Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#86680
Hallo allemaal,
Een maand geleden heb ik een grote beurt laten uitvoeren aan onze audi tt uit 1998. Toen ik de auto terugkreeg stotterde die het lijkt wel of af en toe een cilinder wegvalt en probleem lijkt van de onsteking afkomstig. Ik heb de auto teruggebracht naar de monteur en deze heeft hem aan de vag computer uitgelezen. Helaas geen enkele foutcode. Tevens doet de heeft de auto niet continu deze problemen. Dan rij je een week zonder problemen en dan komt het euvel weer spontaan terug. Voor de beurt hebben wij nooit deze problemen gehad aan de auto. Heeft toevallig iemand tips alvast bedankt groetjes Guido.
#86723
zitten de juiste bougies er wel in? dus exact wat Audi voorschrijft en er ook dan in hoort te zitten, want ik bracht de 1.8T's bij de garage en die eigenwijze draaiden er andere in... juiste later dr weer in en probleem foetsie, zelfde geldt voor bobines dat die bij mij andere er in gezet werden immitatie en gaf ook problemen.
#86725
In het weekend heeft de auto bij de monteur gestaan. Deze had geen problemen gehad onder het rijden. Vandaag is de computer uitgelezen en er komen drie storingen uit namelijk lambdasonde krukassensor en nokkenas sensor. Mijn monteur gaat nu zoeken wat de oorzaak is. Het vreemde is natuurlijk als hij met de auto rijdt is natuurlijk niets aan de hand. Zal hem vragen of die de juiste bougies heeft gebruikt. Bedankt voor de reacties.
#86785
Zo de auto heeft weer een tijdje in de garage gestaan, bougies gecontroleerd blijken de juiste. Bobines vervangen en gecontroleerd alles perfect. Weer haperende motor meteen uitgelezen. Probleem volgens uitleescomputer kapotte verstuiver. nieuwe verstuiver besteld en gemonteerd. Twee dagen zonder problemen gereden. en vanmorgen was het weer prijs auto loopt weer op drie cilinders en klinkt als een tractor..... wie heeft er tips??? Auto vier jaar geleden gekocht met 130.000 op de teller met Nap nooit op bezuinigd met onderhoud altijd kwaliteitsolie Castrol wat defect ging vervangen met originele vag onderdelen, teller laten reviseren bij kms apeldoorn nieuwe veren veerbussen remschijven + blokken aircopomp aanzuigfilter nieuwe wielen met banden enz enz auto heeft nu 175.000 op de teller. Wie kan helpen??
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]