Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door jnijboer
#86013
Als nieuwe TT-bezitter was ik van plan me hier netjes voor te stellen, compleet met een foto van mijn fris gewassen Audi, maar helaas is dat laatste een probleem: ik heb een lek. De auto is een roadster uit uit 2001 en sinds enkele weken in bezit. Aan de kant van de bestuurder, ter hoogte van de pedalen, is de vloerbedekking nat. Na een paar weken fanatiek drogen, met kranten, met de kachel, dak en deuren open, moet ik toch de conclusie trekken dat er nieuw water binnenkomt.

De wagen heeft inmiddels uitgebreid onderhoud gehad. Daarbij zijn vanwege een ander lek de ramen en deuren afgesteld, en de afwateringsgoten van het dak schoon gemaakt. Via die routes verwacht ik eigenlijk geen water meer. Bovendien is de hoedenplank droog, en het tapijt onder en achter de bestuurdersstoel ook. Ook de afwatering van de paravaan(?) is nagekeken.

Sporen van de lekkage zijn eigenlijk niet te zien, maar soms denk ik tussen de pedalen een nat spoor te zien. Kan het water nog op een andere plaats via het schutbord naar binnen lopen?
Gebruikersavatar
door eric v.
#86032
Less zoekt je op het engelse forum.
Hij wil je adres,zodat hij je wat kan sturen.

Welkom.
Je airco afwatering kan verstopt zitten.
Er kan een rubberafdichting in het schutbord missen.
Het rubber van je kabel om de motorkap te openen kan los zitten onder de parafaan.
Waar je kabels uit de motorruimte naar binnen gaan kan het lekken.
Wat ik echter denk is dat het rubber boven op de a styl waar je dak tegen aan drukt bij de hoeken los is gaan laten,als het dak daar niet voldoende naar beneden maar ook naar voren drukt kan daar water langs komen.
Is het alleen nat bij de voeten of ook hoger op op de dorpel?

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door jnijboer
#86033
Dag Eric,

Bedankt voor je antwoord. De optie bovenop de A-stijl klinkt als een hele goede: er komt namelijk ook water binnen wanneer de auto stil staat en het lijkt me zo stug dat er dan rubbers in het schutbord water door laten terwijl de parafaan niet vol water staat. Airco-afwatering zal dan ook wel afvallen. Het is enkel nat bij de voeten en niet bij de dorpels. Het lekspoor bij de pedalen was waarschijnlijk een dwaalspoor. Maar ik ga op zoek! Bedankt voor de aanwijzingen.

Contact met Les is intussen hersteld en een paar leren deurgrepen zijn onderweg :)
Gebruikersavatar
door jnijboer
#86045
Tussenstand: afgelopen weekend prachtig "drogend" weer gehad dus de TT met een stapel kranten aardig droog gekregen. Om Eric's A-stijl optie uit te kunnen sluiten de aansluiting tussen dak en voorruit met plastic afgeplakt en vandaag de auto met de hogedrukspuit afgespoeld zonder het dak nat te maken. Het resultaat is dat het tapijt toch weer nat is geworden. Dit sluit de A-stijl dus uit. Verder geen zichtbare leksporen en het schutbord en tapijt boven de pedalen zijn droog. Maar wanneer ik het tapijt linksvoor bij de voetensteun indruk voel ik wel vocht, dus de doorvoer van de motorkapontgrendeling is nu de hoofdverdachte.
Gebruikersavatar
door eric v.
#86046
Kijk even door het klepje van de zekeringen in je dash weg te halen of je daar vocht ziet.
Heb je gekeken of de box waardoor de bedraading naar binnen gaat droog is.
Haal de onderkant van je dash los kan je beter zien waar eventueel water naar binnen komt.

Succes laat het ons even weten.

Eric V.
Gebruikersavatar
door jnijboer
#86124
Hopelijk de laatste update: de TT is helemaal nagezocht op lekken en er is niets gevonden, ondanks dat we met een hele dikke tuinslang over de kap en rechtstreeks in de paravaan stonden te spuiten. Wat we wel vonden was dat de mat zeiknat van onderen was, hoewel hij aan de bovenkant droog leek. Met een pak kranten niet droog te krijgen, dus heeft hij enkele dagen met een kachel binnen staan drogen. Sindsdien heeft het flink geregend, en alles blijft droog... Wellicht toch een oud lek :-/
Gebruikersavatar
door jnijboer
#86395
Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn: het was geen oud lek. Een flinke zoektocht verder bleek het water in de parafaan via de achterkant van de relaiskast naar binnen te lopen, om vervolgens langs het schutbord rechts van de voetsteun te sijpelen. Niet veel, maar genoeg om de boel nat te houden en op langere termijn een lekkere schimmellucht te kweken. Zover was het gelukkig nog niet. Het deksel van de relaiskast is afgekit en het blijft nu droog.
Bedankt voor de adviezen en suggesties!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]