- wo jul 19, 2017 20:32
#88710
Hallo TT'ers,
Heb mijn Audi TT 1.8 T Roadster Quattro 225 PK MK1 nu een half jaar.
Kocht hem met naar bleek ABT Tuning erop (+/- 240 PK en 310 NM).
Ontdekte dit via Orange Chiptuning op de rollenbank in Waalwijk.
Deze file chipper had me eerder geholpen met BMW 335D Touring: uiteindelijk +/- 330 PK en 630 NM.
'Dus' ging ik opnieuw bij hem langs met mijn TT. Logisch toch?
Njet!
Hij heeft er uiteindelijk een file in gezet die o.a. de motor sensor uitschakelt (geen Noodloop!), onverantwoord veel Turbodruk in 1 x aanroept en zo rijk brandstof injecteert dat dit tot Washing van de cilinders leidt!
Dat bleek duidelijk uit een grondige analyse door Serge Spoek van RS Tuning in Son.
Serge was ik op het spoor gekomen via de Audi TT club.
Vandaag mocht ik een halve dag met hem doorbrengen: één brok passie, eigen-wijsheid en deskundigheid!
Hij heeft hem kosteloos teruggezet naar standaard 225 PK en 280 NM.
Na mijn vakantie gaat hij op zijn grondige wijze stap voor stap loggend mijn TT op maat tunen.
Een aanrader voor iedereen die het gegok met tuning files via chippers beu is.
Hoogste tijd dat we de beestjes bij hun naam noemen...
Chipper = iemand die files koopt voor een paar tientjes, deze 7x over de kop aan je verkoopt en verder zonder enige vorm van maatwerk in je auto 'pleurt'. Soms gaat dat goed en soms gaat dat goed fout, zoals o.a op dit forum te lezen valt.
Tuner = iemand die zelf de file regel voor regel programmeert voeling houdend met wat er ondertussen in de auto gebeurt door telkens al rijdend en loggend een maatvinger aan de pols te houden. Iemand die de totale auto in de gaten houdt!
Groet, Bart
Heb mijn Audi TT 1.8 T Roadster Quattro 225 PK MK1 nu een half jaar.
Kocht hem met naar bleek ABT Tuning erop (+/- 240 PK en 310 NM).
Ontdekte dit via Orange Chiptuning op de rollenbank in Waalwijk.
Deze file chipper had me eerder geholpen met BMW 335D Touring: uiteindelijk +/- 330 PK en 630 NM.
'Dus' ging ik opnieuw bij hem langs met mijn TT. Logisch toch?
Njet!
Hij heeft er uiteindelijk een file in gezet die o.a. de motor sensor uitschakelt (geen Noodloop!), onverantwoord veel Turbodruk in 1 x aanroept en zo rijk brandstof injecteert dat dit tot Washing van de cilinders leidt!
Dat bleek duidelijk uit een grondige analyse door Serge Spoek van RS Tuning in Son.
Serge was ik op het spoor gekomen via de Audi TT club.
Vandaag mocht ik een halve dag met hem doorbrengen: één brok passie, eigen-wijsheid en deskundigheid!
Hij heeft hem kosteloos teruggezet naar standaard 225 PK en 280 NM.
Na mijn vakantie gaat hij op zijn grondige wijze stap voor stap loggend mijn TT op maat tunen.
Een aanrader voor iedereen die het gegok met tuning files via chippers beu is.
Hoogste tijd dat we de beestjes bij hun naam noemen...
Chipper = iemand die files koopt voor een paar tientjes, deze 7x over de kop aan je verkoopt en verder zonder enige vorm van maatwerk in je auto 'pleurt'. Soms gaat dat goed en soms gaat dat goed fout, zoals o.a op dit forum te lezen valt.
Tuner = iemand die zelf de file regel voor regel programmeert voeling houdend met wat er ondertussen in de auto gebeurt door telkens al rijdend en loggend een maatvinger aan de pols te houden. Iemand die de totale auto in de gaten houdt!
Groet, Bart