Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Reillier69
#86157
Beste Leden,

Heb een vraag over een roadster kap van een 8j model.
Tijdens het openen van de kap geeft hij een melding linkersensor error waardoor de kap wel helemaal open gaat maar de ramen niet volledig om hoog gaan.
Volgende melding die je dan steeds krijgt is dat je dak niet vergrendeld is en ook de ramen wel naar benden te bedienen zijn maar dus niet meer geheel omhoog .
heeft iemand dit ook eens mee gemaakt en is te een grote klus om het te repareren en wie weet het kostenplaatje er van ongeveer?

Al vast bedankt
Gr Jeroen
door JoseTTe
#86273
Hi Jeroen,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn kap. Uitleg dealer: het motortje werkt niet goed meer, daarom kan hij niet dicht en krijgt de sensor het verhaal dat de kap niet vergrendeld is en dat de ramen niet meer omhoog gaan. Voorlopig kan ik de rechterkant een handje helpen, dmv wanneer het klepje dicht moet trekken even een zetje te geven. Maar ook ik ben aan de beurt voor 2 nieuwe motors.

Succes Josette
door Reillier69
#86477
Hai Josette dank en jammer dat er dan 2 motors vervangen moeten worden maar jij krijgt de zelfde foutmelding van een sensor en niet de motors?
Mijn klepjes gaan gewoon helemaal dicht dus dan denk ik niet gelijk aan D motors . Ga het in de groep gooien
Wel terusten
Gebruikersavatar
door Peerke
#86674
Weet je al wat meer?
Gebruikersavatar
door fobo
#86676
De afvoerpijpjes van mijn cabrio kap zat aan een kant verstopt, vandaar dat ik water binnen kreeg.
Deze afvoerpijpjes zitten blijkbaar achter je wielkuip.
Heb deze gereinigd met HG afvoer ontstopper, na een paar keer met een spuit met slangetje eraan door gespoten.
En opeens kwam er onder de auto weer water en rotzooi eruit. Hierna nog wat extra na gespoeld met water, omdat Hg,
wat sterk spul is. Dus de pijpjes zijn weer open. Nu nog kijken of hij niet meer lekt.
Horen jullie nog.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
door r.beniers
#86678
Je kan ze inderdaad schoon spuiten, maar ze verduren ook. Als ze verduurt zijn, dan loopt het water alsnog je interieur of je kofferbak in. Dan dien je ze echt te vervangen. De pijpjes zijn niet duur, maar het is een hels karwei.

Afbeelding

Het kan dus ook zo zijn dat je verder kapot hebt gespoten en dat ze nu lek zijn.

Bij het vervangen van mijn kap heb ik de pijpjes ook meteen laten vervangen.
Gebruikersavatar
door fobo
#86717
Dank je voor je reactie, houd het mee in de gaten.
Op het moment loopt alles keurig weer weg en heb geen problemen.
Geen water op de achter bak waar kap op valt, en ook niet in mijn kofferbak.

Hopelijk blijft het zo, anders komen we weer terug voor advies.
Toch bedankt, Gr, Fons, en veel rij plezier.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]