.

Erg leuke/nuttige dag geweest. Ronald heeft het fantastisch uitgelegd.
Zo goed, dat ik direct heb besloten om de auto opnieuw te laten afstellen door hem.

Heel veel prutsers denken ook auto's te kunnen afstellen, maar eigenlijk leren ze een trucje (software erin... software eruit).
Maar wat ze doen, weten ze niet. En dat is leuk als alles goed gaat, maar zodra het verkeerd gaat..... Je hebt er niets aan.

Dus maandag 2 november..... heb ik eigenlijk (weer) een nieuwe auto. Ik kijk er naar uit!

Ik heb nog wat foto's gemaakt en zal ze straks even op de/een site zetten.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]