Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door AndreaT
#79771
Hey allemaal!
Ik heb binnenkort een dik weekje verlof en we gaan met de TT naar Oostenrijk een beetje cruisen, maar weet er iemand vanaf wanneer je dan verplicht met winterbanden moet rijden? We vertrekken de 26e oktober en komen de derde terug, maar zouden winterbanden dan al nodig zijn? Iemand ervaring met het oostenrijkse weer rond die periode? (Weet dat dat niet elk jaar hetzelfde is, maar dan heb ik toch mooi een idee ;))
Gebruikersavatar
door Ronnie
#79772
Winterbanden in Oostenrijk zijn bij winterse omstandigheden verplicht tussen 1 november en 15 april. Buiten deze vaste periode kan zeker in de bergen het gebruik van winterbanden ook verplicht zijn. Dat wordt duidelijk gemaakt met een bord. Onder winterse omstandigheden vallen in elk geval sneeuw, ijs en gladheid.

Winterbanden in Oostenrijk op alle wielen

De verplichting van winterbanden in Oostenrijk tussen 1 november en 15 april geldt voor alle wielen van het voertuig. Het is ook toegestaan sneeuwkettingen op de aandrijfwielen te gebruiken, en ook winterbanden met sneeuwkettingen zijn toegestaan. Buiten deze perioden kan het gebruik van winterbanden in Oostenrijk op bergwegen verplicht gesteld worden. Winterbanden in Oostenrijk moeten minimaal 4 mm profiel hebben, anders worden zij gezien als zomerbanden. Overigens zijn ook banden met M+S of M&S toegestaan.

bron: ANWB.nl

http://www.anwb.nl/auto/themas/winterba ... buitenland
door AndreaT
#79808
Nog een vraagje: heeft iemand ervaring met deze site http://www.tirendo.nl/ ? Had er nog niet van gehoord, prijzen zijn wel goed voor de banden die ik in gedachten heb, maar ik ken niemand die er ervaring mee heeft in mijn omgeving... Jullie hier wel?
Gebruikersavatar
door WimTT
#79819
Kijk ook eens op www.bandenuniversum.nl , daar heb ik 2 setjes vandaan. Erg scherp geprijst en netjes thuis geleverd. Je kunt ze ook op monteeradres laten leveren.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]