Pagina 8 van 9

Geplaatst: di jun 30, 2009 18:02
door Vincentos
rsvfrank schreef:Morgen een afspraak , ben benieuwd....
Hopen dat het meevalt. Bij was er overigens niets aan de hand. Waarschijnlijk gewoon zuinig gereden :shock:

Geplaatst: do jul 02, 2009 22:16
door rsvfrank
Nou, alles werkt weer, dus helemaal blij :smt038

Geplaatst: za aug 29, 2009 12:06
door rsvfrank
rsvfrank schreef:Nou, alles werkt weer, dus helemaal blij :smt038
van korte duur , dash begint weer kuren te vertonen :cry:

Uitval pixels FIS display

Geplaatst: vr nov 06, 2009 10:10
door Jerry
Sinds enige tijd beginnen er lijnen op mijn FIS display te verschijnen, op internet kwam ik dit bedrijf tegen die het FIS display vervangt voor €250,- ex.btw met 2 jaar garantie.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.tellershop.nl/

Pixelreparatie

Geplaatst: vr nov 06, 2009 22:13
door evdb
Ik had ook al een bedrijf gevonden die pixel reparaties uitvoert.

Er zit wel een voor- en een nadeeltje aanvast...

Ze zitten in Duitsland ongeveer 2:45 uur rijden vanaf Amsterdam.

Voordeel is dat je vlak bij de Nurburgring zit. 125Km doorrijden... ;-)

De kosten voor een FIS-reparatie zijn 179 euro.

Erwin



http://www.kfzpix.de/audi.php

Geplaatst: wo nov 11, 2009 0:42
door Ronnie
Ik heb dr nooit last van gehad van de cockpit ergernissen tot begin dit jaar, maar dat ligt bij de verzekering nog steeds de klacht.

teller

Geplaatst: ma nov 16, 2009 21:03
door jer84
Wat een ergernis inderdaad, mijn klok wordt ook gerepareerd.
Mijn auto wilde niet eens meer starten, ook niet na de accu eraf te hebben gehaald en ook niet na de zekeringen van 11 en 15 eruit gehaald te hebben.
Er bleef een lampje van de dimlichten branden en hij wilde helemaal niet meer starten.

Hoop dat de auto morgen weer klaar is, want wordt hier echt super zat van.

Lang leve de computertechniek :S NOT!!

Gr,

Jermaine

Geplaatst: wo jan 06, 2010 21:46
door blue germanstyle
Ik heb sinds 2 dagen ook last met mijn instrumenten paneel..

De toerenteller en km teller gaan in sprongetjes naar boven en naar beneden.. Zou het met de kou te maken hebben oid??

Geplaatst: wo jan 06, 2010 22:26
door goTTzilla
het is en blijft een kwaal bij de TT`s de instrumenten panelen maar het kan heel goed door de kou komen.

wij hebben ook diverse auto`s die te koop staan die last hebben van deze kwalen. ik had als ik jou was eerst
maar even gewacht tot het weer wat warmer wordt voordat je hem laat repararen.

grtz.dennis

Geplaatst: vr jan 22, 2010 13:47
door Brian-TT
is er iemand die ervaring heeft met KMS uit Apeldoorn ?
mijn teller begint ook kuren te krijgen :-(

http://www.tellershop.nl

teller

Geplaatst: vr jan 22, 2010 18:53
door jer84
Ik vond ze slechte service hebben. Moest er de hele tijd achteraan bellen en gaven een ander bedrijf er de schuld van enzenz.

Gr,

Jermaine

Geplaatst: za jan 23, 2010 12:14
door TTPost
Gisteren ging mijn vrouw met TT naar het werk. Opeens staat ze stil, benzine op!! :?

De meter stond op half vol. Auto midden op de weg, alarmlichten aan, vervolgens na 2 uur accu leeg. Ik heb Audi service gebeld, ze heeft 2,5 uur moeten wachten, terwijl de garage op 10 minuten zit. Die bellen we dus ook nooit meer. Kan beter lid worden van de ANWB.

Kortom, vandaag de meters uit laten lezen. Het is het instrumentenpaneel. Volgende week gaat die eruit, wordt opgestuurd en gemaakt.
Kosten 160 euro (bevriende monteur). Dus geen 1000 euro bij de dealer :)

Geplaatst: zo feb 07, 2010 11:24
door Thibaut
Dag beste TT-eigenaars

Ik ben Thibaut en ben een Belg :lol: woon in Sint-truiden en sinds kort in bezit van een TT 8N van 2006.

