Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#27794
Als ik de grafiek zie, zijn er 2 waardes. Pk op de wielen en Pk aan de motor? klopt dat? Hoe wordt de standaard het aantl Pk aangegeven? Aan de wielen of aan de motor? Want anders is er maar een toenamen van z'n 11 pk. Alleen het koppel zou dan aardig toegenomen zijn.
door PaulW
#27819
Ja, dit is een leuke..

Je ziet inderdaad PK aan de motor (overeenkomstig gemeten aan de krukas) en aan PK aan de wielen. De standaard 225PK die opgegeven wordt is van de motor, dus je gaat van 225 naar 268pk. Vermogen aan de wielen is ook goed om te meten, hoe minder verlies hoe beter. In dit geval is het reeel.

In de meeste gevallen wordt het aantal PKs van auto´s weergegeven als zogenaamd DIN pk. Dit is dan altijd gemeten aan het vliegwiel (dus zonder alle andere extra zaken die door de motor worden aangedreven).

DUS bij een Testrun is enkel het aantal PKs aan de wielen correct. PKs van de motor kun je niet meten, tenzij je alle zaken als dynamo, vernsellingsbank, hydraulische pompen etc. verwijderd!!

Wil je werkelijke vermogenstoename zien dan moet je eigenlijk een testrun voor het chippen doen en na het chippen, dan weet je pas echt wat je gewonnen PK´s zijn!
Gebruikersavatar
door screamer
#27824
Duidelijk. Vroeg me dat altijd al af. Maar hoe meten ze dan bij JD het aantal PK op de krukas? Is dat gewoon een berekening van alle verliezen?
door PaulW
#27836
Aangezien ze het vermogen (PKs) van de motor dus niet kunnen meten, moet dit haast wel inderdaad na een berekening van de verliezen zijn. Dus eigenlijk moet je vermogens vergelijken na tunig bij PKs op de wielen, dit kunnen ze enkel juist meten op een testbank.
Zou eigenlijk bij een Tuner eens moeten navragen hoe ze het kunnen meten aangezien de auto enkel aan de wielen kan worden gemeten.
Gebruikersavatar
door Rob
#27837
Heb zelf een afspraak gemaakt en gevraagd wat de korting voor Audi TT club members is en dat was 10%. Na enig overleg is ook dit getuned naar 15%. Heb JD gemeld dat ik dit op de site zou zetten dus kan iedereen er gebruik van maken!
Gebruikersavatar
door bazzz
#27838
hmm scheelt natuurlijk wel weer een hoop centjes.... maakt het aantrekkelijk om lid te worden!!!
Gebruikersavatar
door tim
#27840
ik heb mij alvast ingeschreven.

Regelmatig valt de hendel om mijn dashboardkastje […]

Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]