Pagina 9 van 10

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo mei 18, 2011 13:14
door Ronnie
LMM kan erg veel roet in t eten gooien, stekker los wippen en de auto gaat in de voorgeprogrammeerde stand draaien als dat beter functioneert is de LMM naar zijn grootje qua optimale werking.

Mocht iemand de code willen noteren ga er niet mee aan het draaien e.d. want dan kun je de LMM geheel mollen, die kan vrij weinig hebben namelijk.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo mei 25, 2011 12:10
door Elmo299
Ik denk ik zal de test even doen voor dat we op de bank gaan op de TTunings MeeTTing.

Wat een kanon is dat ding zonder die kutsensor. Nu maar gelijk vervangen dus. We raar idd dat het waarschuwingslampje van de ESP dan aangaat. Wat heeft die ernou weer mee te maken hahahaha

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo mei 25, 2011 18:40
door sweeper
Ik heb afgelopen zondag de TT van "justin tt" uitgelezen, en de pressure test gedaan.

De foutcodes (hieronder gepost) die hij had gaven bij hem op z'n dashboard een waarschuwing met het ESP lampje. De test gaf een lekke slang op de carter ontluchting.

Vandaag kwam ik hem tegen bij Auto Strijder te Zandvoort waar hij de LMM & de slang aan het vervangen was. Toen hij de wagen weer startte was zijn lampje weer uit.

Vanavond nog maar even uitlezen, en foutcodes wissen.

De LMM kan echt hele rare dingen doen.
Sunday,22,May,2011,13:01:27:11043
VCDS Version: Release 10.6.3
Data version: 20101206



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 8N - Audi TT
Scan: 01 02 03 08 15 17 22 35 37 45 55 56 76 77

Mileage: 146100km/90782miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06A-906-032-AJQ.lbl
Part No: 8N0 906 018 AB
Component: 1.8L R4/5VT G 0002
Coding: 05500
Shop #: WSC 00425
VCID: 71E22BC0112F

1 Fault Found:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8N0-907-379-MK20-E.lbl
Part No: 8N0 907 379 D
Component: ESP 20 CAN V006
Coding: 23049
Shop #: WSC 06435
VCID: 3D7AC7F01DF7

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-00 - Please Check Fault Codes

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 8Nx-962-267.lbl
Part No: 8N8 962 267
Component: Zentralverrieg.,DWA D04
Coding: 04682
Shop #: WSC 01236
VCID: FEF880FCD071

2 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
36-10 - Open Circuit - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl
Part No: 8N8 951 177
Component: Innenraumueberw. D09
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: FCFC8AF4C66D

1 Fault Found:
01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System
35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: 8D0-035-1xx-56.lbl
Part No: 4B0 035 186
Component: Radio 0001
Coding: 00015
Shop #: WSC 06325
VCID: DDBAE7707DB7

1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

End ---------------------------------------------------------------------

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo mei 25, 2011 22:11
door Elmo299
Ik kan morgen een nieuwe afhalen bij zon auto onderdelen NIET speciaalzaak.

Ik kwam netjes met het originele Audi nummer nummer aan, komt ie met zon Pierburg aan. Deze moet passen en werken zegt ie. Helaas had ik gelezen dat het niet past op een 225. Je moet echt een aparte LMM van Bosch hebben.

Na 4 keer snapte hij eindelijk dat de "E" op het einde van het Audi nummer ook echt iets betekend en dat je die niet weg kan laten. MOrgen kan ik hem afhalen zei die. Pff als ik niks zou weten had ik zo de verkeerde in mijn auto gezet....

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: do mei 26, 2011 7:31
door sweeper
Die van Pierburg kunnen helemaal niet op de 1.8T blokken, en geloof dat het ook niet werkt met de 3.2V6.

Op fora zoals VWVortex staat het allemaal omschreven, en gaat het voornamelijk om de TDI motoren waar ze op werken, maar geven ze daar ook aan dat de wagens anders reageren, en beter rijden op de Bosch LMM.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: do mei 26, 2011 11:53
door denders

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: do mei 26, 2011 23:54
door Ronnie
Elmo299 schreef:Ik denk ik zal de test even doen voor dat we op de bank gaan op de TTunings MeeTTing.

Wat een kanon is dat ding zonder die kutsensor. Nu maar gelijk vervangen dus. We raar idd dat het waarschuwingslampje van de ESP dan aangaat. Wat heeft die ernou weer mee te maken hahahaha
Dat lampje schiet dan idd aan. Normaal hoort zonder aangesloten LMM je auto iets minder fijn te lopen omdat die zichzelf neit meer middels de LMM bijstelt wat die meet. Vervangen en je zal merken dat je een heel andere auto terug krijgt zonder vervuilde LMM ik verving die vrij snel volgens mij ten opzichte van anderen. Motor moet soepel lopen en niet maf gaan doen das zonde ;) heb nu een TT5 :D die wil ook wel.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 15:06
door Kartal
Ik denk dat ik ook maar een nieuwe LMM ga bestellen.. Zie dat je naast Bosch ook een Febi Bilstein kan bestellen voor de AJQ-motor.. Iemand enige ervaring hiermee?

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 15:24
door sweeper
Gewoon OEM houden. Het zal best werken, maar andere LMM reageert toch net even anders wat toch verschil kan geven.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 15:44
door Kartal
Ok.. En een nieuwe kost het dubbele van een ruilartikel.. Hoe betrouwbaar zijn de ruilartikelen?

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 16:09
door sweeper
Ruilartikel nemen. Het betekent alleen dat je de oude inlevert als je de nieuwe komt halen. Ze kunnen de behuizing hergebruiken.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 17:22
door Kartal
Ok.. Ik bestel het alleen via carpartsdirect, vraag me af hoe ze mijn oude willen meenemen..:)

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: zo sep 04, 2011 18:22
door sweeper
Geen idee, maar zo werkt het bij de dealer. Achter de code staat dan de letter X.

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo sep 07, 2011 13:22
door Kartal
De LMM is binnen.. Ik las hier in dit topic ergens dat je na de montage de auto 5x moet starten en stoppen etc? Klopt dit? Of is het puur "plug and play"?

Re: LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: wo sep 07, 2011 19:22
door Ronnie
Nee plug and play, de foutcode reset de ECU vanzelf. Zo niet kan je die truc toepassen.