Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Peter van Poll
#88532
Goedemiddag, heeft iemand ervaring met het importeren van een Audi TT vanuit Duitsland, misschien tips om op te letten. Waar kan je een betrouwbare BPM berekening laten maken. Graag hoor ik van jullie,
mvgr Peter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88533
Beste Peter,

Mijn huidige komen allemaal uit Duitsland, BPM via Autoweek.nl kijk ik voor een indicatie. Stelt weinig voor om alles uit te rekenen maar een gebruikte leent zich er goed voor om een waardetaxatie op los te laten. Die gebruiken software ervoor om alles uit te rekenen. Kost 300 euro, incl. garantie dat als er iets niet klopt dat zij voor je in de bres springen met juristen. Je kunt dus op hen vertrouwen dat alles goed gebeurd scheelt buik- en hoofdpijn. Je maakt een afspraak, zij komen eerst met een lamp en krijtje de gebruikerssporen aantekenen, maken vervolgens foto's om een rapport te kunnen gaan maken. Ze maken ook foto's van de km stand bijv. en bijzonderheden als die er zijn.
Je moet wat dagen wachten tot dat rapport bezorgd wordt met de post je ontvangt t ook per e-mail. ZOrg dat je de Duitse Autopapieren compleet hebt ook het overschrijvingsbewijs en de COC (Zulassung document) die laatste kost anders weer extra tijd en vertraging en € 150,- !!!
Bij de RDW keuren, envelop vor d ebelastingdienst krijg je een papier van na de keuring vd redw zodra je betaald hebt en die gaat de envelop in die je daar binnen kunt pakken, waardebepaling erbij, aankoopnota kopie. Dan mag je 10 dagen niets of tt je bericht krijgt dat je de BPM kunt voldoen of een herberekening krijgt. Erna kun je als alles klopt het kenteken thuis krijgen en platen laten maken en op het NL kenteken rond gaan rijden.

Gr Ronnie
Gebruikersavatar
door Peter van Poll
#88535
Ronnie, je schrijft dat de waardetaxatie €300 kost, wordt dit door autoweek gedaan of moet ik bij een importeur zijn. Kan dit niet goed uit je mail halen bij wie ik moet zijn.
graag hoor ik van je, alvast bedankt.

mvgr

Peter
Gebruikersavatar
door Ronnie
#88543
Nee bedrijven doen dat, ik schakel Ruud Jansen waardetaxaties in die zitten door het hele land heen en geven garantie voor die € 300,00. Dat soort taxaties komt een BPM berekening en onderzoek naar de waarde bij en hele foto serie met wat er op de auto aan gebruikerssporen te vinden is. Dat laatste en parkeerdeukjes krassen etc. kan de pbm omlaag halen die je nog dient te voldoen als je een auto wilt invoeren.

Mocht je een auto hebben die wel zo'n lage km stand heeft al wel ouder is maar echt showroom waardig nog is en bij schade of diefstal voldoende uitgekeerd krijgen... of je hebt je auto aangepast of geheel opnieuw hebben laten spuiten, unieker gemaakt met duurdere onderdelen etc. dan kun je voor bijv. € 150,00 een waardetaxatie laten doen die je bij je verzekering kenbaar kunt maken om voldoende dekkend verzekerd te zijn. Maar dat geldt dan dus voor auto's die al op NL kenteken staan, ongeacht waar die geleverd is origineel NL of uit t buitenland maakt dan weinig uit.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]