Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mark225
#71586
Hoi, fijne auto hoor de TT, maar als je er trots op bent ga je wel op vanalles letten :? . Mijn auto (225 pk quattro roadster) maakt als je over een hobbel rijdt een geluid alsof er speling zit in de wielophanging. Helemaal na laten kijken, maar dat is niet het geval. Dealer gaf aan misschien de koppelstokken voor, dus ook laten vervangen, maar dat hielp ook niet. Het rare is dat het niet altijd zo is en dat er niet echt te voorspellen is wanneer het gebeurt....heeft in ieder geval te maken met stevig in-en/of uitveren. Hij slaat niet op de bumpstops, dus dat is het ook niet. Wie kent dit probleem? Zou heel fijn zijn, want verder is hij helemaal top, de TT.
Groeten, Mark
Gebruikersavatar
door Ronnie
#71587
Is de stabilisator stang al ooit vervangen voor de nieuwe versie en vooral met de juiste rubbers erbij? dan heb ik het dus niet over de koppelstangen want die maken dat rot geluid niet en kraken ook niet.
Gebruikersavatar
door denders
#75023
Nou, als dat nou nog niet is verholpen...
niet meer aanwezig op het forum denk ik.
door Aaldrik P
#89816
@ Ronnie. Ik heb een soortgelijk probleem met kraken in het vooronder. Wat bedoel jij met 'Is de stabilisator stang al ooit vervangen voor de nieuwe versie en vooral met de juiste rubbers erbij? dan heb ik het dus niet over de koppelstangen want die maken dat rot geluid niet en kraken ook niet.'. Ik heb een afspraak bij de garage gemaakt voor volgende week donderdag voor een grote beurt. Wil graag alles in één keer zo veel mogelijk opgelost hebben.

Daarnaast heb ik soms bij het achteruit rijden (bij mij voorhuis een afwateringsgootje waar ik doorheen moet) een klonk. Dit is éénmalig en het kan ook zijn dat je het dagen niet hoort. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gebeurd vooral met een gedraaid stuur (dus eigenlijk niet recht achteruit rijden). Ik hoop dat iemand iets zinnigs hierover kan melden. Of heeft het ook verband met het eerder genoemde?
door leon 59
#89817
Linksvoor homokineet aan de bak kant nakijken. Kan zijn dat deze slecht aan het worden is dan hoor je knakken met van je oprit rijden en het indraaien op de weg.
Succes gr. Leon
door Aaldrik P
#89818
Beste Leon, dat klinkt toch meer als een bak met knikkers in een olievat dan een klonk. Het is eenmalig geluid en niet een ratelend geluid. Ik ben geen expert dus als ik er naast zit hoor ik het graag!
door Aaldrik P
#89821
Beste Leon, ik bedoel een afwateringsgootje in de bestrating waar ik doorheen moet met gedraaid stuur. Soms hoor ik dan een klonk/knak. Ben jij van mening dat het wel de homokineet kan zijn dan? Het gebeurd trouwens alleen als ik achteruit rij en nooit vooruit.
door leon 59
#89824
Als je over een tijdje trillingen in het stuur voelt , dan dit topic nog eens lezen. De aandrijfas zal los moeten dan kun je dat voelen/constateren.
Over en sluiten maar.
door Aaldrik P
#89825
Beste Leon, betekend dit dat de homokineet vervangen moet worden? Of was is de oplossing?

EDIT: Heb zojuist de garage opdracht gegeven om er even naar te kijken.
door leon 59
#89826
Mijn TT 1999 had als ik jou verhaal lees dezelfde symtomen. Ik heb de hele wielophanging voor en achter van mijn TT uitelkaar gehad en bij mij kwam na de klonk van de oprit ineens trillingen in het stuur. Heb op de duitse E-bay andere assen besteld en de oude links voor korte as harmonica rubber open gesneden en jawel homokineet kapot. Vandaar mijn reactie op jou vraag.
door Aaldrik P
#89856
Beste Leon,

Homokineet (as) vervangen probleem nog steeds daar. Dus dat was het niet. Kunnen we dat in ieder geval wegstrepen. Kraken van de stabilisatorrubbers is nu wel voorbij. Nu maar even verder zoeken naar de 'klonk' bij het achteruitrijden met gedraaid stuur.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]