Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#9922
Mijn Audi TT 1.8t Quattro is trouwens uit 05/1999...
Nou staat me iets bij dat de chiptuners de TT's die vóór 2000 zijn gefabriceerd, niet simpelweg via de stekker kunnen chippen.
Klopt dit?
Maakt dit verder nog wat uit?
Hoe gaat het dan in zijn werk?
Zitten hier nog nadelen aan verbonden?
Is het dus een hele andere computer in mijn tt?
door Erik
#10450
Vandaag chip laten herprogrameren bij [web]http://www.vastec.be[/web] zeer tevreden over de resultaten koppel is veel beter en zeer goede service
door allewijn
#10454
Erik schreef:Vandaag chip laten herprogrameren bij http://www.vastec.be zeer tevreden over de resultaten koppel is veel beter en zeer goede service
Bevalt het?
Kun je mij vertellen wat dit precies gekost heeft? En wat de opgegeven winst in PK's en Nm's bij vastec is?
Want via de website is deze informatie nog niet beschikbaar voor de TT.
door Erik
#10455
Kostprijs 500? voor 30 Pk en 80Nm :smt045
Gebruikersavatar
door Bartjuh
#11858
Hmm interesant topic...

Ik heb het hier op de pc allemaal eens op een rijtje gezet en toch een moeilijke keuze.
De prijzen schillen zo enorm terwijl de vermogen/koppel aantallen ongeveer hetzelfde zijn.

Je zal op vermogen bij de meeste op +- 210 uitkomen en koppel zit rond de 310.
Kwa prijzen is het van ( de grotere bedrijven) 399 tot 775

Het mooie is wel dat we bij die van Esther een mooie voor en na uitdraai hebben.

Meer forumleden hebben dit niet gedaan zeker ?

@allewijn : Bij OCT (Mij chef) was het helemaal duur... ik kon met korting 'm voor 825?(normaal 1092? www.oct-tuning.com) laten chippen dan ging hij naar 205PK en 300nm
Gebruikersavatar
door Bartjuh
#11889
Ik ben vandaag bij Dynojet in goes op de testbank geweest.
De resultaten waren goed... naja het vermogen klopte precies met de fabrieksopgave en het koppel was zelfs meer.

WheelHP 156.6 Pk
Engine HP 180,6 Pk

Wheeltorque 225Nm
Enginetorque 258,7Nm

Ik zal proberen de uitdraai online te zetten!

Grtz!

Bart
door allewijn
#12173
Even dit oude topic weer ophalen.
Ik twijfel nml nog steeds over 'waar' ik mijn TT nou ga laten chiptunen.
Ik moest weer denken aan TUNEX, die voor maar 225,- euro chipped op dit moment (50% korting).

Ik heb ze ge-emaild met de volgende reactie:

Goedemiddag,


Voor de Audi TT geld momenteel de aanbieding van 449,- voor 225,- incl. BTW en montage. Men heeft hierbij 5 jaar garantie op de software en een 30 dagen bedenktijd naar de tuning. Mocht men zich binnen 30 dagen om wat voor reden ook bedenken of wij passen de software dan gratis aan of wij installeren het originele programma weer en krijgt u uw aankoop bedrag terug.

Het vermogen stijgt voor de TT naar:
1.8 T 132 kW 180 PK --> 157 kW 215 PK 235 --> Nm 320 Nm

Bij de modellen uit 99 moet meestal een nieuwe chip gesoldeerd worden. Echter proberen wij eerst deze via de obd te tunen daar dit eenvoudiger en sneller gaat.
De gehele tuning duurt ca. 1,5 uur hierop kan men wachten.

