Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door ramrod
#83998
Hi,

Ik krijg met enige regelmaat ,soms om de paar minuten en soms dagen niet , de melding op mn display dat mn rechter achter lamp (buitenste rode) defect is , inderdaad als ik kijk bij die melding dan brandt de lamp niet , maar vervolgens als ik ga rijden dan gaat het display lampje uit , weer kijken dan brandt de lamp weer wel .
De lamp is dus niet kapot maar omdat het verwisselen van een lampje nog al een karwei is graag wat info .

Kan dit een computerstoring zijn , of een vuil of los contact op de lamp , is dit dan verholpen door de lamp te vervangen ?

Wat voor soort lamp gaat er eigenlijk in ?

Alvast bedankt voor de moeite
#83999
Achterlichten zijn, in tegenstelling tot de koplampunits, erg eenvoudig te demonteren. Aan de binnenzijde van de kofferbakruimte zitten twee deurtjes aan weerszijde. Kwestie van de boutjes losdraaien en je trekt de hele unit eruit. Waarschijnlijk iets van een los contactje inderdaad. Of het moet een remlicht zijn, dan kan het ook je remlichtschakelaar zijn. Maar goed als je zelf aan de achterkant bent gaan kijken, dan kun je niet zo makkelijk bij het rempedaal :lol: dus ik verwacht niet dat het dat is.
#84003
Lijkt wel een euvel :D
Mijne valt af en toe het linker remlicht uit.
Moet er nog naar kijken maar gok dat het vrij snel op te lossen is , wellicht wat oxidatie ofzo
BMW heeft er ook altijd veel last van dus ben het wel gewend dit soort rare dingen
Bij mij doet het remlicht het soms ook 3 weken goed en zoals gistere brand die 10x niet :roll:
#84010
Ook eens voorgehad, bleek oxidatie op een contactje in de stekker zelf.
Gereinigd en klaar.
#87850
Gewoon zorgen voor een nieuwe "massa" bedrading en opgelost je probleem. Deze leg je best nieuw aan, en doe dit meteen voor beide achterlichten. Staat ook op internet netjes uitgelegd, gewoon even googlen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]