Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Audi TT MKII Driver
#87526
Na enkele weken met een zeer licht onregelmatig toerental te zitten van slechts 760tr/min, een log bij het uitlezen van enkele "misfires" op de derde cylinder, toch meteen besloten vier nieuwe bobijnen te steken vandaag.

Symptomen:
- licht onregelmatig toerental
- licht op en neer gaande toerental meter (zeer miniem)
- gevoel in het binnen compartiment van een onregelmatig draaiende motor (zeer licht)
- geen "error" of fout op de boordcomputer, echter wel bij het uitlezen
- licht gestegen verbruik
- spontane "backfire" bij het schakelen tussen twee versnellingen

Vervangen onderdelen:
- Vier bobijnen van het merk "NGK"

Resultaat:
- Een perfect draaiende motor
- Geen onregelmatigheden stationair toerental
- Geen backfires
- Loopt veel vlotter

Onderdelen en Partnummers:
- Zie foto's
- Prijs: 24,99 euro het stuk

TIP: vervang enkel uw bobijnen door origineel Audi, NGK of Bosch!

Foto's:
image3.JPG
image2.JPG
image1.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door miel
#87528
Bij mij voorlopig nog goed, maar super dat je de info en remedie hier post.
voor de 8J zijn er minder technische oplossingen voorhanden hier soms, maar dat wordt door de gebruikers stillekesaan bijgebeend :arrow: :arrow: :arrow: :idea:
door Audi TT MKII Driver
#87529
Mogelijk een "Doe het zelf" of "DIY" forum aanmaken voor elk type TT?

Probeer mijn steentje bij te dragen, zowel voor de MKI als de MKII. Ik weet persoonlijk ook dat heel veel mensen niet zo technisch onderlegd zijn en uren en weken zitten rond te surfen om toch maar een mogelijke oplossing voor hun probleem te vinden.

Als we enige kennis en ervaring kunnen delen, graag!
door Audi TT MKII Driver
#87536
Mogelijk rijden velen rond zonder te weten dat er iets short met de bobijnen van hun MKII. Dus hoop ik dat menig rijders hierdoor even rekening houden met de symptomen, en zo hun dierbaar Audi-tje in ere kunnen houden op technisch vlak. Het verschil is meer dan merkbaar, stationair maar ook in het rijden.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]