Auto is eigenlijk in prima staat, het is een belgische wagen en gekocht bij een dealer. Mijn moeder gaat deze gebruiken om naar het werk te rijden, ik zal de wagen echter gebruiken in het weekend en op wat trackday's 8)

Alles lijkt in orde met uitzondering van 3 puntjes (die hier al grondig zijn aangehaald)

1) Benezinemeter die te veel waarde aangeeft
2) Moeilijke start bij warme motor (maar is voorlopig nog maar 1x voorgevallen)
3) Temperatuurmeter staat op +- 70° en bij stevig doorrijden stijgt deze tot +- 90° a 100°

Wat de benzinemeter betreft, weet ik al dat dit een veelvoorkomend probleem is. (ga dan ook eens een afspraak maken met verotronics) Ook handig om even die kapotte pixels on de BC te herstellen

Wat puntje 2 betreft heb ik nog niet heel veel duidelijkheid.
De wagen is uitgelezen en er was inderdaad een foutmelding over de nokkenastemperatuur (zeg ik dit goed :? ) de verkoper gaat een sensor bestellen en onder garantie vervangen wat dit probleem zou oplossen.

Vermits wij niets kennen van electronica etc. was de uitleg: " doordat de sensor stuk is, weet de wagen niet welke start temperatuur hij heeft met als gevolg dat hij wel eens niet durft aanslaan."

Nu wat ik afvraag is, heeft puntje 3 (dus die temperatuurmeter die +- 70° aangeeft) iets te maken met die sensor die eventueel stuk is, of heeft het eerder te maken met een defect instrumentenpaneel en kan je het dus vergelijken met die bezninemeter die niet correct werkt.


Alvast bedankt!

Geplaatst: zo feb 07, 2010 16:15
door sweeper
Thibaut schreef:Dag beste TT-eigenaars

Ik ben Thibaut en ben een Belg :lol: woon in Sint-truiden en sinds kort in bezit van een TT 8N van 2006.

Auto is eigenlijk in prima staat, het is een belgische wagen en gekocht bij een dealer. Mijn moeder gaat deze gebruiken om naar het werk te rijden, ik zal de wagen echter gebruiken in het weekend en op wat trackday's 8)

Alles lijkt in orde met uitzondering van 3 puntjes (die hier al grondig zijn aangehaald)

1) Benzinemeter die te veel waarde aangeeft
2) Moeilijke start bij warme motor (maar is voorlopig nog maar 1x voorgevallen)
3) Temperatuurmeter staat op +- 70° en bij stevig doorrijden stijgt deze tot +- 90° a 100°

Wat de benzinemeter betreft, weet ik al dat dit een veelvoorkomend probleem is. (ga dan ook eens een afspraak maken met verotronics) Ook handig om even die kapotte pixels on de BC te herstellen

Wat puntje 2 betreft heb ik nog niet heel veel duidelijkheid.
De wagen is uitgelezen en er was inderdaad een foutmelding over de nokkenastemperatuur (zeg ik dit goed :? ) de verkoper gaat een sensor bestellen en onder garantie vervangen wat dit probleem zou oplossen.

Vermits wij niets kennen van electronica etc. was de uitleg: " doordat de sensor stuk is, weet de wagen niet welke start temperatuur hij heeft met als gevolg dat hij wel eens niet durft aanslaan."

Nu wat ik afvraag is, heeft puntje 3 (dus die temperatuurmeter die +- 70° aangeeft) iets te maken met die sensor die eventueel stuk is, of heeft het eerder te maken met een defect instrumentenpaneel en kan je het dus vergelijken met die bezninemeter die niet correct werkt.


Alvast bedankt!
Hoi Thibaut,

Je 1ste punt is juist, dat zal het instrumenten paneel zijn.
Het 2de punt (nokkenastemepratuur) klopt niet, een nokkenassensor bepaalt/meet de stand van de nokkenas. Volgende keer als je de wagen laat uitlezen even vragen om een uitdraai. Dan heb je de exacte foutcode waarmee je op de site van Gerrit Speek, zie HIER, van alles kan terugvinden.
Het 3de punt, hier gaat het zeer waarschijnlijk over de koelvloeistof temperatuur sensor, en/of de thermostaat.

Dan nog een laatste dingetje, ook voor Belgen geldt dat ze zich even voor kunnen stellen. Dat wordt gewaardeerd. :wink:

Geplaatst: zo feb 07, 2010 16:51
door Thibaut
Ok bedankt!

zal mij ook eens gaan voorstellen ookal deed ik dat toch een klein beetje in mijn eerste zin :lol: .

Kan niet meer zeggen wie ik ben en waar ik woon. Welke wagen ik heb en waarvoor ik hem ga gebruiken... :P maar het komt in orde!


Dat van de temperatuurmeter ben ik al wat aan het uitvissen. Ben te weten gekomen hoe die climacontrol werkt en heb C49 en C51 gecontroleerd.

C49 geeft 77 weer (idem als temperatuurmeter)
C51 geeft 90° weer

dus als ik de teksten lees ligt het aan de thermostaat.?