Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kimberly
#75768
Hallo allemaal!

Miesschien een ongewenst topic op dit forum maar doe het toch.. :lol:

Ik heb mijn auto nu al een hele tijd te koop staan, krijg af en toe wel eens een reactie het is al bijna tot een koop gekomen maar toch niet.

Iemand nog tips hoe ik van mijn mooie audi afkom?
door Auto.rallye
#75773
Waarom doe je hem weg?

Bak een appeltaart :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Peter139
#75776
http://audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7090

Kun je hem niet inruilen op een andere auto?

Al een advertentie op marktplaats, autoscout etc?
Ik denk dat het probleem te maken heeft met de verkoopprijs. Bij een garage koop je een tt met garantie, en dat is wat veel mensen willen.

Je kunt bv ook een autobedrijf benaderen die de auto voor je verkoopt, met een kleine vergoeding voor dit bedrijf als de auto verkocht wordt.
Gebruikersavatar
door stivoman
#75777
Ik heb mijn oude TT 3 maanden te koop gehad, en anderhalve reactie erop gehad..
Die markt is momenteel 3x niks en je bent niet de enige die een TT verkoopt,

dus je moet echt iets speciaals hebben of hem bijna gratis weggeven dan kom je er wel vanaf
Gebruikersavatar
door Ronnie
#75781
De markt is super voor jonge kleine zuinige auto's die veranderen rap van eigenaar. Maar de rest verloopt flink stroever.

Prijs iets omhoog en geef er een gratis iPad bij weg, je ziet de meest gekke acties verschijnen van dealers en autobedrijven dus waarom dan de particulier niet?

Ik moet afkloppen, wat ik te koop zet is vooralsnog steeds snel verkocht. Maar zijn objecten die erg gewild zijn in deze tijd.
Gebruikersavatar
door denders
#75796
Zorg dat die binnen en buiten als nieuw glimt, zei de "detailer" :D
Trek jezelf uit het 13 in een dozijn gebied zoals gezegd..
door ptie
#75799
Heb je 'm idd op Marktplaats staan?
Het TT forum is niet de eerste plaats waar particuliere aspirant kopers gaan kijken.
Gebruikersavatar
door Kimberly
#75821
Dankje voor de reacties! :)

Ik heb de auto een maandje op marktplaats gehad, maar geen reactie op gekregen. (ook nog een paar andere sites zoals speurders, 2dehands.nl, autotekoop.nl etc.)
door ptie
#75823
Als men een auto wil kopen van een particulier, dan begint men altijd op Marktplaats. Dat is ook de enige site die het waard is je auto op te zetten.

Belangrijk is een goed, uitgebreid en eerlijk verhaal en foto's. Veel, duidelijke foto's waarop de auto piekfijn staat.
Je foto's zijn niet verkeerd, maar lijken wel "even snel" genomen (langs de kant van de weg, met andere auto's erop, somber weer). De foto's van het interieur vind ik een beetje smoezelig (interieur is niet schoon).
Maak ook één foto van alle boekjes die je hebt, (reserve) sleutels, facturen etc.

Jouw auto heeft een aantal eigenschappen waarop je helaas niet kan concurreren, dat zijn:
o De kleur (grijs is de meestverkochte kleur MK1);
o Het type (het is niet de 225pk met Quattro, maar de 180pk -ook meest verkocht-);
o De km-stand (hoog);
o Het bouwjaar;
o Niet geheel in originele staat.

Voor wat betreft dat laatste, mensen zitten veelal niet te wachten op een Forge DV Splitter :-) Voor dit soort auto's heb je denk ik twee typen kopers: liefhebbers die de auto alleen origineel willen. En degenen die de auto flink onder handen willen nemen (motorisch of uiterlijk). Ook deze laatste groep zoekt veelal een originele auto, zodat zij zelf hun eigen draai eraan kunnen geven.

Waarop kan je dan wel concurreren?
o De advertentie (zie tips hierboven);
o De prijs.

Wil je er vanaf, dan zal je een scherpe prijs moeten bieden. Ik weet niet of 5500,- dat is, ik heb me er niet in verdiept, maar dat zal je zelf wel het beste weten. Je zou de auto bijvoorbeeld ook voor een vaste prijs kunnen aanbieden, bijvoorbeeld voor 4900,- of 4500,-.

Succes!
Laatst gewijzigd door ptie op zo nov 11, 2012 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Peter139
#75834
Duidelijk verhaal ptie

Ik had mijn ex golf 3 verkocht binnen 2 weken op mp. Terwijl er wel 1000 van dat soort auto's op staan. Mijn doelgroep was: De jeugd die een leuke auto wil voor een zacht prijsje. Goed wat korting gegeven bij verkoop.

Ik denk dat de TT doelgroep anders is nl veelal liefhebbers die hun droom willen verwezelijken. Eventueel een auto voor erbij. De prijzen zijn niet enorm meer en een degelijke sportauto is nu redelijk betaalbaar.

Marktplaats is wel de site. Probeer wat steekwoorden neer te zetten zodat je advertentie eerder gevonden wordt. Probeer ook de minpunten te noemen want elke auto heeft dat.
Verder zou ik proberen de originele onderdelen terug te monteren (zoals de originele diverter) en de forge los te verkopen.
Het is wel jammer dat de auto ingevoerd is want daar zit een liefhebber niet op te wachten. helaas kun je hier niks meer aan doen. Ook de uitlaat even recht hangen is ook geen overbodige luxe want soms zijn mensen al niet meer geintereseerd door 1 zo'n puntje.

En probeer iets te doen met de tips die ik al eerder gaf.

Ik had vroeger zelf een audi a3 die ik te koop had voor 15000. Nou ik kreeg hem maar niet kwijt. Niet via mp of een andere site. Uiteindelijk ben ik langs allemaal garages gereden met de vraag of ze de auto wouden kopen. Uiteindelijk had een vw dealer wel belangstelling en heb ik de auto verkocht (wel 2000 minder dan de bedoeling was maar ik was hem wel kwijt)

Hopelijk heb je er iets aan.
mvg peter
Gebruikersavatar
door Imix
#75837
Het is gewoon erg lastig op het moment!
Ik heb mijn Tt ook te koop staan, wel wat serieuze reacties gehad maar nog niemand die echt doorhapt.
Zorg inderdaad voor een mooie advertentie en ben gewoon 100% eerlijk foto's van rekeningen enzo zijn altijd goed om te zien!
De autohandel is wel slap, en vooral voor dit soort auto's. Ik werk zelf bij een bedrijf waar op het moment ook maar 2 auto's per maand worden verkocht.. Op de 20! Dus succes is je toegewenst.
door Audi_TT180pk
#75846
mijne staat ook al een tijdje te koop, helaas ook zonder resultaat. je kan *** even bellen en vragen of hij interesse heeft in je coupe.
Gebruikersavatar
door SpAnKy1990
#75867
Probeer hem ook op autoscout24 en autowereld te zetten. Zo word hij ook opgepikt door de vergelijkingssite gaspedaal.nl. Mijn koop is door autoscout24 gekomen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]