Audi TT Club - Forum

Nieuw hier? Stel jezelf dan even voor aan de andere forum gebruikers
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door lexgeurts
#88741
voor mijn mk1 - quattro wil ik de nog bijna nieuwe Hifly 850 vervangen, omdat bij nat weer deze niet de beste zouden zijn en ik eigenlijk gewoon alleen vertrouw op premium merken...
ik twijfel tussen : Michelin Pilot Sport 4 of GoodYear F1 Asymetrico 3 . mijn fitter zegt dat ik die 25 eu die michelin duurder is in mijn zaak kan steken, nauwelijks verschil. echter vele revieuws en de adac/tüv gelezen , geven toch de Michelin aan......
Heeft iemand ervaring met een van de banden en welke zou de voorkeur hebben volgens jullie?
door lexgeurts
#88745
patje007 schreef:zou niet twijfelen ... zeker Michelin .
net *** in ermelo gesproken, heeft het over MINERVA banden.....want conti en good year zouden cuppen op een quattro. Omdat ik mijn bijna nieuwe Interaction velg met hifly wil vervangen, komt hij met velg RS4 oud (mijn keuze) met de minerva voor 1150 euro... (setje velg alleen 900) .....wat denk jij ? toch voor banden eerst en dan later velgen...
Gebruikersavatar
door patje007
#88746
dan kosten de banden maar 250,- !? Dan weet je toch meteen dat het niks is ...
door imperial73
#88753
Heb je zelf ook al ervaren dat de banden niet goed zijn?
De Landsail, Minerva en Hifly zijn helemaal geen slechte banden. De andere zijn A merken en daar betaal je vooral ook voor. Als bijvoorbeeld Audi ineens zou besluiten om bij eerst montage een van deze banden te monteren dan wordt het ook ineens een A merk. Natuurlijk kunnen ze waarschijnlijk niet tippen aan een Michelin maar het is zeker geen rotzooi. Laatst bij een leverancier geweest en het proces van Landsail gezien maar dat is toch echt wel een serieuze band.
Gebruikersavatar
door miel
#88755
Moeilijk, denk vooral af te gaan op ervaring met die of die band. A merken,B merken, C merken...
Vooral op specs en ervaringen afgaan, minder op prijs.
Zelf zou ik bij een zeer goedkope band me wel afvragen waar het verschil dan zou zitten. Kblijf kritisch..
door Tijn
#88758
mijn ervaring met bv een Hifly band in vergelijking met Yokohama blue earth's is dat de Hifly bijna 2x zo snel slijt. Wel onder een Aygo, maar toch.
door JohanWiegers
#88769
Hallo Lex,
Mijn ervaring met Michelin op een TT MK1 is heel goed, al heb ik maar de Primacy3 225/45/17 91Y
Nu 8000km er mee gereden en geen last van cuppen ed
Gebruikersavatar
door jos_br
#88772
Grappig wanneer het om banden gaat, de meesten vinden de banden die ze nu gemonteerd hebben de beste! Onze ervaring hier is toch dat de merkbanden echt het beste presteren. Ikzelf heb nu verschillende keren gewisseld tussen Conti en Michelin onder de TT. De Conti sc5 doet het met nat weer in ieder geval bijzonder goed en de nu gemonteerde Michelin sport4 is nu nieuw en lijkt ook wel goed, maar heb er eigenlijk niet genoeg mee gereden om een echt vergelijk te maken. Wel slijt bij ons elke band in de midden sneller af dan normaal. Dit zou komen door de middelpuntvliedende kracht wanneer je wat harder rijdt. Dit moet met de nieuwe Michelin verbeterd zijn door andere materialen (Kevlar) te gebruiken waardoor het loopvlak veel stijver is. Bij een lege band kun je het loopvlak ook niet meer indrukken, lijkt veelbelovend aangezien gemiddeld de voorbanden met 6000km gewoon weggesleten zijn, merk maakt niet eens veel uit.

Jos.
door LucTT
#88774
Ik heb nog een setje velgen liggen,poederlak dus nieuwe staat voor 600 euro.
Met twee nieuwe banden,geproduceerd in Michelin fabriek.
En dit wegens verkoop van mijn auto,als het je wat zegt,dan spreken we eens af.

Mvg

Luctt
door lexgeurts
#88789
LucTT, ja ben geinteresseerd, kheb je via contacteer een mail gestuurd, khoor het graag , Mvg Lex
Gebruikersavatar
door Ronnie
#89039
HiFly voor wat ze slechts kosten zijn het top banden, heb ze zelf voor op liggen op de velgen tijdens meetings... fwd 2.0 TDI 140pk, maar met noodweer schiet ik over links gewoon langs de rest heen. Onweersbuien in augustus, iedereen ging van het gas af ik sjouwde vrolijk door (glasscoating op de voorruit geeft een hoop extra zicht als t water er af gejaagd wordt) en merkte niks van aquaplaning e.d. terwijl je in België toch slechtere wegen hebt en in Nederland was t toen ook noodweer, ook niks op aan te merken. TTS of TTRS zou ik ze dan weer niet onder hangen die hebben er teveel koppel en vermogen voor vermoed ik. Dunlop SP Sport spint/glijdt sneller dan HiFly, Hankook heeft weer meer grip daar rij ik dagelijks op rond.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#89040
lexgeurts schreef:
patje007 schreef:zou niet twijfelen ... zeker Michelin .
net *** in ermelo gesproken, heeft het over MINERVA banden.....want conti en good year zouden cuppen op een quattro. Omdat ik mijn bijna nieuwe Interaction velg met hifly wil vervangen, komt hij met velg RS4 oud (mijn keuze) met de minerva voor 1150 euro... (setje velg alleen 900) .....wat denk jij ? toch voor banden eerst en dan later velgen...
"opletten!"

wat het minst kost en de meeste marge geeft voor een zo laag mogelijke totaalprijs wordt in dit geval geadviseerd!!! laat je niet van de wijs brengen.

ps. inter action velgen is eigenlijk goedkope troep, zoek a.u.b. een set OEM dus originele velgen met de artikelnummers op de spaken en ook aub geen replica velgen en je rijdt het fijnste rond of ga voor de wat duurdere velgen die niet uit China komen. Al zit er dan hifi omheen zul je ander rijgedrag opmerken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]