Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91004
Sinds september 2019 heb ik de TT, geen start problemen. Na een maand, rij niet veel met de TT starte hij normaal, maar direct slaat hij weer af. Ook bij gas geven na starten valt hij weg. Na 10/15 keer starten en direct gas geven start hij eindelijk ineens hoog in de toeren. De plaatselijke garage gaf aan vuile gasklep en adviseerde reinigingsmiddel in de benzinetanke te gooien. Dit hielp niet. Naar de Audi dealer gereden. Daar hebben ze alles doorgemeten en er kwam geen storing naar voren. Alle stekkers doorgemeten, die op de motor computer zitten, na 2 uur nog niets gevonden. De TT achtergelaten om de volgenden werkdag ermee verder te gaan.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, zijn er meer ervaringen. De TT 1.8T is van 2000 met 83.000 km en altijd Audidealer onderhouden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91006
Olst is voor mij 185 km. Maar de garage in mijn dorp kon hem niet uitlezen, de Audi dealer ook niet. Geeft ook geen foutmelding.
De stekkers aan de computer hebben ze ook doorgemeten, niets te vinden.
Gebruikersavatar
door eric v.
#91007
Uitlezen .
Dat gezegd hebbende is er een grote kans dat het je temperatuursensor is .
Deze kent twee meetwaarden (4 draden)
1 laat de temp zien in je dash.
2 geeft de temp aan de ecu die aan de hand van deze waarde de koudestart regeld.
Koop origineel incl rubber afdicht ring.
Makkelijk te vervangen, en niet duur dus de moeite om deze te vervangen.
Hou niet van zinloos vervangen vandaar mijn opening met Uitlezen.

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91011
De TT staat nog bij de Audi dealer, om de kosten laag te houden wordt er naar naar gekeken in verloren uurtjes. Die zijn er op dit moment weinig. Ik gebruik de TT toch niet met dit weer en staat nu lekker warm binnen :-) Ben wel benieuwd wat het probleem is. De temperatuursensor aangegeven.
door Terry janzen
#91041
Probeer eens een boost pressure test, volgens de how-to van “Sweeper” mijn TT startte bijna altijd gelijk, maar viel daarna ook weer gelijk uit, na een aantal keer opnieuw starten bleef deze zeer onrustig lopen en na een stukje rijden viel ze ook wel eens uit als ik moest afremmen voor een drempel met de koppeling ingetrapt..

Na de druk test uitgevoerd te hebben van “Sweeper” heb ik een aantal lekken gevonden en verholpen en nu rijdt en start hij weer als nieuw

Hierbij de link voor als u geïnteresseerd bent:

https://www.audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=4119

Hoop dat mijn ervaringen u op weg kunnen helpen,

Mvg Terry
door Terry janzen
#91042
Terry janzen schreef: di feb 11, 2020 20:11 Probeer eens een boost pressure test, volgens de how-to van “Sweeper” mijn TT startte bijna altijd gelijk, maar viel daarna ook weer gelijk uit, na een aantal keer opnieuw starten bleef deze zeer onrustig lopen en na een stukje rijden viel ze ook wel eens uit als ik moest afremmen voor een drempel met de koppeling ingetrapt..

Na de druk test uitgevoerd te hebben van “Sweeper” heb ik een aantal lekken gevonden en verholpen en nu rijdt en start hij weer als nieuw,

Hierbij de link voor als u geïnteresseerd bent:

https://www.audittclub.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=4119

Hoop dat mijn ervaringen u op weg kunnen helpen,

Mvg Terry

Ps: uitlezen met vagcom kwam er ook niks naar boven
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91049
Bedankt voor de reactie. De TT start slecht maar als hij eenmaal loopt, rijd de TT gewoon goed. Ook bij stoppen blijft hij stationair mooi draaien. Alleen bij zowel koude als warme start is er een probleem, 8-10 minimaal nodig om de TT aan de praat te krijgen. Starten doet de TT direct, maar slaat weer af.
Gebruikersavatar
door PhilipJgr
#91058
De TT start weer na lange zoektocht. 1 pinnetje van de stekker naar de computer van het motormanagement maakte geen contact, niet altijd. Hoe, waarom dit is ontstaan is lastig. Maar ook bij doormeten niet te zien. We gaan er ook van uit dat dit het was, veel zoekwerk geweest, maar hij rijd weer super. Laat het mooie weer maar komen. Bedankt voor de feedback.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]