Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr dec 28, 2007 10:28
door marve
allewijn schreef:---Topic titel aangepast---

Het énige voordeel is inderdaad dat ik nu al veel lol heb ik de extra newtonmeters en extra pk's (ten opzichte van de 'miezerige standaar geleverde 164pk), en als ik nou het EUVEL vindt en de 210 wel ga gehalen ik nógmaals lol ga beleven!
Maar voor de rest is het natuurlijk erg sneu wat me gebeurd is...

MARVE: De kat echt verstopt? Hoe zou dat komen? En wat kost een sportkat wel niet, om alleen maar ff kort te sluiten of het dat nou echt is :cry:
Kan gebeuren na verloop van tijd.
Nee geen andere kat, maar een tussenpijpje, dus zonder kat = niet duur, maja je moet wel weer op de rollenbank

Geplaatst: vr dec 28, 2007 10:32
door marve
had je toch wel ron 98, of vpower in je tank zitten ????

Geplaatst: vr dec 28, 2007 10:35
door marve
tenbrey schreef:
Ferdi schreef:geloof niet dat het zoveel uitmaakt dat je bij JD laat tunen of bij Tunex behalve dat je 300 euro meer neertelt en
zogenaamd op maat gechipt hebt...denk echt niet dat je dat maatwerk op de weg kunt merken..
er zijn al standaard obdtuning waarden voor de TT en of je dit nog opmerkelijk veel kan verbeteren dmv een rollenbank,
betwijfel ik ten zeerste.
Vind het sowiezo onzin dat men zoveel geld vraagt voor tuning, uitgaande dat het softwarematig werk is, niemand verdient
500 euro per dag, daarom vertrouw ik meeste (90%) autobedrijven niet, het zijn geen advocaten of ministers maar vragen
wel om astronomische bedragen :smt011


Absoluut NIET mee eens....
Lees even mijn quote van hierboven
ik al helemaaaaaaaallllllllll niet

Geplaatst: vr dec 28, 2007 11:00
door PaulW
Moet dit even kwijt
@ Ferdi
Je zegt"niemand verdient E. 500,- per dag" Dus je snapt niet waarom het zo duur moet zijn en vertrouw je daarom 90% van de bedrijven niet!
Dan snap jij niet hoe het in de Software brance werkt jongen! Ik zit er zelf in, en weet je wat mijn collega's per dag kosten, het dubbele of meer , juist al gauw E. 1000,- per dag.
Net als bij JD Engineering betaal je niet gewoon een "werkplaatstarief", maar de uren/ maanden!! ontwikkeling die er in de Software zit !! Wat denk jij als je een Software Programma koopt "Goh betaal ik zoveel voor slechts een CDtje !?" Nee jongen, je betaald voor de Technolgie en de voor de tot stand koming van dit resultaat. Jeroen bij JD, die zit steekt daar al zijn tijd in de ontwikkeling van de Chip, en die betaal jij ja, dat zijn vele, vele uren, als je die zou moeten betalen dan besef je misschien dat E 500,- niet eens zoveel is!

@Allewijn. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik zie het anders. Je hebt nog steeds een flinke vermogenstoename van 163 PK naar 190PK. En dan nog het koppel! Je geeft dit zelf toe, want je voelt het. Je moet het nu zoeken in andere zaken waar het stukje vermogensverlies zit. Besef dat als je nooit was gaan chippen, je nu nog steeds rondreed met 163PK...!

Geplaatst: vr dec 28, 2007 12:13
door allewijn
PaulW schreef: @Allewijn. Ik begrijp dat je teleurgesteld bent, maar ik zie het anders. Je hebt nog steeds een flinke vermogenstoename van 163 PK naar 190PK. En dan nog het koppel! Je geeft dit zelf toe, want je voelt het. Je moet het nu zoeken in andere zaken waar het stukje vermogensverlies zit. Besef dat als je nooit was gaan chippen, je nu nog steeds rondreed met 163PK...!
Dat is zeker waar, de extra kracht is gewoon heerlijk.
Had ik mijn grafiek hier trouwens al gepost?
Hier alvast een foto ervan dan:
Afbeelding

En daar zie je het, hij bouwt keurig op, met veel NM's, alleen dan is het bij zeg 4000 toeren over, dan bouwt hij lineair af :cry:

Antwoord op de andere vragen (en aan jullie allen weer dank dat jullie zo actief deelnemen en oplossingen proberen aan te dragen voor me!)
- Ik had BP Ultimate ron98 getankt
- Een JD maatchip is vele malen krachtiger dan een tunex achtige chip. Ik heb bij JD een grafiek gezien van zoonzelfde chipper en daarna een grafiek van wat hij daar zelf van maakte (na die goedkope software van die chipboer over te schrijven met zijn software) en dat zijn vééél mooiere grafieken hoor.
- Kom je met een katvervanger / sportkat echt niet door de APK jôh?
- Ik heb gezegd dat er 170.000 op stond. JD zei dat dit helemaal niet erg was, dat hij 1.8t blokken had gehad met 250.000km erop zonder problemen.

Geplaatst: vr dec 28, 2007 13:44
door Niall
Is de lambdasonde van de KAT ook nog goed? Die wil ook nog eens kapot gaan of slechte waardes geven. Voordeel is dat als je het probleem gevonden hebt terug kan naar JD en hij het gratis nijstelt, althans was het vroeger zo.

