Audi TT Club - Forum

Problemen? Wellicht kan iemand je helpen
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door krieltje
#841
Mijn dag begon weer goed.

Ik rij van kijkduin,naar mijn werk in delft.Onderweg kijk ik naar de tempmeter,en ja hoor,geen teken van leven pfffff kl@te.

Ben bang dat het weer eens de cockpit is,zie regelmatig voorkomen op het audi forum dat temp of benzine meters het niet doen,en de cockpit vervangen moet worden.
Mijne is vorig jaar maart vervangen ivm het telkens inschakelen van de startblokkering.Toen die "nieuwe" erin ging,ging hij ook regelmatig op de blokkering,maar bij uitlezen konden ze geen fout vinden.Denk dat het een cockpit euvel is.
Iemand nog een suggestie,wat het anders zou kunnen zijn?

Het andere vervelende is dat op de dag van betaling er door een compfout ik bij kamsteeg niet geregistreerd ben.1000 euri betaald,en dan niet geregistreerd pfffff.Nou ja,ik heb iig mijn garantiebewijs,en zal er straks een telefoontje aan wagen.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#843
Kan je het teller panneel van een nieuwe type tt niet gebruiker dan steeds weer een orgineel panneel van het zelfde type tegebruiken :?:
door krieltje
#848
Ben net terug van de stealer,was een temperatuursensor,

kosten me met inbouw 140 euro,damn :oops:
Gebruikersavatar
door charlotte
#849
Voor alle TTs (en andere Audi's) die het probleem hebben van een kapot klokkenhuis heb ik sinds vandaag een goed adres die het voor 150 euro kunnen repareren. Het schijnt een warmteprobleem te zijn en door nw onderdelen daarvoor in USA in te kopen kunnen zij het meestal echt zo voordelig maken. (boardcomputer is ander verhaal).

Verotronics
+31 402483488
www.verotronics.nl

Betrouwbaar adres en snelle service.

groetjes,
charlotte
door krieltje
#851
ja maar wanneer weet je dat het een comp probleem is of een tellerprobleem,zal je toch naar de stealer moeten.En niet iedereen (zeker ik niet) is handig om ff zijn stuur eruit te friemelen,om ff het klokkenspel eruit te halen.
Gebruikersavatar
door charlotte
#852
Hoeft ook niet, je moet alleen even een keer naar eindhoven rijden.
Dan kunnen zij dat allemaal terwijl je wacht oplossen.
En dat klokken verhaal TT is altijd hetzelfde.
Bel ze anders morgen even.

gr,
charlotte
door krieltje
#865
Ik hoef ze niet te bellen,het was de tempsensor.Vorig jaar is mijn cockpit vervangen,en daar zit 2jr garantie op.Dus tot die tijd heb ik garantie.Heb wel hun email opgeslagen,voor het geval dat.
Gebruikersavatar
door MARK
#867
Hoop geld voor een temperatuursensor inbouwen...... 10 minuten werk/onderdeel 30 Eur. Ik had het voor de helft gedaan, misschien nog wel minder. Maar ja daar heb je nu niets aan.
Wacht voortaan FF met meteen naar de dealer te rijden. Hulp via deze site kan ik je makkelijk bieden en het is een klusje van niets.
:arrow: Technisch hoef je niet te zijn....je kunt het worden :!:
door krieltje
#869
Hai Mart,ja was me het lazerus geschrokken,24,75 voor het onderdeel,en meer dan 100 euro voor arbeidsloon,en uitlezen,moet niet gekker worden.
Superfijn,dat je je kennis wilt delen,heb ik hier nog een klein vraagje.Mijn wagen wil graag een klein beurtje,service in de bis brand.Vorig jaar heeft hij ook een klein beurtje gehad.De dealer zei gister dat ik daar wel ff mee kon wachten.Mijn oliepijl hou ik altijd goed bij,en ik heb er vorige week een nieuw interieurfilter ingezet (goed he).Dus wilden dit ff uitstellen.

Is dit wijs?Volgens een vriend van mij is een klein beurtje nieuwe olie en een oliefiltertje/interieurfiltertje,of moet ik aan andere dingen denken

groetjes mart
Gebruikersavatar
door MARK
#875
Kleine Onderhoudsservice VAG:

- Oliewissel + Filter;
- Bandenspanning; (staat weergegeven in tankklepje)
- Ruitensproeiervloeistof (zomers alleen water antivries tast rubbers aan);
- Verlichting testen;
- Uitlezen foutcodes/resetten serviceteller;

Behalve het laatste kun je alles zelf, 4,5 Ltr olie halen (goede 0W30 in geval van LongLife intervallen Longlifeolie toepassen!), carterstop/ring, oliefilter en sleutelen maar.
Voordat je de olie aftapt motor eerst warm rijden, warme olie is dunvloeibaar en loopt er dus snel uit waardoor vuildeeltjes mee spoelen.
Oliefilter wissellen, zwarte rubberring dun van olie voorzien (met vingertop).
LET OP: dat de ring van het oude filter wel van het filterhuis is deze blijven wel eens plakken, vervolgens handvast aandraaien.
Olie vullen, als het goed is 4,5 Ltr maar dat kun je terug vinden in het handboekje (is namelijk afhankelijk van de motorcode, mijne is bv AJQ.
Nooit boven MAX vullen, gevaar voor katalysatorschade!
FF langs Audi en serviceteller laten resetten.

Succes, als je vragen hebt kun je me ook even een PM sturen!

Mark :D
Laatst gewijzigd door MARK op zo okt 15, 2006 10:01, 2 keer totaal gewijzigd.
door krieltje
#896
heej mark toppie man,ga het gewoon proberen.

groetjes mart
Gebruikersavatar
door MARK
#902
In geval van enige twijvel bellen/mailen!!! Ik vind het leuk om jullie te helpen met de technische kant en ben graag bereid om zaken uit te leggen dus bedenk je in geen geval. Beter een keer voor niets bellen/mailen als een keer te weinig :!: :!:

Succes :D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#951
El topo insteek van jou word gewaardeerd hier :smt023
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]