Audi TT Club - Forum

Stay Tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#33378
Ingmar schreef:Hallo allemaal,

Graag wil ik mijn ervaring met jullie delen. Ik heb beide chips in mijn auto gehad, zowel JD Engineering als ***...

Op de bank met mijn standaard chip haalde ik de exact de 226 pk (6075 rpm) en 268 nm (5290 rpm) Dit om aan te geven dat mijn TT fris is.
JD Engineering chip 244 pk (5430 rpm) en 319 nm (5245 rpm) JD belooft 260 pk en 360 nm
*** chip 258 pk (5930 rpm) en 394 nm (3845) !!!

Ook had ik duidelijke waarneembaren dipjes in het toerenbereik tussen 4000 en 6000 rpm met mijn JD chip.
Die ik nu NIET waarneem met mijn VR 6 Specialist chip, Het koppel ligt 1400 toeren vroeger, en geloof me , dat is veeel vroeger!

De auto is gewoon veel sterker geworden bij een vroeger toerental en... hij loopt alsof die uit de fabriek komt, zonder inhouden dipjes of dergelijke!

Je mag zelf je conclusie trekken.
Succes met je keuze,

Groetjes Ingmar
Ik wil dit even IETS nuanceren, want Jeroen Dik is absoluut minimaal niet zo goed als de ***.
Dat er in jouw specifieke geval bij hem minder vermogen uit kwam, kan liggen aan allerlei zaken. Betekent niet dat het altijd zo is!
Overigens: Betrof de chip bij Jeroen Dik een MAATCHIP? Want dat scheelt een hele stap tov een standaard chip bij JD!
(ikzelf heb een maatchip bij JD laten zetten, van 180pk 235nm naar 215pk 340nm)
Gebruikersavatar
door Masterwill
#33382
HansTT schreef:
Ronnie schreef:
bazzz schreef:chipmeister doet/deed forumlid Jos_br veel mee als ik me niet vergis.
NEVER aan beginnen!!! die hebben de 225 coupe die ik had gedaan, ellendige chiptuning, pingelen, erg agressief... als je je wagen wil slopen vooral van hun een chip aanschaffen. Vliegt als de brandweer als je het stoten van de motor voor lief neemt en voor de duidelijkheid LMM sensoren etc. alles was reeds vernieuwd... maar eens en nooit meer *** of JD... de rest laat ik in ieder geval links liggen voor die 100 of 200 euro verschil in de regel.
Jij wilt hiermee dus zeggen:
- ***
- JD engeneering

Zijn de enige GOEDE chippers, bedankt voor je advies !!!!
Ik heb net als Happy Socks mijn TT gechipped bij Hartog Tuning en ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben.
Hij rijdt echt super. Je kan er mee cruisen maar als je gas geeft dan word je echt in je stoel gedrukt.
Hij heeft er 265 PK uitgeperst. Voor de resultaten en grafieken zie andere topic
Gebruikersavatar
door Ingmar
#33509
Hoi Allewijn en andere liefhebbers,

Ik zou zeker niet willen zeggen wie er slecht of goed is.
Het topic betrof, wie er ervaring heeft met een TT 225 te chippen...

Aangezien ik beide chips in mijn auto gehad heb wilde ik die graag met jullie delen.
(omdat er vaak gezegt wordt dat elke auto anders presteert, om onfrisse TT's uit te sluiten.
Wat ik eigelijk hiermee bedoel, is dat als er niet aan het beloofde vermogen voldaan kan worden,
de tuner vaak de schuld geeft dat de auto niet fris is)

Dat ik bij JD € 750,- moest betalen voor 244pk ipv 260pk en 319nm ipv 360nm (dit staat tenslotte aan specificaties op zijn eigen site nietwaar?)
Ik heb deze ervaring opgedaan... vandaar ik mij gemeld heb...

p.s. maatchip, geen maatchip... als iemand adverteert met een specificatie en een prijs, mag je verwachten dat dit zo is.
Dit was dus bij mij niet het geval...

Martijn van JD zijn mening is een maatchip nodig als je meer aanpassingen hebt, en je daar software op laat schrijven wat op je aanpassingen aangepast is...
Gebruikersavatar
door jos_br
#33559
Ingmar schreef:Hoi Allewijn en andere liefhebbers,

Ik zou zeker niet willen zeggen wie er slecht of goed is.
Het topic betrof, wie er ervaring heeft met een TT 225 te chippen...

Aangezien ik beide chips in mijn auto gehad heb wilde ik die graag met jullie delen.
(omdat er vaak gezegt wordt dat elke auto anders presteert, om onfrisse TT's uit te sluiten.
Wat ik eigelijk hiermee bedoel, is dat als er niet aan het beloofde vermogen voldaan kan worden,
de tuner vaak de schuld geeft dat de auto niet fris is)

Dat ik bij JD € 750,- moest betalen voor 244pk ipv 260pk en 319nm ipv 360nm (dit staat tenslotte aan specificaties op zijn eigen site nietwaar?)
Ik heb deze ervaring opgedaan... vandaar ik mij gemeld heb...

p.s. maatchip, geen maatchip... als iemand adverteert met een specificatie en een prijs, mag je verwachten dat dit zo is.
Dit was dus bij mij niet het geval...