Geplaatst: za dec 29, 2007 18:00
door allewijn
Niall schreef:Is de lambdasonde van de KAT ook nog goed? Die wil ook nog eens kapot gaan of slechte waardes geven. Voordeel is dat als je het probleem gevonden hebt terug kan naar JD en hij het gratis nijstelt, althans was het vroeger zo.
Ik denk dat ze bij JD de waardes van de sonde ongetwijfeld uitgelezen hebben :?

Geplaatst: zo dec 30, 2007 11:50
door allewijn
Iemand anders nog ideeën over hoe ik mijn verloren PK's terug kan winnen????

Geplaatst: zo dec 30, 2007 13:50
door Niall
Heeft jeroen niets gezegd ovder de gevraagde turbo druk tov de geleverde druk??

Geplaatst: zo dec 30, 2007 13:55
door allewijn
Niall schreef:Heeft jeroen niets gezegd ovder de gevraagde turbo druk tov de geleverde druk??
Die druk zo volgens hem in orde zijn, hij behaalde de druk welke hij met het chippen ingegeven had.

Geplaatst: zo dec 30, 2007 21:06
door rene4u
Denk toch dat een dichgeslibte kat roet in het eten gooit op dit moment. Check dat eerst.

Geplaatst: zo dec 30, 2007 21:50
door allewijn
rene4u schreef:Denk toch dat een dichgeslibte kat roet in het eten gooit op dit moment. Check dat eerst.
KATALYSATOR & ROET in het eten --> Leuke woordspeling :D
Maar hoe kan je dit het makkelijkste checken? Want als je hem eronderuit (laat) halen, dan zie je dat toch niet meteen?

Geplaatst: zo dec 30, 2007 22:30
door rene4u
Ik vond hem ook wel grappig. :D

Maar goed, om even op je vraag terug te komen...misschien kun je hier wat mee?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe weet je dat de katalysator kapot is?

Er zijn 2 manieren waarop een katalysator kapot kan gaan. Door opstopping of door contaminatie. Een waterdicht systeem om een verstopte van een normaal werkende katalysator te onderscheiden is er niet. De katalysator dient dan ook manueel gecontroleerd te worden. Sommige mechaniekers zullen ook de lambda sensor verwijderen en het verschil in motorvermogen bekijken. Maar dat kan uiteraard enkel bij benzinemotoren.


Bij contaminatie zullen de reductoren (platinum en het rhodium) vervuild worden door slechte diesel. Zoals bijvoorbeeld gelode diesel. Het lood zal dan een coating op het edelmetaal vormen zodat de uitlaatgassen er niet meer bij kunnen komen. Overmatig gebruik van dieseladditieven kunnen hetzelfde effect veroorzaken. Een verschil in motorvermogen is hier (nauwelijks) niet, maar wel schadelijkere uitlaatgassen.


Een verstopte katalysator zal het motorvermogen reduceren omdat de tegendruk in de motor te groot wordt. De motor zal dan binnen enkele minuten afslaan wegens een te hoge druk. Ook zullen geblazen motoren de kans hebben om hun turbo te doen springen.


Er is ook een significante relatie tussen een kleine topsnelheiddaling en de graad van de verstopping. Een half verstopte katalysator zal als een toerentalbegrenzer werken. Vanzelfsprekend geen veilige.

Geplaatst: wo jan 02, 2008 7:07
door Ronnie
emanuel schreef:Das balen Tim, daar ga je uiteindelijk niet voor naar een dure tuner om toch een aantal Pk's te weinig te krijgen. Ik zou zelf nooit aan een kat vervanger beginnen. Het is slecht voor mens en mileu, het stinkt en je moet voor iedere APK je oude Kat er weer onder gaan schroeven. Er bestaat de mogelijkheid om je kat te laten reinigen. Ik heb deze in NL nog niet gevonden, maar het zal er vast wel zijn.
Kat reinigen ooit gedaan van mn scooter... benzine dr in en aanstoken maar op een open veld want die uitlaat als je die los neerlegt van een scooter kun je een stuk verder op gaan zoeken :D
Die kat hield iig geen vermogen meer tegen maar gaf meer vermogen na t fikbeurtje :lol:

Geplaatst: wo jan 02, 2008 10:52
door emanuel
Ronnie schreef:
emanuel schreef:Das balen Tim, daar ga je uiteindelijk niet voor naar een dure tuner om toch een aantal Pk's te weinig te krijgen. Ik zou zelf nooit aan een kat vervanger beginnen. Het is slecht voor mens en mileu, het stinkt en je moet voor iedere APK je oude Kat er weer onder gaan schroeven. Er bestaat de mogelijkheid om je kat te laten reinigen. Ik heb deze in NL nog niet gevonden, maar het zal er vast wel zijn.
Kat reinigen ooit gedaan van mn scooter... benzine dr in en aanstoken maar op een open veld want die uitlaat als je die los neerlegt van een scooter kun je een stuk verder op gaan zoeken :D
Die kat hield iig geen vermogen meer tegen maar gaf meer vermogen na t fikbeurtje :lol:
Ik bedoel reinigen, niet AFSTOKEN! :shock: volgens mij heb je geen kat meer over als je dat doet. Probleem is dan ook opgelost tot je APK gekeurd moet worden....

Maar wel leuk om een keer te doen :D