Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#25610
ik heb ook wel intresse.maar in belgie hebben we van alles attesten nodig zouden dit allemaal in orde zijn vraag ik mij af.
Gebruikersavatar
door hj
#25612
ik ook wel belangstelling, hoor het wel alles mensen gezamelijk willen bestellen.
Gebruikersavatar
door Cees
#25623
Wordt het geluid dan niet te blikkerig??

Je kunt er ook voor kiezen om de kat te laten vervallen, en bij de APK de kat ertussen te plaatsen.
Dan is je weerstand helemaal weg, en heb je een optimale flow.
Het moet mogelijk zijn om een race-uitvoering aan te schaffen met een losse kat erbij.
Volgens de prijzen op de site kost de kat "maar" 75 dollar.

Zonder kat is het mogelijk om de lambda-sonde met de VAGCOM eruit te programeren....

Tevens heb je nergens voor 350 euro een 3" downpipe met sportkat.


Dit is wel een mooi project om samen met een man of 10 te doen, dit moet schelen in de aanschaf.
Een aantal bruggen afhuren en zelf sleutelen.
door allewijn
#25624
Geluid met downpipe en testpipe van 42 draft (en milltek eindpijp) klink zo:

Gebruikersavatar
door massari
#25625
Ondertussen is het Milltek catback systeem gemonteerd. Het geeft een mooi donkerbruin geluid met een hoorbare plof rond de 3000 toeren als je overschakelt. De auto reageert erg goed en directer op het gaspedaal. Optisch gezien vullen de 100mm eindpijpen de diffuser beter op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus de non-resonanted versie, die is wel wat luider dan de resonanted versie, helaas kan ik er niet over oordelen wat het verschil daadwerkelijk in de praktijk is. Dat zal forumlid @Screamer me kunnen vertellen, die heeft de resonanted versie.

Voor wat betreft de 3" downpipe + high flow kat van DD42; daar moet ik even een inventarisatie maken wie er in zo'n systeem geinteresseerd is, dus bij deze maak ik even een lijstje, hierna zal ik de firma een mail sturen om te kijken of we tegen een mooie prijs het spul naar NL kunnen krijgen:

1. Massari
Laatst gewijzigd door massari op di apr 15, 2008 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Cees
#25628
Hier geef ik me ook voor op................. :D :D :D

1. Massari
2. Cees
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25630
Op zich ziet er dit allemaal wel erg interessant uit, maar die $ 600,- is dat dat een compleet plaatje, of komt daar dan nog meer bij kijken? Ik ben een leek op dit gebied, dus excuses voor de vraag :D
Ook ben ik niet in staat dit "zelf" onder mijn wagen te monteren, dus een adresje (wat Cees al aanhaalde) of een gezamelijke montage zou voor mij een vereiste zijn.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Cees
#25632
Wat ik begrepen heb is deze 600 dollar het complete plaatje.
Liever heb ikzelf de race versie en een losse kat erbij, dit voor de APK.
De kat heeft verder geen demper functie, dus je geluid blijft hetzelfde omdat de aansluiting op de middelste demper plaats vindt.................. :D :D
Volgens mij is dan de totale prijs 675 dollar.
We hebben zelf de beschikking over een VAGCOM, voor de lambda-sonde.
Nu nog een paar meer deelnemers en een aantal bruggen, dan komt het helemaal goed......................... :D :D
Volgens mij moet dit wel in 1 dag te doen zijn....................................
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25634
Een klant van me heeft 3 bruggen waar zeker 2 TT's per brug op kunnen en nog een 25 meter lange put rij dr ook maar een aantal boven :D maja dat is pas in mei een keer operationeel dat pand.

Ik heb gereden met een katvervanger en t geluid wordt gewoon blikkiger hoe je t ook went of keert maar t wordt ook voller... als je bouten gewoon los komen onder de auto dan kan je met een brug t in een half uur 3 kwartier gepiept hebben om t te verwisselen als niet-monteurs zijnde.
Gebruikersavatar
door massari
#25641
Goede tip naamgenoot Ronnie! 8)
Geen idee hoe lang de bestelperiode zal zijn bij 42DD. Misschien kunnen we dan gebruik maken van die bruggen of we moeten zelf iets anders verzinnen.

Ik ga zelf voor de Street versie. Zou wel de Race versie willen hebben maar ik zie mezelf niet elk jaar voor de APK de kat verwisselen. Per slot van rekening maakt mijn ongedepte catback van Milltek al best een hoop herrie. :wink:
Gebruikersavatar
door Cees
#25642
Ik heb ze in Amerika een mail gestuurd......... :D
Vreemd dat de dealers van deze downpipe een andere prijs hanteren....................... :? :?
In de euro landen kost deze downpipe 650 euro................... :shock:
Hebben ze gewoon van de dollar de euro gemaakt.................................. :? :?

Er komen natuurlijk invoerrechten en verzendkosten bij, als ik een prijsplaatje heb, meld ik het effe.................. :D
Gebruikersavatar
door massari
#25656
Ok Cees, hou ons op de hoogte!

:lol:
Gebruikersavatar
door screamer
#25669
massari schreef:Ondertussen is het Milltek catback systeem gemonteerd. Het geeft een mooi donkerbruin geluid met een hoorbare plof rond de 3000 toeren als je overschakelt. De auto reageert erg goed en directer op het gaspedaal. Optisch gezien vullen de 100mm eindpijpen de diffuser beter op.

Afbeelding vervangen door een URL http://url.photobucket.com/albums/v298/ ... 0918_2.jpg

Afbeelding vervangen door een URL http://url.photobucket.com/albums/v298/ ... 0922_2.jpg

Ik heb dus de non-resonanted versie, die is wel wat luider dan de resonanted versie, helaas kan ik er niet over oordelen wat het verschil daadwerkelijk in de praktijk is. Dat zal forumlid @Screamer me kunnen vertellen, die heeft de resonanted versie.

Voor wat betreft de 3" downpipe + high flow kat van DD42; daar moet ik even een inventarisatie maken wie er in zo'n systeem geinteresseerd is, dus bij deze maak ik even een lijstje, hierna zal ik de firma een mail sturen om te kijken of we tegen een mooie prijs het spul naar NL kunnen krijgen:

1. Massari
Ik denk dat de non-resonanted uitvoering van jouw vooral een wat dieper geluid geeft. En bij mij ploft hij nauwelijks. Heb je wel een tussen demper?


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door massari
#25673
Het geluid is idd diep, maar hoe diep kan ik nog niet vergelijken. Moeten we eens de auto naast elkaar gaan zetten.
Volgens mij zit er bij de non-resonanted versie een loze tussendemper onder de auto.
Gebruikersavatar
door screamer
#25691
massari schreef:Het geluid is idd diep, maar hoe diep kan ik nog niet vergelijken. Moeten we eens de auto naast elkaar gaan zetten.
Volgens mij zit er bij de non-resonanted versie een loze tussendemper onder de auto.
Daar lijkt het idd wel op hij ploft meer en dieper geluid, kan haast niet missen. We wonen niet ver van elkaar, dus kunnen eens een vergelijkend waren onderzoekje doen. Hahah. :)


Guy

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]