Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#64954
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gisteren een dumpvalve van chargertech.nl op mijn 1.8t 180pk TT uit 99 gemonteerd.
Deze is het: http://www.audittclub.nl/distribution/topic?f=5&t=6234

Wat me opviel is dat deze op verschillende manieren te monteren is. Je hebt 2 grote slang aansluitingen en 1 klein vaccuumslang aansluitingkje. De slang van de turbo (de linkse slang) is gemonteerd op de horizontale aansluiting van de BOV. En eerst had ik de vertikale aansluiting van de BOV aangesloten achter de LMM in de slang van de luchtinlaat. Ik dacht dat dit niet bleek te werken en heb vervolgens de bijgeleverde afsluit dop in de slang achter de LMM gedaan en de vertikale aansluiting op de BOV afgesloten met de bijgeleverde dop.

Wat ik nu dus dacht was dat de semi-open valve nu toch gebruikt wordt als volledig open. (Slang van de turbo->dumpvalve->uitblaas) en dus geen recirculatie meer.(ook geen 70%) Dit zou volgens menig fora voor motorstoringen zorgen i.v.m. de LMM. Toch merk ik niets van storingen! Motor loopt netjes, geeft geen storing aan en de dumpvalve blaast af.

Heb ik dit allemaal wel goed geinstalleerd is mijn vraag? Geeft dit geen problemen aangezien ze aan raden een semi open valve te installeren? (die heb ik wel maar zit volgens mij niet zo aangesloten momenteel)

Met andere woorden, heb ik het goed gedaan of was de eerste manier van aansluiten beter?

Alvast vriendelijk bedankt,
Fred
#64968
Dat dacht ik ook, en dat is wel wat ze zeggen.. Maar hij rijdt toch al 2 dagen zonder problemen. De dumpvalve staat ook te koop als geschikt voor tt. Hij is voor open, semi-open en recirculatie in te stellen en te gebruiken. Ik twijfel er wel aan of ik het op de juiste manier aangesloten heb, en dus ook alles uit de dumpvalve trek. De blauwe knop bovenop is in te regelen, maar heb echt geen idee hoe dat hij moet staan om er de max aan prestatieverbetering uit te halen (snel oppakken van de turbodruk bij acceleratie) ook heb ik er een langere veer bij gekregen. Ook weet ik hier geen raad mee..

Ik hoop dat ik er wat wijzer van word, alvast weer vriendelijk bedankt!

Fred
#64970
Langere veer is voor meer druk.
Dat is als je meer Turbodruk hebt en wat meer weerstand tegen dumpen moet hebben, dit is snel aan te voelen.
Heb zelf ook een maatje sterkere veer erin moeten doen na op maat tuning.
Maar ik heb de Forge DV007R.
#64974
Een echte dumpvalve kan niet op het 1.8T blok geplaatst worden zonder aanpassing van de ECU (chippen)

Die van jouw is net als de Forge Split-R een recirculatie valve die deel kan afblazen. Jouw montage kan beter beoordeeld worden als je er foto's van plaatst.

Hij zou gemonteerd moeten zitten zoals op onderstaande foto.
Forge Split-R.JPG
Wij zouden het waarderen als je een voorstel topic opent.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]