Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Tricks
#23026
allewijn schreef:
Tricks schreef:Tim, je kan op de site van Biesheuvel gewoon veren per kleur bestellen hoor. Ik heb gisteren nl een gele besteld...
Dankje! Maar ik heb nu voor maar 15,50 euro een héle set besteld, kan ik lekker uitproberen! (veren+stelplaatjes)
Is goedkoop! Nogal een verschil met een hele set bij Biesheuvel...
door allewijn
#23248
knotski schreef:Tim,

een voordelige set veren haal je bij de www.autosportcompany.nl,
de kleuren groen, geel, blauw en rood komen naar je toe deze lente voor de prijs van:

12,50 voor een set,
dat is 18,50 incl verzending

niet originel Forge veertjes volgens mij,
maar ze passen wel en hebben verschillende sterktes.
de gele werkt perfect voor mijn gechipte 225!
(blauw is maar iets minder slap, maar rijdt veel minder soepel)

doe er je voordeel mee,
gr
Gerard

ps:
ik heb nog steeds over:
2 groene veren,
1 x blauw
en 1 x rood

wie o wie?

ps2:
ze verkopen daar ook een Forge Actuator, is dat net zoiets als een n249 mod? TT aluminium verstelbare wastegate actuator
'Knotski':
Ook ik heb vandaag een setje veren van de autosportcompany ontvangen (groen,geel,blauw,rood en 3 plaatjes).
Nu zit ik zo te voelen, en het lijkt wel alsof ik echt géén verschil tussen de gele en de blauwe voel...
De groene is beduidend slapper, de rode is absoluut de sterkste. Maar tussen geel en blauw voel je 'geen' verschil.
Met de ogen dicht verscheidene mensen laten voelen, en bijna niemand kan eenduidig zeggen welke de slapste is.
Moet ik nou wel echt de gele gebruiken? Of een groene met stelplaatjes?
Ik haal max iets van 1.3Bar druk en de originele Forge blauwe in mijn DV006 was te STERK!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23271
morgen met emanuel eens kijken hoeveel druk ik heb... ben benieuwd
Gebruikersavatar
door knotski
#23279
Tim,

ook ik kon het verschil in de hand niet voelen tussen geel en blauw,
na flink wat testen komt blauw er toch een stuk slechter af in mijn wagen dan geel,
ik rijd dus met de gele ..
ze zien er uit alsof ze er zelf met de kwast overheen zijn gegaan he? :-)
door allewijn
#23286
knotski schreef:Tim,

ook ik kon het verschil in de hand niet voelen tussen geel en blauw,
na flink wat testen komt blauw er toch een stuk slechter af in mijn wagen dan geel,
ik rijd dus met de gele ..
ze zien er uit alsof ze er zelf met de kwast overheen zijn gegaan he? :-)
Inderdaad, ze waren qua kleur een beetje erg simpel/slecht gespoten, maargoed dat doet niets aan de werking van de veren.
Ikzelf heb de gele er nu ook ingezet en voelde gelijk dat dit absoluut dé beste is!
Wat een verschil de sterkte van zo'n veertje uitmaakt zeg! Ongelofelijk!
Dit is precies de juiste compromis tussen kracht, oppakken, doortrekken in volgende versnelling en afblaasgeluid!
Kortom: De GELE veer is een aanrader voor de meesten van ons (met gechipte TT).

Nu nog m'n N75 klepje vervangen en dan hoop ik helemaal super soepel te rijden.

(Ik reed gister trouwens in een identieke zwarte 180pk quattro TT, waarmee ik proef moest rijden voor een kennis van mij. Hij wilde deze kopen maar liet mij er eerst, alvorens tot aankoop over te gaan, naar kijken en uitlezen met vagcom.
Alles was in orde aan die TT, hij heeft hem dus ook gekocht!
Leuke voor mij was om eens in een identieke TT te rijden. Gekke is dat alles dan toch weer ff nèt iets anders aanvoelt, maar opzich voelde ook deze TT goed qua sturen,schakelen,veren,etc. Ik merkte nu echter pas weer hoe vreselijk veel sneller mijn gechipte TT is t.o.v. die standaard TT :lol: )
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23313
dan moet je niet in een anders tappen die weer meer heeft als je dan in die van jezelf stapt baal je dat ie te langzaam is ;) maar t geluid van deDV is dus hoorbaar! netjes Tim want dat hoor ik graag bij mij onder de kap vandaan komen.
door allewijn
#23320
Ronnie schreef:dan moet je niet in een anders tappen die weer meer heeft als je dan in die van jezelf stapt baal je dat ie te langzaam is ;) maar t geluid van deDV is dus hoorbaar! netjes Tim want dat hoor ik graag bij mij onder de kap vandaan komen.
Bij mij is dat geluid denk ik vooral hoorbaar door modificatie van het luchtfilter icm de DV006 en gele veer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door svkaster
#23326
Mijn DV is ook goed hoorbar, en ik heb mijn OEM luchtfilter behuizing niet gesloopt. Ik heb enkel een K&N luchtfilter geplaatst in mijn OEM behuizing.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23400
ik heb standaard alles op de dv met blauwe veer en maat chiptuning na dan, bij mij hoor je t erg goed als de DV in werking gaat
door crauwels
#25388
Ik heb me zonet ook een dv van forge besteld. Maar wat is dat allemaal met die veertjes, ik snap er niet goed het nut van, moet je eerst weten op welke druk je draait en dan het bijpassent veertje erin steken???
Gebruikersavatar
door screamer
#25424
crauwels schreef:Ik heb me zonet ook een dv van forge besteld. Maar wat is dat allemaal met die veertjes, ik snap er niet goed het nut van, moet je eerst weten op welke druk je draait en dan het bijpassent veertje erin steken???
De veer in de Forge DV zorgt er voor dat de klep (meer is een DV niet) gesloten blijft als je het gaspedaal ingedrukt houd. De beschikbare veren verschillen in veer spanning (noem je dat zo?) waardoor je zeg maar kracht die nodig is om de klep (DV) te open kan beïnvloeden. Als je TT gechipt tuned wordt gooien ze de druk die de turbo opbouwt omhoog. Hier door kan de DV makkelijker open wat niet altijd gewenst is en dan kan dat met een andere veer opgelost worden.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25510
klopt inderdaad...

wie er overigens toch een Blow Off Ventil BOV op wil hebben...
de *** kan dat monteren en inlezen heb ik vernomen afgelopen zaterdag, die kan namelijk de storing eruit halen uit het motormanagement waardoor het wel netjes kan werken.
Die bouwt ook extremere set ups qua tuning, alleen ik hoef dat gesis niet onder de kap, de DV maakt al geluid genoeg.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]