Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door emanuel
#19261
allewijn schreef:Héééél erg mooi gedaan! Complimenten en tof dat je even wat foto's van de inbouw plaatst zodat wij allemaal zien hoe het geheel in elkaar gemonteerd is!
Zou je ook nog een fotootje willen maken van de plek waar je de T-splitsing gaat plaatsen en de druksensor?
Je hebt een hele mooie meter uitgezocht. Is hij trouwens ook nog 'dimbaar'? Want ik heb gemerkt in de auto van een vriend van me dat die meters (althans die van hem) nogal fel en daarom beetje storend waren in het donker.

Ik wil me trouwens ook bij deze aanmelden voor ÉÉN ring, en dan gewoon dezelfde versie als jij hebt. Dus mochten er genoeg gegadigden zijn dan zou het erg tof zijn als jij dat zou kunnen/willen regelen!

Groetjes,

Tim
Prima, dan heb ik dus al 3 extra ringen. Deze meter is idd dimbaar, er zit een draad bij die je aan de verlichting aansluit. Lampen aan, meter dimt.
door emanuel
#19266
Zo, hij zit er helemaal in. Vanmorgen al vrij vroeg begonnen met de inbouw. Eerst een goede plek gezocht voor de sensor. Ik wilde zo dicht mogelijk bij het blok komen, maar wel op een plek waar hij niet in de weg zit bij onderhoud. Ik heb een knus plekje gevonden tegen een steun van de veerpootbrug. Deze heb ik er even uit gehaald en de steun ook, zodat ik er gemakkelijk 2 gaatjes in kon boren. Met een paar stevige zelftappers de sensor vastgezet op de beugel en aan de achterkant de boel verzegeld met een beetje anti roest primer. De hele handel weer terug gemonteerd en toen verder met de slang aansluiting.
Afbeelding

Ik heb de benzinedruk regelaar gekozen omdat ik die op heel veel plaatsen op fora tegenkom als een goed plek. De originele slang heb ik niet doorgesneden, ik kan later dus weer alles origineel maken als dat nodig is.

Afbeelding

Alles met tyraps goed vastgezet, als die slang warm wordt zou hij er zoo maar af kunnen schuiven door de druk. De draden van de sensor heb ik met katoen tape netjes omwikkeld, dat ziet er meteen voor beter uit. Ik heb schutbord zit een gat, een stukje boven het gas pedaal, daar heb ik de draad doorgestoken, naast de voedingskabel voor mijn versterker. Binnen in de auto moest de bekleding onder het stuur eraf om overal goed bij te komen. Op de foto's is te zien dat ik de +12V en de massa van de originele punten af heb gepakt (blauwe knelringen). Ook hier alles met katoentape omwikkeld en met een paar tyraps vastgezet. De draad voor de dimmer zit aan een van de draden die aan de verlichtingsschakelaar zit (2de pen van linksboven). In de +12V lijn zit een zekeringhouder met een 5A zekering.

Afbeelding
Afbeelding
En dit is dan het eindresultaat:

Afbeelding
Ik ben er zelf erg te spreken over, het luchtrooster werkt nog prima, en geeft geen extra luchtruis, ook niet als de aanjager wat hoger staat. Het is leuk om de meter continu bezig te zien. Het ziet er naar uit dat mijn TT het tot ongeveer 0,85 Bar overdruk schopt. Ik hoop dat die waarde klopt, dan is het motortje nog gezond. (niet getunede motor 165 Kw)
door emanuel
#19267
Ships, net even zitten kijken in Elsawin en daar zou de maximale druk tussen de 1,7 en 2.0 Bar moeten liggen. Er is dus toch iets mis. Ik denk zelf aan de N75 magneetklep. Ik zal deze zo eens gaan testen, want dit is niet goed.......

Edit: Nog eens goed teruggelezen in Elsawin hoe de turbodruk gemeten moet worden, hebben ze het over de 'absolute' druk, dus die is standaard al rond de 1 Bar, er moet dus een overdruk tussen de 0.7 en 1 Bar zijn, en die is er dus wel.... Pfoe, geschrokken voor niets.

