Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
#86899
Type motor: 2.0Ltr Turbo - benzine.

Sinds twee jaar gebruik ik "SCHELL HELIX ULTRA 5W40" volledig syntetisch. De motor lijkt ook beter te lopen dan met de voorheen en voorgeschreven motorolie van het type "Longlife 5W30". Moet er wel bij zeggen dat ik jaarlijks een olieversing doe, zelfs met de slechts max.2000Km per jaar op de teller. Reden is gewoon dat ik van dat longlife verhaal af wou, maar gelijk heb ik een motor die voor mijn belevenis ook beter loopt.

Iemand met meer kennis op gebied van olieën zal hier zeker meer uitleg kunnen over geven.

Graag jullie mening en ook wat jullie gebruiken en vooral waarom.
#86926
Beste Audi TT MKII Driver

Welke olie ik zeer goede ervaringen mee heb is Castrol 5W30 en 5W40 longlife
maar wat ik wel doe is niet om de 30000km oliewisselen maar bij de 15000 km of eerder dit ivm met het bekende sludge problem van de 1.8T ik dacht dat de 2.0T daar geen problemen mee zijn
#87018
Ik doe elk jaar een oliewissel ongeacht de 2 à 3000km die ik afleg per jaar met deze fun-wagen. De olie komt er weliswaar zeer helder vanaf maar toch hou ik mij aan de wissel, alleen al voor het gevoel de handel correct en clean te houden. Longlife olie ben ik van afgestapt, de wissels liggen voor mijn belevenis veel te ver uit elkaar. Olie verzuurt ook met de tijd, daarom mede mijn jaarlijkse oliewissel. 5W40 Is volgens mij een correcte en gezonde keuze voor de TT.
#87849
Inmiddels overgestapt op de Castrol Edge 5W40, en dit zowel voor de MKII als voor de MKI van de vrouw. Weliswaar iets duurder maar wat is duur...?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]