- ma sep 01, 2014 7:06
#82338
Patat, zal hier maar de eerste zijn zekers ?
Nieuwe velgen en banden geplaatst, maar de naafdoppen / naafkapjes op de velgen waren niet helemaal mijn goesting.
Heb een nieuw setje besteld en deze netjes ontvangen.
Omdat het af en toe wel eens voorbijkomt hoe deze te vervangen zonder de velg te beschadigen heb ik onderstaand eens een mini- howto gemaakt tijdens het omwisselen.
Hier dus de nieuwe, om de juiste maat te kunnen bestellen had ik al eens 1 dop,eruit gehaald en deze met een schuifmaat precies opgemeten ( diameter, klemmaat) Boutkapjes verwijderen met tooltje die in koffer aanwezig is Bouten een halve slag losdraaien vóór het opkrikken van de TT Auto opkrikken en wiel helemaal lossen en eraf nemen
Vervolgens via de binnenkant van de velg de naafdop eruit tikken met de rubber onderkant van een hamer of ratel Nieuwe doppen handmatig erin klikken, zonder gereedschap, een tik met de vuist is al voldoende Daarna wiel terugplaatsen, kruiseling bouten handmatig vastzetten, auto terug van de krik en terug kruiselings natrekken met momentsleutel , voor de Mk II is dat met 120 Nm kracht. Voila, dat dus herhalen voor de 4 wielen, niet vergeten de boutkapjes terug te plaatsen.
Hopelijk kan bovenstaande how to iemand helpen indien nodig !
Nieuwe velgen en banden geplaatst, maar de naafdoppen / naafkapjes op de velgen waren niet helemaal mijn goesting.
Heb een nieuw setje besteld en deze netjes ontvangen.
Omdat het af en toe wel eens voorbijkomt hoe deze te vervangen zonder de velg te beschadigen heb ik onderstaand eens een mini- howto gemaakt tijdens het omwisselen.
Hier dus de nieuwe, om de juiste maat te kunnen bestellen had ik al eens 1 dop,eruit gehaald en deze met een schuifmaat precies opgemeten ( diameter, klemmaat) Boutkapjes verwijderen met tooltje die in koffer aanwezig is Bouten een halve slag losdraaien vóór het opkrikken van de TT Auto opkrikken en wiel helemaal lossen en eraf nemen
Vervolgens via de binnenkant van de velg de naafdop eruit tikken met de rubber onderkant van een hamer of ratel Nieuwe doppen handmatig erin klikken, zonder gereedschap, een tik met de vuist is al voldoende Daarna wiel terugplaatsen, kruiseling bouten handmatig vastzetten, auto terug van de krik en terug kruiselings natrekken met momentsleutel , voor de Mk II is dat met 120 Nm kracht. Voila, dat dus herhalen voor de 4 wielen, niet vergeten de boutkapjes terug te plaatsen.
Hopelijk kan bovenstaande how to iemand helpen indien nodig !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten hoor, TTS 2.0 TFSI, 272 pk, Quatro,Roadster, S-tronic, 2009, ibiswit, paddles, audi MMI RNS-E,Bose sound, magnetic ride,PDC,xenon DRL, baseball interieur
http://www.youtube.com/watch?v=sB-TBRyqDrg&sns=em
Dit was mijn vorig karretje
download/file.php?id=1068
download/file.php?id=2318
http://www.youtube.com/watch?v=sB-TBRyqDrg&sns=em
Dit was mijn vorig karretje
download/file.php?id=1068
download/file.php?id=2318