Martijn van JD zijn mening is een maatchip nodig als je meer aanpassingen hebt, en je daar software op laat schrijven wat op je aanpassingen aangepast is...
Hier is dus meer aan de hand. Ik gebruik juist de software van JD omdat deze altijd het vermogen haalt dat belooft word. Zeker wanneer de auto dipjes vertoonde moet er iets met de auto aan de hand geweest zijn, anders zouden alle andere 1,8T motoren die voorzien zijn van de software van JD niet goed lopen.

Jos.
Gebruikersavatar
door Ingmar
#33596
Ik had ook liever gehad dat mijn auto goed liep met JD software.
Uiteindelijk heb ik nu dubbele uigaven gehad...

Anyway, diezelfde dag is er ook een run gemaakt met de originele software, dit om uit te sluiten dat de TT gezond is.
Hierbij haalde ik exact de specificaties van audi.

En later op de avond, een soupele TT met meer vermogen, zonder modificaties aan de motor zelf.
In mijn geval is het zo uitgepakt... Ik zeg niet dat alle 1.8t 225 slecht presteren van JD, nogmaals ik heb het puur over mijn ervaring.

Fijne 2e kerst momentjes,
Groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door jos_br
#33597
Waarom niet eerst teruggegaan naar JD? (in verband met dubbele kosten)

Jos.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#33750
Masterwill schreef:
HansTT schreef:
Ronnie schreef: NEVER aan beginnen!!! die hebben de 225 coupe die ik had gedaan, ellendige chiptuning, pingelen, erg agressief... als je je wagen wil slopen vooral van hun een chip aanschaffen. Vliegt als de brandweer als je het stoten van de motor voor lief neemt en voor de duidelijkheid LMM sensoren etc. alles was reeds vernieuwd... maar eens en nooit meer *** of JD... de rest laat ik in ieder geval links liggen voor die 100 of 200 euro verschil in de regel.
Jij wilt hiermee dus zeggen:
- ***
- JD engeneering

Zijn de enige GOEDE chippers, bedankt voor je advies !!!!
Ik heb net als Happy Socks mijn TT gechipped bij Hartog Tuning en ik moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben.
Hij rijdt echt super. Je kan er mee cruisen maar als je gas geeft dan word je echt in je stoel gedrukt.
Hij heeft er 265 PK uitgeperst. Voor de resultaten en grafieken zie andere topic
Sorry dat ik het dan zeg maar ik reed Joop zoek!!! met de chip van Hartog Tuning actief in zijn TT... vervolgens heeft Ronald Logmans van de *** Joop zijn TT opnieuw gedaan en dat verschil vraag je Joop maar want kan em niet meer voor blijven :D trek nu je conclusie maar... Joop zal het zeker met me eens zijn dat de *** beter werk heeft geleverd! Wat een verschil was dat.
Gebruikersavatar
door RoberTT
#33761
Ik schrik een beetje van al die negatieve reacties hier op Chipmeister.

Ik heb mijn wagen in 2005 (stond toen 25k op de teller) door hun laten chippen naar 250pk/350Nm en daar tevens ook een ForgeDV en K&N luchtfilter laten inbouwen.

Toegegeven ik heb de TT (voor of na) niet op een rollenbank laten testen, daar heb ik zelf ook nog geen enkele behoefte aan gehad. Het kan zijn dat ik misschien niet kritisch genoeg ben hoor. Maar tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit motorisch klachten of problemen gehad met mijn TT en hij rijdt in alle opzichten nog steeds heerlijk.

Ook het verbruik is na de modificatie niet merkbaar toegenomen (of afgenomen).

Later ontdekte ik pas, toen me ik wat meer ging verdiepen in de TT community, dat bepaalde tuners bij veel TT rijders duidelijk de voorkeur genieten (zoals JD). Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat iedereen die het ergens anders laat doen, zoals bij Chipmeister, daar per definitie slechte ervaringen mee zal hebben. Ik denk dat dat een verkeerde indruk is.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#34174
Chipmeister zoekt de pingelgrens op alleen BP Ultimate liep de auto goed op, er zat geen katalysator meer onder dus tegendruk daar was weg en merkbaar pingelen op Texaco, Makro, ANWB, Tango en Tinq benzine euro 98 van goed naar slechter. Op de Autobahn stotterde de motor af en toe met hoge snelheid, LMM en alles hagelnieuw... nee eens en nooit meer een motor die in 280 kilometer je tank leeg kan zuipen van 65 liter geloof ik in de coupe 225 quattro en je banden kort laat wegvreten om weg te komen. Voor die 475 euro rij ik liever naar Ronald Logmans (***) of Jeroen Dik (JDengineering) die nemen de tijd en kijken per auto, zij draaien dr niet zomaar lukraak software op.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]