Met vriendelijke groet,
Peter Angenent

TUNEX AUTOMOTIVE
industriegebied het Goor
Weteringstraat 6A
7041GW 's-Heerenberg
THE NETHERLANDS
TEL: +31-(0)314-667360
FAX: +31- (0)314-667265
Personal e-mail: peterangenent@tunex.nl
www.tunex.nl

----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Tim Allewijn [mailto:tim_allewijn@kpnplanet.nl]
Verzonden: zondag 27 mei 2007 16:46
Aan: Tunex Automotive
Onderwerp: Vraag van Tunex Automotive Shop


L.s.,

Ik heb via de website begrepen dat jullie op dit moment een aanbieding voeren mbt chiptuning (van 449,- voor 225,-). Ikzelf ben in het bezit van een Audi TT 1.8t 180pk Quattro uit 1999. Ik wil deze auto graag laten chiptunen en ben op zoek naar de beste prijs/prestatie verhouding, aangezien er nogal wat verschillen blijken te zijn. Kunt u mij aangeven of jullie mijn TT kunnen chiptunen, welke vermogenswinst
(PK/NM) hieruit voortvloeit en hoe dit in zijn werk gaat (uitbouwen chip of via stekker). Alvast vriendelijk bedankt,

Tim Allewijn
tim_allewijn@kpnplanet.nl


IK RAAK WEL HÉÉL ENTHOUSIAST!!!
IS DIT NIET MOOI?
door allewijn
#12222
Niemand anders plannen om naar Tunex te gaan?
Misschien kunnen we met meerderen langs!
Gebruikersavatar
door PaulusB
#12226
Ik ga naar lochem JD in het verleden ook al auto's laten chippen.
Gebruikersavatar
door MWTT
#34477
Waarom niet even info-en bij de/je Audi-dealer.

Zag laatst bij PON (geloof ik) de aanbieding van ABT (gewoon de beste voor Audi) met 25% korting..

Heeft de mijne ook gehad, jaren geleden (1.8 Turbo, nu met topsnelheid van 238 ECHTE km/uur gemeten met GPS)

Succes met je overwegingen.

MWTT
door rokky
#34478
allewijn,

Mijn broer heeft een 180 pk quattro TT gehad uit 1999. Deze was origineel nederlands.
Ik las in je eerste bericht dat deze niet in nl geleverd is. Mn broer had er dus wel 1. Ze zijn er dus wel.

Mss iemand op dit forum die hem gekocht heeft? Had bijna 2 ton op de teller.
door allewijn
#34479
rokky schreef:allewijn,

Mijn broer heeft een 180 pk quattro TT gehad uit 1999. Deze was origineel nederlands.
Ik las in je eerste bericht dat deze niet in nl geleverd is. Mn broer had er dus wel 1. Ze zijn er dus wel.

Mss iemand op dit forum die hem gekocht heeft? Had bijna 2 ton op de teller.
Ow oké, zou toch goed kunnen dat ze toch ook in NL geleverd waren.
Dit, door mij aangemaakt topic, is trouwens al erg oud.
Ondertussen is mijn TT allang door JD-engineering voorzien van een maatchip, waarbij ik 215PK en 340NM heb gekregen!
Hij rijdt nog steeds geweldig! Voor de extra NM's (+105PNM) zijn elke keer weer voelbaar!
Ik kan JD nog steeds bijzonder aanbevelen!
door Niall
#34480
MWTT schreef:Waarom niet even info-en bij de/je Audi-dealer.

Zag laatst bij PON (geloof ik) de aanbieding van ABT (gewoon de beste voor Audi) met 25% korting..

Heeft de mijne ook gehad, jaren geleden (1.8 Turbo, nu met topsnelheid van 238 ECHTE km/uur gemeten met GPS)

Succes met je overwegingen.

MWTT
ABT de beste :roll: weet uit persoonlijke ervaring dat het niet de beste is :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#34493
allewijn schreef:Ondertussen is mijn TT allang door JD-engineering voorzien van een maatchip, waarbij ik 215PK en 340NM heb gekregen!
Hij rijdt nog steeds geweldig! Voor de extra NM's (+105PNM) zijn elke keer weer voelbaar!
Ik kan JD nog steeds bijzonder aanbevelen!
Yep, heb het zelfde gevoel met mijn TT 212Pk en 339Nm bij Ronald.


Afbeelding
door KennyTT
#35038
leuke topic, heb net gemailed naar Heinz in belgië, en dat bedrijfje vraagt 600euro met vermogenmetingen. Zit sterk te twijfelen om te een afspraak te maken aangezien deze in België zeer gewaardeerd is bij tuners.
Mijn vraag is ; is het echt de moeite omdat ik mijn TT 180pk echt niet zo mega vind wat acceleratie momenteel :(
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]