Volgens deze testhandleiding moet de turbodruk op dezelfde plaats gemeten worden waar nu mijn T-Stuk zit, die zit dus wel goed. :wink:
Gebruikersavatar
door screamer
#19270
[s]Dat is denk de waarde die de boost senor van de ECU meet, de 1,7 á 2.0 bar. Je moet daar nog 1 bar van aftrekken. De sensor geeft de werkelijke waarde, maar op deze hoogte (zee niveau) heerst er ongeveer al een druk van ca. 1 bar. En het gaat om de druk die de turbo verhoogd boven op de omgevings druk. [/s]Uuhhh.. sorry niks gezegt, je had het zelf al gevonden :D :D. Hahah

Maar ziet er gaaf uit! Hopelijk wordt het wat met de ringen. ;) :D

Guy
door emanuel
#19272
screamer schreef:[s]Dat is denk de waarde die de boost senor van de ECU meet, de 1,7 á 2.0 bar. Je moet daar nog 1 bar van aftrekken. De sensor geeft de werkelijke waarde, maar op deze hoogte (zee niveau) heerst er ongeveer al een druk van ca. 1 bar. En het gaat om de druk die de turbo verhoogd boven op de omgevings druk. [/s]Uuhhh.. sorry niks gezegt, je had het zelf al gevonden :D :D. Hahah

Maar ziet er gaaf uit! Hopelijk wordt het wat met de ringen. ;) :D

Guy
Bedankt voor het meedenken! Wat de ringen betreft, laat me maar weten hoeveel je er wil hebben en PB me even je adres, dan ga ik er voor zorgen dat er een serie gemaakt gaat worden. Er zijn ook forumers die een oplossing zoeken die ipv de asbak gemonteerd kan worden. Deze kan ik ook ontwerpen en laten maken, alleen zal die een flink stuk duurder worden....
Gebruikersavatar
door Cees
#19285
Dankzij mijn RNS-E heb ik geen asbak meer....... 8) 8)
Ik zoek eigenlijk meters die gelijk zijn aan de meters van het instrumentenpaneel.

Je mag mij wel noteren voor 2 ringen, weer een goede actie!!!!!......... 8) :D 8)
door allewijn
#19286
Emanuel: Echt hArTsTiKkE mooi gedaan!
Super dat je foto's van alles genomen hebt, duidelijker kan niet.
Hoeveel druk zou een gechipte versie moeten creëren? (180pk en 225pk)
Waar had jij trouwens nou jouw meter vandaan? Was dat Ebay? Zijn deze niet ook in winkels in Nederland te krijgen(ook denkend aan een inkoop-actietje)
Zoals ik trouwens al had aangegeven, noteer mij gaarne voor één ring:

Namen voor ringen:
- Tim Allewijn, 1 stuks
-
-
-
-
-
-
-
-
Gebruikersavatar
door screamer
#19290
Cees schreef: Je mag mij wel noteren voor 2 ringen, weer een goede actie!!!!!......... 8) :D 8)
We hebben hier alleen maar goede acties toch Cees. ;) 8) Hahahah.
Gebruikersavatar
door screamer
#19291
Namen voor ringen:
- Tim Allewijn, 1 stuks
- Cees, 2 stuks
- Guy, 2 stuks
-
-
-
-
-
-
-
Gebruikersavatar
door Cees
#19303
Hoe bedoel je, actief FORUM :?: :?: .................. :shock: 8) :D
door emanuel
#19304
Mijn meter heb ik idd van Ebay, maar Charlotte heeft meters die hier erg veel op lijken, Remarc heeft ze in z'n bolide zitten (zie foto aan begin van dit topic) Ik wilde graag een externe sensor omdat het me lastig leek een slang naar binnen te voeren. Achteraf was dit niet echt nodig geweest, een slang is eigenlijk minder werk :?

Misschien dat Charlotte mee wil doen met de Forum actie zodat we een mooie complete set aan kunnen bieden?
Gebruikersavatar
door Cees
#19305
Goed idee........... :D :D
Gebruikersavatar
door screamer
#19306
Dat zou helemaal mooi zijn! :smt023 :D
Gebruikersavatar
door Ferdi
#19312
Mag ik de lijst verder aanvullen :rr:

Namen voor ringen:
- Tim Allewijn, 1 stuks
- Cees, 2 stuks
- Guy, 2 stuks
- Ferdi, 2 stuks (waarom heeft Tim er maar 1 ??)
- ...
- ...
-
door allewijn
#19316
Ferdi schreef:Mag ik de lijst verder aanvullen :rr:

Namen voor ringen:
- Tim Allewijn, 1 stuks
- Cees, 2 stuks
- Guy, 2 stuks
- Ferdi, 2 stuks (waarom heeft Tim er maar 1 ??)
- ...
- ...
-
Omdat ik maar één ring wil, ik wil enkel een turbodrukmeter in het linker-ventilatie-rooster zetten.
Sommigen willen twee meters (oliedruk en turbodruk) in de twee middelste ventilatie-roosters, vandaar één of twee ringen.
Ik wil hetzelfde als emanuel!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
Even voorstellen

Hallo allemaal. Guido, 54 jaar uit Limburg. Ik rij[…]

Even Voorstellen

Goedemiddag, Ik ben Marcel en ben sinds kort in h[…]

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]