Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49893
Beste TT'ers,

Ik heb een ontzettend probleem met mijn bijrijders deur :?
Gisteren wilde ik mijn deur opendoen en hoor bij het naar buiten trekken van de deurgreep een soort harde "knak"!
Gevolg is dat mijn deur met geen mogelijkheid meer opengaat..
Ik heb aan de binnenkant de panelen er grotendeels af kunnen krijgen en mijn probleem is als volgt:

Alles aan de buitenkant van het slot zit nog goed, kabeltjes e.d. maar ik weet uit ervaring met mijn andere slot en op het zicht dat aan de binnenkant de 2 hefboompjes binnen in het slot elkaar gekruist hebben. Dit betekent dat ik mijn slot op geen enkele manier vanaf de buitenkant kan bedienen.

Ik heb ook al geprobeerd om er via het achterpaneel bij te komen aan de binnenkant maar dat gaat dus ook niet.. :?
Iemand ideeën? ik begin een beetje wanhopig te worden namelijk..

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
door sweeper
#50086
Deuren dicht lassen, en voortaan Dukes of Hazard style in- & uitstappen is een idee. :D

Oké serieus, misschien dat een dealer zoiets eerder meegemaakt heeft, en een trucje heeft.
Of misschien ouderwets inbreken in je eigen auto met zo'n platte metalen strip met een haak.

Suc6 in ieder geval, en post de oplossing. Ben ik erg benieuwd naar.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#50199
Nouja ik ken iedereen van Audi bij mijn werk om de hoek erg goed dus heb even overlegd wat nou de beste optie is;

Helaas zit er niets anders op dan de huls van de slotmechaniek kapot te maken totdat ik alleen het binnenwerk overhoud :cry:
Nou maar hopen dat ik niets beschadig..! Ik post wel als ik het voor elkaar heb :P
Gebruikersavatar
door sweeper
#50960
Heb je je deur al eens open gekregen, en hoe heb je het kunnen doen?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#50964
ik heb het laatst ook 1 keer gehad dat ie van binnen en buiten niet open wou maar gelukkig was dat
maar voor eenmalig.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#50987
Mijn deur is helaas nog steeds niet open.. :cry:
Heb het advies gekregen om voorzichtig de buitenkant van mijn slot te slopen en zo het binnenwerk te kunnen bedienen met een schroevendraaier.
Morgen eindelijk weer een vrije dag dus dan maar eens proberen om het voor elkaar te krijgen :wink:
door pussykillah
#51834
Heb je dit al klaar gekregen?

heb het zelfde probleem.

Krijg hem met geen mogelijkheid open.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52007
je zal dan toch je bekleding moeten verwijderen al gaat het moeilijk. of wachten tot ie het weer een
keer doet. laatst weigerde die van mij ook en tot op de dag van vandaag geen last meer gehad.

grTTz. dennis
door pussykillah
#52031
Bekleding eraf gehaald maar je kunt er amper bijkomen.

Ik ga morgen hele hele mechanische slotgedeelte mollesteren.
Er zit niets anders op.

Wat een Klote systeem is het.

Ik heb een paarr op internet gevonden voor 5 10tjes. Kan die er gewoon op zonder problemen?

het slot zelf blijft in takt.

gruss
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#52033
als het goed is zit er een plastic kap overheen, die kan je er wel afbreken. zo kan je bij de stangetjes in het slot om het te ontgrendelen.

wees niet te ruig anders heb je je cylinderslot in de deur ook nog kapot, deze zit ook op wel 100 euro nieuw.

een gebruikt slot kan er zo in, scheelt meer dan de helft. nieuw zijn ze rond de 120 euro.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#52266
Wacht alsjeblieft met slopen!

Haha ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik zelf erg lomp geweest ben.. :?
het draadje wat de hefboom van het slot bedient, degene die je ook aansluit op je buitenste deurgreep. had ik te strak in de greep gedaan.
Als de hefboom onder spanning staat krijg je de deur wel op slot maar nooit meer open!!

Mijn oplossing:
Deurbekleding gedeeltelijk verwijderen voor het geval dat er wat mis gaat
Deurgreep naar buiten trekken
Kabeltje met een tangetje loswrikken van de greep
vervolgens schiet de hefboom terug
Deur op slot en vervolgens ontgrendelen met de centrale vergrendeling
Als het goed is kan je nu je deur open maken.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88609
Als de boel vast zit gewoon paneel losmaken aan de binnenzijde mocht dat er op zitten en dan als je weet hoe het binnen in werkt kun je er toch tussen komen, tenzij het slot zelf blokkeert doordat het kapot is dat weet Joop nog wel toen zijn MK1 net gewrapt was alles netjes correct terug geplaatst werkend en de opvolgende dagen begonnen de mechanische sloten zelf te donderjagen... als dat gebeurd kun je kloten en proberen wat je wil, als de sloten zelf dienst weigeren dan gaat t pas werken als de sloten zelf vervangen zijn. Want dan krijg je het alleen maar met het een en ander kapot maken nog er uit en vervangen voor nieuw.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]